[XP] verkenner "probleem"

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Toch maar even een nieuw topic geopend. Kwam er niet uit met de search.

1-Weet iemand hoe je kunt instellen hoe je automatisch verkenner de eerste kolom (waarin de naam van het bestand staat) zo breed laat maken dat ie alles wel ziet.
Bij lange bestandsnamen moet je eerst dubbelklikken op het streepje bovenin (net zoals in excel) om de kolombreedte net zo lang te maken als de langste naam. Kan dit ook automatisch gebeuren zodat je dan niet bij elke map hoeft te doen?

2-Verder zou ik wel graag willen weten hoe je dir en subdirs in 1 keer kunt aanpassen. vb ik heb een dit mp3 met allemaal mp3 onderverdeeld in verschillende dirs en die wil ik allemaal hetzelfde uiterlijk geven. dit kan door in 1 dir te gaan en die aan te passen hoe je hem wilt en dat toe te passen op alle mappen maar dan verandert ook mijn dir Foto's en die is weer onderverdeeld in allerlei subdirs met foto's.

Voor beide vragen geldt dus eigenlijk:
Hoe kun je dus het uiterlijk van 1 map met alle submappen veranderen zonder dat in elke afzonderlijke map te moeten doen.

P.Duh! lekker puh!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Map instellen zoals je wilt -> tools -> folder options -> view -> like current folder.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dat klop Blackd maar dan doet ie alle folders zo, hij (en ik) wil alle MP3 folders een bepaalde view geven, alle foto folders een bepaalde view geven enz.. dus dat je alle onderliggende folder, de tree, dezelfde look (voornamelijk attributes) geeft.

Grappig, ik had precies dezelfde 2 'probelemen' maar nooit echt de moeite genomen om daar een topic voor te openen.

Vraag 1. zou ik ook wel eens willen weten... je kan het ook doen door CTRL + + te drukken, of je stelt een standaard breedte in met harde pixels en past dat toe op elke map, maar ja, als je dan een map hebt met korte bestandsnamen, dan ziet dat er ook niet uit.

Vraag 2. geen idee... zal us gaan zoeken...

[ Voor 38% gewijzigd door MRic3 op 10-03-2003 10:32 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pduh
Blackd
maar dan heb je alle folders hetzelfde?? en dat wil ik juist net niet.
Map c:/mp3 en alle subdirs moeten er hetzelfde uitzien
Map c:/foto's en alle subdirs moeten er hetzelfde uitzien
Maar onderling moeten ze er niet hetzelfde uitzien (zoals MRic3 ook zegt)

MRic3
Hehe, ik dacht dat ik de enige was die er mee zat. Het is irritant maar niet zo irritant dat ik me er gigantisch aan erger. Met die vast pixels had ik ook al een keer gedaan maar dat is ook niks.
ctrl+ is ook een optie maar werkt niet echt fijn vind ik, want dan moet ik nog eerst in het rechtergedeelte klikken om dat te activeren en dan ctrl+. Dan kan ik net zo goed direct op het rechterstreepje van de kolom dubbelklikken met mijn middelste muisknop die ik heb ingesteld op dubbelklikken. Maar toch bedankt!

P.Duh! lekker puh!

• blackd
  • Niet online
pduh schreef op 10 maart 2003 @ 10:37:
Blackd
maar dan heb je alle folders hetzelfde?? en dat wil ik juist net niet.
Dan had ik je verkeerd begrepen, dat werkt inderdaad niet.

• pduh
Ik ben geen programmeur maar als ctrl+ het resultaat geeft dat ik graag wil hebben (als antwoord op vraag 2), kan er dan niet iets gemaakt worden dat dit automatisch doet? Of is dit klinkklare onzin?
Blackd-> nou ja, in ieder geval bedankt voor je "denkwerk"

In XP kun je wel een folder met subfolders dezelfde functie geven (bv foto's ofzo) maar dat is ook niet echt wat ik bedoel. (dit voor het geval iemand met deze oplossing komt)

P.Duh! lekker puh!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Misschien moet je dit topic opsplitsen in 2 topics.
Er zit namelijk wel een groot verschil tussen de 2 vragen
en met een topic titel als "[XP] verkenner "probleem" " krijg je niet veel response denk ik, dus de titel kan je ook beter veranderen in zoiets als "[XP] verkenner automatische kolom breedte" ofzo.

Trouwens als je met CTRL + + doet resized explorer alle kolommen naar de maximale grote, niet alleen de geselecteerde kolom.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pduh
SLOTJE
in verband met opsplitsen in 2 topics

P.Duh! lekker puh!

• blackd
  • Niet online
op verzoek.

Pagina: 1