Eerste posts klakkeloos weggemodereerd als first post?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Het valt me op dat veel eerste posts gewoon eindigen als -1 First Post, zonder dat ze dat overduidelijk zijn (het "jippie first post" idee), maar als ze even verderop hadden gestaan, ze geëindigd zouden zijn als een 0 of een 1.

Uiteraard meld ik dit nav een post van mij, :) hier. Ik weet niet waar ik op mikte (als ik al mikte, want ik vroeg het me echt gewoon af ;)), maar een -1 is ook weer wat overdreven.

Puur omdat het als eerste staat?

Is "First post" niet in het leven geroepen om "jeej ik ben de eerste" tegen te gaan, kunnen die niet als Troll gemodereeerd worden? Ik snap de First Post moderatie namelijk niet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zie 'first post' moderatie als een 'inkomertje'. Dus een soort discusie op gang willen brengen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 10-03-2003 01:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ja... Dus... Wat je zegt is positief, maar dat is het niet, een First Post moderatie is -1...

Oh trouwens, heb ik dit in TFF gepost, wat dom van mij. Moet eigenlijk naar Moddereter Forum.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TFF --> TMF

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

eMAeRCe schreef op 10 March 2003 @ 01:37:
Ik zie 'first post' moderatie als een 'inkomertje'. Dus een soort discusie op gang willen brengen.
Dat is absoluut niet zo! Een first post moderatie is een negatieve tag die slechts gegeven dient te worden aan (vaak korte) reacties in het begin van de draad (dus niet per sé de eerste) die overduidelijk geen meerwaarde hebben en enkel en alleen neergezet zijn om als (één van de) eerste op het nieuwsitem te reageren. Met verschillende redenen. Soms slechts de "hohohoi ik ben 1e" en soms om hoog in de draad snel wat te planten en om later te editten om zo veel karma vangwerk te kunnen verrichten.
Captain Pervert schreef op 10 March 2003 @ 01:29:
[...]

Uiteraard meld ik dit nav een post van mij, :) hier. Ik weet niet waar ik op mikte (als ik al mikte, want ik vroeg het me echt gewoon af ;)), maar een -1 is ook weer wat overdreven.

Puur omdat het als eerste staat?

[..]
Jouw korte reactie kan voor een first post worden aangezien, omdat het imo een niet veel zeggende korte vraag is, die op een druk tijdstip van de dag gelijk na het submitten van het nieuwsitem toegevoegd is. Wat mij betreft is de first post dus niet geheel onterecht. Hij staat nu op 0 gemoddereerd en daar is imo niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Een -1 first post score en tag is bedoeld voor het volstrekt nutteloze, kant noch wal rakende, 'ik ben de eerste' reacties, dus het is niet de bedoeling dat degene die als eerste reageert op het nieuwsitem automatisch een first post toebedeeld krijgt.
Met 'reageert' bedoel ik een post die gerelateerd is aaan het nieuwitem, dat kan natuurlijk altijd als overbodig, troll of heel positief beoordeeld worden, maar het mag geen first post worden.

Toch kan de tag wel als first post eindigen als er een verkeerde moderatie op geplaatst is, die later een +1 gemodereerd toegevoegd krijgt, de tag staat dan weliswaar verkeerd, maar de score is goed (als er een PM is kan de tag veel makkelijker gecorrigeerd worden).

In de reactie van CP zie ik weinig geen toegevoegde waarde, maar een echte first post is het wmb niet, ook al kan je wel heel makkelijk denken dat een dergelijke vraag
Is dat een pennenvakje in die voet? :)
een verkapte 'ik ben de eerste' post is, juist door het gebruik van de :) waarmee je het als grapje lijkt te brengen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

IMHO is het gewoon een first post. Ik heb hem denk ik ook als zodanig gemodereerd. Dit omdat dat de beste tag is volgens mij. Ik vind de reactie persoonlijk namelijk niet grappig, ik vind hem verder niets toevoegen aan het nieuwsbericht en het feit dat een bericht met dat overbodige karakter op zo'n prominente plaats gepost wordt, doet mij dan ook geen andere beoordeling geven dan first post. Juist als je vroeg reageert, vind ik dat je extra over je reactie nagedacht moet hebben, omdat je weet dat je een "mooi" plaatsje voor je reactie krijgt. Denk je er niet over na, post dan niets...

Overigens, dit is eigenlijk wat mij betreft een algemeen verhaal... geeft mijn algemene opvatting hier over weer... Correct me if I'm wrong en no flame intended to * Captain Pervert . ;)

edit:

Ik vind echter ook niet dat deze post op -1 hoort te EINDIGEN! Wat dat betreft is het gewoon een 0 waarde, juist omdat er niet zo'n zinnetje staat als: "Woei! Ik ben de eerste!" Mijn ideale situatie in een dergelijk geval is dus: "0 (of eventueel 1) First Post."

[ Voor 25% gewijzigd door Superdeboer op 10-03-2003 09:26 . Reden: Nog wat vergeten ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ff nog een vraagje over het 0-modden ipv -1 fp; Hoe mod je 0: inzichtvol? bij mij ken het toch echt maar alleen +1 inzichtvol, maar als ik een post goed vind staan op zeg 2:inzichtvol en hem daar wat steviger wil zetten door een 0-mod op te zetten hoe doe ik dat dan als de tag imo verkeerd staat? (bv informatief ipv inzichtvol)

Ik d8 eerst dat 0-mods de tag van de laatste +1 kregen maar zie hier:
Beoordelingen: +1, +1: Grappig, 0: Inzichtvol, 0: Inzichtvol, Totaal: 2 / 4x
(van een post van me zelf)
Weet iemand hoe dat zit?

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ingmar schreef op 10 maart 2003 @ 09:53:
Ff nog een vraagje over het 0-modden ipv -1 fp; Hoe mod je 0: inzichtvol? bij mij ken het toch echt maar alleen +1 inzichtvol, maar als ik een post goed vind staan op zeg 2:inzichtvol en hem daar wat steviger wil zetten door een 0-mod op te zetten hoe doe ik dat dan als de tag imo verkeerd staat? (bv informatief ipv inzichtvol)
+0 inzichtvol krijg je als er iemand tegelijk met jou ook een +1 geeft zodat niet ineens een post van +1 naar +4 springt omdat er toevallig net 3 man tegelijk waren met modden. Het 'probleem' met inzichtvol -> informatief ken ik idd ook, maar daar is bmw geen oplossing voor.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Dit is ook weer zo'n voorbeeld:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=726260

Had elders in de thread een 1 of een 2 gekregen, nu een 0 :?

Dit slaat echt nergens op... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is zeker geen first post, maar ook niets waard. Je zegt nogmaals precies wat er ook in het artikel staat, namelijk dat de koeling van de Radeon 9800 simpeler en stiller is dan die van de Geforce FX. Dat voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

* botoo draait de vraag eens om:
- Captain Pervert, wat vind je zelf een eerlijke score voor je reactie? Het is imo bijna knip&plakwerk uit het artikel.
Dat het geen first post is, ben ik vast met je eens :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die post is trouwens een schoolvoorbeeld van een offtopic.

De review gaat over de Radeon 9800 etc, maar ik kijk naar je post en zie enkele verwijswoorden naar de Radeon, maar verder eigenlijk alleen maar GeforceFX (2 x) en nVidia (2 x).

Ik ben persoonlijk van mening dat een draad zuiver moet blijven en een product ten allen tijde op eigen kracht beoordeeld moet worden, zeker als er frontlinieknowhow aan te pas komt.

Ik vind Inteldraden waarbij AMD constant aangehaald wordt (heeft AMD allang) of vice versa om die reden altijd erg makkelijk modden, alles op de overbodig waar AMD in voorkomt (uiteraard overdreven).

Je post had bijvoorbeeld kunnen luiden´Gezien de complexiteit van de GPU alsmede de enorme hoge kloksnelheden en scheeplading transsistoren, is het een klein wonder dat zo´n simpele fan het geheel kan koelen.´ En als je gaat vergelijken, er zijn heel weinig chips met 75 miljoen transistoren die met zo´n simpele koeler uit de voeten kunnen.

Een product is iig niet noodzakelijkwijs beter als deze met een concurrents meest zwakke punt wordt vergeleken iig.

rottoetsenbord, alle speciale tekens zijn gaan flippen ...... geen smiley´s dus

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een post die ook klakkeloos als First Post gemod werd, terwijl ik hem toch eerder informatief of behulpzaam vind.

edit:
Inmiddels mooi gefixt, gelukkig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 16:22 ]

Pagina: 1