[Xp]Explorer fout, hoe programma's op taakbalk terughalen?

Pagina: 1
Acties:

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 00:23
Ik was op de achtergrond met leechftp een website aan het uploaden, maar plotseling had explorer een foutmelding veroorzaakt en werd afgesloten. Explorer werd dus opnieuw opgestart en het een en ander kwam weer terug op de taakbalk, alleen leechftp niet. Nu weet ik dat leechftp het nog wel doed, want via dumeter zie ik dat ik aan het uploaden ben en via crtl+alt+del zie ik in taakbeheer leechftp nog staan. Nu wil ik het programma weer tevoorschijn halen om te kijken hoe het met de upload gaat en eventueel failed files weer restoren. Hoe haal ik leechftp weer terug? Als ik op de rechtermuisknop klik kan ik enkel het programma afsluiten en niet restoren oid...

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Heb dit probleem ook altijd met mn modeminternetverbinding op de taakbalk die verdwijnt na een crash, zodat ik die verbinding niet gewoon netjes met disconnect af kan sluiten..

Als leechftp een programma is dat maar 1x tegelijk geopend kan zijn, kun je het gewoon weer opstarten en dat restored het scherm wel.. Als dit niet zo is weet ik het niet..

...

• Hi-Sintar
Tirillo schreef op 10 maart 2003 @ 02:21:
Heb dit probleem ook altijd met mn modeminternetverbinding op de taakbalk die verdwijnt na een crash, zodat ik die verbinding niet gewoon netjes met disconnect af kan sluiten..

Als leechftp een programma is dat maar 1x tegelijk geopend kan zijn, kun je het gewoon weer opstarten en dat restored het scherm wel.. Als dit niet zo is weet ik het niet..
Nee je kunt leechftp zo vaak openen als je wilt, als ik leechft nu open krijg ik gewoon een leeg download/upload que dus restoren doet ie niet. Vreemd dat er geen functie is om het programma te herstellen maar wel een functie om het af te sluiten via taakbeheer..of kan dit gewoon niet?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kan je er niet gewoon met alt-tab bijkomen?

Afsluiten via taakbeheer geeft een normaal kill-signaal aan LeechFTP. Geen ervaring met dit pakket, maar elk windowsprogramma moet met zo'n signaal overweg kunnen (zeker als ze niet vastzitten), dus je kan via taakbeheer het programma wel degelijk "netjes" afsluiten. Het heeft in theorie hetzelfde effect als op dat kruisje rechtsboven te klikken ;)

Wat leechftp doet met halfafgemaakte transfers weet ik niet (open een extra instance van het pakket, zet een download aan, en kill die, kan je zien of hij de tempfiles wel goed afsluit). Je wil dit alleen proberen als je de download die op de "verborgen" instance draait kan resumen. Anders moet je'm maar gewoon laten uit-uploaden...

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hi-Sintar
Zoals ik al zei afsluiten gaat wel, maar openen niet ;). Nee via alt-tab kom ik alleen op de programma's die tussen start en de klok/toetsenbord in staan, maar leechftp stond dus helemaal geminimaliseerd aan de rechterkant van de taakbalk (waar ook de klok staat) en daar kun je niet via alt-tab bijkomen...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

sommige programma's kunnen zichzelf trugtoveren in je icontray
andere moet je opnieuw opstarten (taskmanager kill app)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 10 March 2003 @ 08:26:
sommige programma's kunnen zichzelf trugtoveren in je icontray
andere moet je opnieuw opstarten (taskmanager kill app)
Ja, maar als je hem killt stopt de upload ook. Daar heeft hij dus niks aan.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Tirillo schreef op 10 March 2003 @ 02:21:
....
offtopic:
Je kan gewoon via Start - Dial Up gaan, rechtklikken en disconnect doen hoor.
Pagina: 1