Sinds kort (4 dagen) doet mijn monitor uiterst vervelend. Ik heb een paar dagen geleden aan mijn bureau zitten dremelen. Niet naast de monitor, en ook niet naast/bij de kast. Wel zaten en de computer, en de dremel in hetzelfde stopcontact. \
Bij het uitschakelen van de dremel kwam er ineens een blauw/paarse waas over mijn beeldscherm, en was aan de rechterkant het beeld 'uitgeveegd'. Is dit nu echt het einde van de monitor, of kan het ook de videokaart zijn...
Even wat punten:
- heel het beeld is blauw/paars, maar aan de linkerkant het ergst (band van 2.5 cm verticaal)
- aan de rechterkant is het beeld 'uitgesmeerd'
- er staan boxjes naast de monitor, staan ze al jaren, maar heb ze toch aan de kant gezet, werkt niet
- degauss heeft geen effect
- beeldscherm en/of computer enkele uren rust gegund, werkt niet
- stekkers allemaal los gehaald, opnieuw vast gemaakt, werkt niet (logisch, want daar was niemand aangeweest)
- monitor is kleine 5 jaar oud, Axion is het merk, 17"
- videokaart GF3 Ti200 (zit er ruim een jaar in, nooit problemen mee gehad)
Even een foto ter verduidelijking (foto, geen screendump):

Oke, het forum zelf is ook al paars, maar de strepen zijn wel duidelijk te zien...
Wat zou het kunnen zijn? Spanningspiek door uitschakelen dremel? Lijkt me stug dat dit het resultaat zou kunnen zijn...
Wie o wie?
Bij het uitschakelen van de dremel kwam er ineens een blauw/paarse waas over mijn beeldscherm, en was aan de rechterkant het beeld 'uitgeveegd'. Is dit nu echt het einde van de monitor, of kan het ook de videokaart zijn...
Even wat punten:
- heel het beeld is blauw/paars, maar aan de linkerkant het ergst (band van 2.5 cm verticaal)
- aan de rechterkant is het beeld 'uitgesmeerd'
- er staan boxjes naast de monitor, staan ze al jaren, maar heb ze toch aan de kant gezet, werkt niet
- degauss heeft geen effect
- beeldscherm en/of computer enkele uren rust gegund, werkt niet
- stekkers allemaal los gehaald, opnieuw vast gemaakt, werkt niet (logisch, want daar was niemand aangeweest)
- monitor is kleine 5 jaar oud, Axion is het merk, 17"
- videokaart GF3 Ti200 (zit er ruim een jaar in, nooit problemen mee gehad)
Even een foto ter verduidelijking (foto, geen screendump):

Oke, het forum zelf is ook al paars, maar de strepen zijn wel duidelijk te zien...
Wat zou het kunnen zijn? Spanningspiek door uitschakelen dremel? Lijkt me stug dat dit het resultaat zou kunnen zijn...
Wie o wie?