Offtopic:
Leer interpunctie! Dit is een gruwelijke woordenbrij
Het gaat hier om een abit pr5r2 mobo
OK, 5 seconden geGoogle levert het volgdende op:
i430VX chipset
Dat zegt een paar dingen:
- 32MB SIMMs zouden zeker geslikt moeten worden
- zowel EDO als FP ondersteund, dat is het dus ook niet
- maximum mem=128MB - ook OK
- maximum cacheable area=64MB... oops

Vertaling: als je meer geheugen dan 64MB erin stopt, wordt het niet door de L2 cache gecached, met als gevolg dat je OS niet meer in de cached area valt, waardoor je systeem sowieso moddertraag wordt.
Tip #1 dus: 4x16MB is in dit geval allicht sneller dan 4x32MB

De timings staan op 60 ns ingesteld.
OK, maar hoe snel staat de FSB

Maar het oude geheugen dat erop zat was 4 x 16 mb 60 ns. Ik vond dat een beetje weinig, dus dacht ik: upgraden naar 128.
En Die sims zijn ook dubbelzijdig en dat is zelfs nog el-cheapo geheugen ook en dat werkt er ook perfect in.
En Volgens de manual van het mobo past het er wel op maar 128 mb is gelijk de max dat het mobo aankan.
Ff eea gefatsoeneerd, want ik kon het niet aanzien
Compatibiliteit is het probleem niet, als het op 66MHz FSB draait is alles gewoon in-spec. Kortom, het wijst heel erg op gare modules. Maarja, wat doe je eraan

Als ik zo de specs zie zou ik geneigd zijn je aan te raden te proberen geld terug te krijgen voor de SIMMs (omdat ze per slot van rekening niet werken), want met 128MB zou dit mobo hoogstwaarschijnlijk trager draaien dan met 64MB. Alleen als het idioot veel naar de page file moet swappen is 128MB boven de cacheable limiet van 64MB aan te bevelen.
Alternatief is overigens voor een erg laag bedrag een mobo te zoeken met een chipset die wel meer RAM kan cachen. Van Intel blijft er maar eentje over (wegens EDO vallen de LX en NX chipsets af), de i430HX, waarbij je zeker moet zijn dat het een externe TAGRAM heeft (zoek dat op in de mobo specs). Van Via zou alles vanaf de VPX vooruitgang moeten betekenen, al moet je bij de VPX zelf met 512KB cache zorgen dat je in BIOS de L2 mode op Writethrough zet om 128MB te kunnen cachen. Van ALI zou de Aladdin IV ideaal zijn, en ook de SiS 5571 of 5582 zou prima voldoen.