Toon posts:

Communicatie ERROR HP scanjet 5400c

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hp scanjet 5400c al een tijdje.
Werkte onder Win98 SE altijd perfect.
Ik heb pas me systeem opnieuw geinstalleerd (WinXP Prof SP1), maar nu heb ik het probleem dat ik mijn scanner niet aan de praat krijg.

Hij installeert hem wel maar als ik dan wil scannen zegt die communicatie error of kan geen verbinding krijgen met scanner.

Ik heb al een aantal keren geprobeert de scanner opnieuw geinstalleerd maar dit heeft geen enkel resultaat.
De scanner is aangesloten via USB.

Wat kan het probleem zijn?

ps. Ik weet dat deze vraag eerder ook gesteld is, maar daar kwam geen nuttige reactie op, misschien dat er nu iemand bekend is met het probleem.

Verwijderd

Heb je de nieuwste HP software gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de drivers (versie 3.13) van http://www.hp.com/ gedownload, ik neem aan dat op HP.com de nieuwste driver staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 10:35:
Ja heb de drivers (versie 3.13) van http://www.hp.com/ gedownload, ik neem aan dat op HP.com de nieuwste driver staan.
Daar ga ik wel vanuit ja. Heb je ook de chipset drivers van je systeem geinstalleerd? Misschien dat het een probleem is met je USB poorten. Werken andere apparaten wel op USB?
Probeer de scanner ook eens op een andere pc met win xp als je dat nog niet gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
USB werkt gewoon, op een andere PC heb ik hem niet geprobeert, zal ik zo ff doen maar ik denk niet dat dat het probleem is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:06:
USB werkt gewoon, op een andere PC heb ik hem niet geprobeert, zal ik zo ff doen maar ik denk niet dat dat het probleem is.
Nee, ok, maar je kunt in ieder geval uitsluiten waar je probleem ligt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

Korakal

Up up up!

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds SP1 in XP, alleen dan met een ScanJet 5300. De eerste keer zegt 'ie eigenlijk altijd 'communicatie error' (begint met 'opwarmen lamp').

Oplossing om toch te scannen: USB kabel eruit en er weer in, software opnieuw starten en dan lukt het wel. 't Is alleen bijzonder irritant om dat iedere keer te moeten doen :/

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik, maar zit op me stage :O moet ff kijken welke pc ik daar ff voor kan gaan gebruiken (volgens mij is er niemand ziek ofzo :P)

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik is ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Nou word ik helemaal gestoord heb ik de software nog een keer opnieuw geïnstalleerd krijg ik de foumelding scanner not found!!! aaaarggghhhhh :(

nog maar een keer opnieuw installeren en dan hopen dat ie weer een communicatie error geeft i.p.v. scanner not found
Pagina: 1