[virus] tolly.exe, iemand bekend mee?

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
De laatste keer dat Norton AntiVirus 2003 m'n hele systeem scande op virussen waarschuwde hij dat ik een Trojan had. Een programmaatje genaamd Tolly.exe stond in m'n Temporary Internet Files en volgens NAV was dat een Trojan. Dus ik heb dat programmaatje weggegooid.
NAV scand m'n systeem eens per week grondig, dus langer kan hij er niet op gestaan hebben en ik weet zeker dat ik geen rare e-mails geopend heb ofzo. Kan een website zomaar zonder mijn toestemming een exe-file op mijn schijf plaatsen? Volgens mij niet ... :?

Ik was toch wel benieuwd wat dat voor een trojan was, dus ik even op internet zoeken: helemaal niks over te vinden! Niet op de site van Symantec, niet op die van McAffee en zelfs op Google zoeken op tolly.exe levert geen enkele hit op. En wat ik helemaal raar vindt, is dat ik in de viruslijst van NAV helemaal niks terug kan vinden over tolly. Hoe kan hij hem dan vinden? :?

Is er iemand die dit virus bekend voorkomt, of weet wat voor iets het is? (Ik weet wat een trojan is, maar wat specifieker over tolly ;) )

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Hm, ik heb de logs er even bij gepakt van NAV, en ik zie nu dat hij niet in m'n temp inet files stond, maar in de Received Files-folder van MSN Messenger. Ik weet alleen vrij zeker dat ik nooit een bestand genaamd tolly.exe ontvangen heb van iemand...

Weet iemand een programmaatje om een heleboel tekstfiles te scannen op een bepaalde string? (Bijvoorbeeld alle logs van msn scannen op tolly.exe?)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon de search van windows gebruiken :?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het beste is om gewoon de bestanden één voor één te openen en dan CRTL-F te doen, of je moet de logs willen mergen door alle text in één .txt te zetten.

Ben jij trouwens de enige user op die pc?
Want jij kan wel voorzichtig zijn met wat je binnen haalt/opent maar als een ander dit niet doet dan ben je alsnog de klos.

Edit:
Erkens, je hebt gelijk, ik wist het alleen niet. :o

[ Voor 9% gewijzigd door bazs2000 op 10-03-2003 10:34 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bazs2000 schreef op 10 March 2003 @ 10:28:
Het beste is om gewoon de bestanden één voor één te openen en dan CRTL-F te doen, of je moet de logs willen mergen door alle text in één .txt te zetten.

Ben jij trouwens de enige user op die pc?
Want jij kan wel voorzichtig zijn met wat je binnen haalt/opent maar als een ander dit niet doet dan ben je alsnog de klos.
waarom op die manier doen?
windows kan standaard ook files doorzoeken hoor ;)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:29
En wat ik helemaal raar vindt, is dat ik in de viruslijst van NAV helemaal niks terug kan vinden over tolly. Hoe kan hij hem dan vinden?
Tolly.exe was natuurlijk niet de virusnaam maar de bestandsnaam waarin het virus verstopt zat. Norton noemt bij de waarschuwing ook altijd de naam van het virus waarna je zelfs kan doorlinken naar de norton-site. Staat dat niet in je log?

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Aaaaargh,
* Gertjan voelt zich enorm dom

Er is eigenlijk maar 1 iemand in m'n msn lijst waar ik files van ontvang, dus ik heb zijn logs ff doorgespit. Blijkt dus inderdaad dat ik van hem een bestandje tolly.exe gekregen heb. Het was een of ander programaatje dat je inlognaam van msn veranderde in "Ik ben homo en vanaf vandaag wil ik dat iedereen het weet". Vet lachen dus :O

Dat was alleen een half jaar geleden ofzo, en ik snap dus niet waarom NAV hem nu pas vindt? :?

Anywayz, xcusez moi voor deze nutteloze thread, ontsproten aan mijn eigen domheid |:(

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
paknaald schreef op 10 March 2003 @ 10:33:
[...]

Tolly.exe was natuurlijk niet de virusnaam maar de bestandsnaam waarin het virus verstopt zat. Norton noemt bij de waarschuwing ook altijd de naam van het virus waarna je zelfs kan doorlinken naar de norton-site. Staat dat niet in je log?
Klopt, hij geeft alleen als virusnaam dan "Trojan Horse", lekker algemeen. Trojan Horses hebben toch ook allemaal eigen namen?
Pagina: 1