Ik wil een tweedehands laptop gaan kopen, het gaat om het type compaq armada m300. de laptop heeft geen cdrom, maar wel een externe floppy drive waarvan ik helaas niet weet of je hiermee kan booten (misschien dat iemand het hier weet) verder heeft het ook een 10/100 lan... maar als ik nu bijvoorbeeld windows xp wil gaan installeren hoe moet ik dit gaan aanpakken?
met floppies 
neehoor, je kan gewoon booten van flop, en er zijn vast wel ergens kant en klare bestanden voor een netwerkje in dos
. weet niet percies hoe het werkt, maar ben wel benieuwd ik heb namelijk de zelfde situatie als jou, alleen staat op mijn laptop al winxp maar daar moet win2k op komen, oja, ik heb dan ook geen diskette, alleen een netwerk aansluiting
. als iemand weet hoe ik winxp eraf kan knallen en dan opstarten in dos voor de win2k installatie, let me know
neehoor, je kan gewoon booten van flop, en er zijn vast wel ergens kant en klare bestanden voor een netwerkje in dos
Network install. Hoe het precies met WinXP moet ontgaat me ff, maar het kan zeker. Met Debian (heb ik zelf op een vergelijkbaar laptopje gedaan) was het zo simpel als drie 'bootdisks' (nouja, een boot- een root- en een driverdisk) maken en dan de rest over de NIC inzuigen.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb dat opgelost door een (sysprep-)image van W2K/WinXP mbv DriveImage Pro 4 (tegenwoordig heten de nieuwe versies anders - kan niet op de naam komen) via een netwerk op de computer te gooien.
Daarmee kan je via een netwerk en een bootflop een hele stapel computers tegelijk van een image voorzien. Ultrahandig als je 23 laptops hebt (met CD-ROM) en ze allemaal een gestandaardiseerde image (OS + Progs) moeten hebben.
Daarmee kan je via een netwerk en een bootflop een hele stapel computers tegelijk van een image voorzien. Ultrahandig als je 23 laptops hebt (met CD-ROM) en ze allemaal een gestandaardiseerde image (OS + Progs) moeten hebben.
Heel vroeger ook zoeits aan de hand gehad.
simpele oplossing :
FX (filetransfer proggie voor ser/par/netw) op een bootable flop
complete windir van de cd copieren op de HD van je toppie
setup draaien op je toppie
voordeel, geen gezeur meer over de windows cd als er weer wat in de config wijzigd, install path is nl op je HD.
suc6
simpele oplossing :
FX (filetransfer proggie voor ser/par/netw) op een bootable flop
complete windir van de cd copieren op de HD van je toppie
setup draaien op je toppie
voordeel, geen gezeur meer over de windows cd als er weer wat in de config wijzigd, install path is nl op je HD.
suc6
Google eens op 'dos boot network' of zo.
Gewoon netwerk booten onder dos, I386-folder locaal kopieren, en setup runnen.
Gewoon netwerk booten onder dos, I386-folder locaal kopieren, en setup runnen.
edit:
Hm, net iets te laat!
Hm, net iets te laat!
[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 10-03-2003 12:47 ]
Pagina: 1