Toon posts:

[IBM 60GXP] Schijndood ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2/3 maanden terug, een crash met een IBM 60GXP (40GB), de schijf deed niks meer, maakte een raar schurend geluid. Toendertijd getest met de DFT tool van IBM, kwamen errorcodes uit dat de schijf opgestuurd moest worden.
Van het opsturen kwam steeds niks, echter afgelopen weekend had ik samen met een kennis totaal 3 schijven die niet meer goed waren, dus we dachten ff verzamelen en opsturen.

Ik draai nogmaals de tool van IBM met mijn schijf, wat blijkt, geen fouten gevonden, en de schijf draait als een zonnetje :?

Daarna schijf nog 's goed belast en blijft goed werken, maar wat nu te doen met zo'n schijf die schijndood is geweest ? Kans is gelovens mij groot dat ie over een paar weken weer raar gaat doen (of ben heb ik het mis daarmee? ).
Weet iemand wat er met zo'n gebeurd schijf als ik 'm toch opstuur ? (krijg ik een nieuwe, of sturen ze 'm terug met de conclusie dat er geen fouten gevonden worden ?).

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Die gaat 100% zeker dood.

Ik stuur die krengen al terug als ik een keer slechte sectors heb gekregen.
Heb anderhalfjaar geleden tot een jaar geleden 9 pc's gebouwd, allemaal met een GXP60. Van deze 9 zijn er nu al 7 dood/badsectors gewoon terug sturen je krijgt ook wel een nieuwe schijf zonder DFT code.

Ze weten nu eenmaal bij (IBM) Hitachi dat die dingen gewoon dood gaan naar verloop van tijd. Ik heb zelfs 2 keer allleen maar ingevuld op de RMAsite dat het ding badsectors had, en dat ik het de moeite niet waard vond om DFT te runnen, heb gewoon nieuwe gekregen dus ik kan niet anders concluderen dan dat ze me gelijk hebben gegeven :)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is, dat er niet eens badsectors gevonden worden nu .
Maar heb 'm gister is goed belast , vanavond nog 's flink belasten en kijken wat ie doet.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 10:44:
probleem is, dat er niet eens badsectors gevonden worden nu .
Maar heb 'm gister is goed belast , vanavond nog 's flink belasten en kijken wat ie doet.
Kijk die badsectors krijg je toch wel weer!

Je kunt ook gewoon liegen als je het formulier invult ;)
Ik heb gewoon het gevoel dat iedere GXP60 naar verloop van tijd dood gaat, sommige sneller dan anderen. Dit kan liggen aan bijv. De temp en hoevaak je je HD aan en uit zet.

Gewoon lekker opsturen en een GXP 180 terug krijgen :9

[ Voor 4% gewijzigd door ExcaliburDexter op 10-03-2003 10:54 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
Die gaat iig dood.
Had ik enkele maanden terug ook met mijn 60 GB 60GPX.
Eerst dikke fouten geven, toen liep ie weer perfect, maar morgen word ie opgehaald omdat ie ALWEER ( ja, het is de 3de keer met deze disk :S ) de geest gegeven heeft.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05

JWO

zijn er binnen de 60gxp serie ook goede series geweest ? :P ik heb hier al 2jaar 2x 40gb IBM 60gxp draaien nooit wat mee aan de hand..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28
75GXP was de kwaaie serie jongens, de 60GXP doet het alweer stukken beter. (niet perfect ;) )

Bad sectors zijn trouwens ALTIJD een argument om je schijf op te sturen, of het nou Maxtor IBM of seagate is maakt niet uit....
Pagina: 1