Toon posts:

[ASP] Cookie waarde wordt niet vergeleken met een variabele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat mijn If-statement het niet goed doet. Het lijkt erop dat hij moeite heeft met vergelijken m.b.v. variabelen want hij zal altijd de tweede if-statement uitvoeren en nooit de eerste.

Heeft iemand enig idee???

Source:

<%
Dim rsPoll
Dim rsPoll_numRows
Dim PollID

Set rsPoll = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsPoll.ActiveConnection = MM_connPoll_STRING
rsPoll.Source = "SELECT * FROM tblPollVraag WHERE Tonen = true ORDER BY pollID desc"
rsPoll.CursorType = 0
rsPoll.CursorLocation = 2
rsPoll.LockType = 1
rsPoll.Open()

rsPoll_numRows = 0

PollID = rsPoll.Fields.Item("PollID").Value

Dim cookie
cookie = Request.Cookies("Poll")("PollID")

If Request.Cookies("Poll") = "" then

response.Write("geen cookie, wordt aangemaakt")
Response.Cookies("Poll")("PollID") = PollID
Response.Cookies("Poll").Expires = Date + 3

else if Request.Cookies("Poll")("PollID") <> rsPoll.Fields.Item("PollID").Value then

response.Write("cookie bestaat maar heeft een andere waarde")
Response.Cookies("Poll")("PollID") = PollID
Response.Cookies("Poll").Expires = Date + 3

else

response.Write(" gelukt ")

end if
end if
%>

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hoi, welkom in Programming and Webscripting, ik zie dat dit je eerste post hier is, en uberhaupt die op GoT :)

Ik zou je willen vragen om even de faq van P&W door te nemen, en let dan vooral even op de beleidsonderdelen.

Zou je daarna even je topicstart willen herformuleren aan de hand van de quickstart? Daar is hij voor :) Alvast bedankt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Check met TypeName() of de twee wel van hetzelfde type zijn. Zo niet, maak daar dan een controle op in je code of forceer ze naar het juiste type met CInt/CStr/CDate/CWhatever.

Ohja, als het opgelost is, post je dan ook ff de oplossing hier?

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat het zolang duurde, ik heb dit probleem namelijk een tijdje laten rusten. Het probleem zat inderdaad in de vergelijking. Maar ik heb de oplossing gevonden. De gegevens uit de database moesten eerst geconverteerd worden naar een string.

<%
'de variabele voor de PollID aanmaken die ter verificatie van de cookie wordt gebruikt
Dim PollID
PollID = cstr(rsPoll.Fields.Item("PollID").Value)
%>