Toon posts:

garantie boxed amd cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je een boxed amd athlon xp cpu koopt heb je 3jaar garantie tenzij je die boxed cooler gaat vervangen door een andere. Geld dit ook als je die standaard thermal strip vervangt door degelijke koelpasta (artic silver ofzo)

omdat ik momenteel idle temp heb van 56° (xp 2700+) en ik die wat omlaag wil krijgen maar anderzijds ook wel die 3j garantie wil behouden.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 02:18:
Als je een boxed amd athlon xp cpu koopt heb je 3jaar garantie tenzij je die boxed cooler gaat vervangen door een andere. Geld dit ook als je die standaard thermal strip vervangt door degelijke koelpasta (artic silver ofzo)

omdat ik momenteel idle temp heb van 56° (xp 2700+) en ik die wat omlaag wil krijgen maar anderzijds ook wel die 3j garantie wil behouden.
Heb het ff in mijn boekje opgezocht:

"...
This Limited Warranty shall be null and void if the AMD microprocessor whish is the subject of this Limited Warranty is used with an heatsink/fan other than the one provided herewith
..."

Het is nog maar net de vraag of de koelpasta onderdeel is van de heatsink. Als ik eerlijk ben denk ik dat wel.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

aangezien ze altijd wel wat zoeken om geen garantie te hoeven geven, zal je er met een gerust hart uit van kunnen gaan dat je niks meer mag gebruiken dan dat er in de originele verpakking zit ;)

Ik haal de koelpasta er altijf af en smeer er andere op :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Volgens mij is het ook zo dat als je de cooler er niet door een AMD-certified bedrijf op laat zetten dat je dan geen garantie hebt ivm user-abuse. Ze kunnen die garantie gemakkelijk geven, want in principe gaan CPU's echt niet spontaan kapot. Ook niet als ze voor een langere tijd erg warm worden (wat dus bij de boxed cooler eigenlijk niet kan).

Net als geheugen, je krijgt levenslange garantie omdat het gewoon niet vanzelf kapot gaat. Ga jij zitten overclocken, hoger voltage, andere koeler, zelf installatie enz dan heb je dus geen garantie meer omdat je het product niet gebruikt hebt zoals het hoort, had je dat wel gedaan dan was het niet kapot geweest.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Beetje dom om een AMD te kopen en vervolgens te gaan klagen dat ie warm wordt...

Ik denk ook niet dat koelpasta erg veel gaat helpen... Wellicht een idee om te kijken of de airflow in je kast wel goed is (als je uberhaupt airflow hebt...)

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Hoe kunnen ze in hemelsnaam zien of ik een andere cooler op mijn so-called boxed cpu heb gebruikt of die originele amd? Want laten we eerlijk zijn, dat is echt een pruts cooler!! Die wordt al te warm als ik met notepad werk!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

EdwinB schreef op 10 maart 2003 @ 03:38:
Beetje dom om een AMD te kopen en vervolgens te gaan klagen dat ie warm wordt...

Ik denk ook niet dat koelpasta erg veel gaat helpen... Wellicht een idee om te kijken of de airflow in je kast wel goed is (als je uberhaupt airflow hebt...)
Naja, als je goede koelpasta op de goede manier toepast, dan kan dat wel (stressed) 5 graden schelen.

Uiteraard is een goede airflow net zo belangrijk als een goede koeler. Zowel de inblazende als de uitblazende koelers moeten voor een goede airflow door de kast zorgen.
yeroen1979 schreef op 10 maart 2003 @ 04:46:
Hoe kunnen ze in hemelsnaam zien of ik een andere cooler op mijn so-called boxed cpu heb gebruikt of die originele amd? Want laten we eerlijk zijn, dat is echt een pruts cooler!! Die wordt al te warm als ik met notepad werk!
Dat heet "eerlijk" zijn ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

en uit tests is gebleken dat de boxed koeler zeer slecht is

Boxed koeler
geluid: 53 dB(A)
temp bij XP2800: 66 Graden

Thermaltake SLK800 (YS Fan) : 55 Graden bij 40 dB(A)

www.triathlete.nl

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
Scighera schreef op 10 March 2003 @ 06:52:
en uit tests is gebleken dat de boxed koeler zeer slecht is

Boxed koeler
geluid: 53 dB(A)
temp bij XP2800: 66 Graden

Thermaltake SLK800 (YS Fan) : 55 Graden bij 40 dB(A)
koeler is niet slecht
hij is precies goed om een XP werkend te houden
en hij is niet echt lawaaierig

een standaardding ..goed voor als je niet gaat oc-en
verwacht je dan een A class cooler ? voor een meerprijs van 10-20 euro?

je hebt al 2 jaar langer garantie...
en je hebt heus nog wel garantie als je een andere cooler gebruikt dan de meegeleverde hoor
alssie doorfikt oid gewon ff de coler erweer opdoen

who cares

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, dit wist ik niet, 'k heb de standaard koeler vervangen door een Coolermaster Silent cooler, dus mijn garantie is nu nog maar een jaar? :D Daar geef ik geen 10 euro meer aan uit :/

Ik geloof er vrij weinig van dat ze echt zo zielig gaan doen, bovendien is nooit aan te tonen dat ik een andere koeler heb gebruikt :) Mocht je ooit een kapotte proc hebben: artic silver kun je prima van je processor afhalen hoor :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1