Zwarte Smurie Op Standaard Pentium 4 Koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb een Pentium 4 2.4 Ghz gekocht Boxed version.

En op de Koeler zit een zwarte smurie, en nadat ik de Koeler op de CPU had bevestigd, begon ik te twijfelen of er nog een stikkervelletje bovenopzat onder de zwarte smurie dus... en ik wil nu mijn Koeler eraf halen maar het lukt me niet.

Zit helemaal te kloten met die verdomde hendeltjes, en het lukt me niet om 'm eruit te halen, zeer irritant :/

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast zeer bedankt! _/-\o_ 8)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
is waarschijnlijk koelpasta (alhoewel deze meestal wit is toch ???)

even voorzichtig met een mesje lospeuteren, maar ik denk dat je het velletje juist wel heb verwijderd. Dat stickervelletje ligt dan waarschijnlijk op tafel ;) en loshalen is dan niet nodig :D 8)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op intel stock-koelers zit idd zo'n zwart matje, maar nooit een beschermdingetje ofzo...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• dhelios
Dus ik moet het er gewoon oplaten?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
yups, en ff proc. temp. in de gaten houden met monitor proggie voor de zekerheid ;)

• stok
  • Niet online
En zelfs met plastic kan het gewoon :P
Zelf in al mijn enthousiasme een keer vergeten om het plastic beschermdingetje eraf te halen. Maakt nix* uit.

Hoewel het wel beter is om het plastic beschermdingetje eraf te halen.

* de temp. zal wel hoger liggen dan zonder, maar er ontploft nix

[ Voor 16% gewijzigd door stok op 10-03-2003 01:13 ]

• dhelios
Als ik 'm eraf wil halen moet het me eerst wel lukken om m'n koeler eraf te halen, en dat lukt voor geen meter

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Doron schreef op 10 March 2003 @ 01:18:
Als ik 'm eraf wil halen moet het me eerst wel lukken om m'n koeler eraf te halen, en dat lukt voor geen meter
Als je problemen hebt met koelpasta helpt het altijd wel als je de cpu (evt. in antistatisch zakje) in de vriezer legt.

De pasta word dan broos en brokkelt makkelijk af, waardoor de koeler zo los komt (+ een paar kruimeltjes bevroren koelprut)\

Bij het er op zetten wel weer verse pasta er op smeren ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 20:08
Resistor schreef op 10 March 2003 @ 10:25:
[...]

Als je problemen hebt met koelpasta helpt het altijd wel als je de cpu (evt. in antistatisch zakje) in de vriezer legt.

De pasta word dan broos en brokkelt makkelijk af, waardoor de koeler zo los komt (+ een paar kruimeltjes bevroren koelprut)\

Bij het er op zetten wel weer verse pasta er op smeren ;)
LEZEN!!!

hij krijgt er niet eens zijn koeler af ;) :>

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
ff de pootjes aan beide zijde in haken, wat uitrekken, dan floept die er aan een zijde zo af, en dan herhalen voor de ander zijde.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• dhelios
Wat ik nu doe: Links staat ie naar achteren en Rechts staat ie naar voren... als ik nu wil dat ie los gaat komen moet ik dat omdraaien, dan gaat de linkerhendel naar voren en de rechter naar achteren... nu komt ie wel los te zitten, dus de koeler zelf gaat loszitten, dat ding onder de ventilatie bedoel ik... De koeler in z'n geheel, die krijg ik er gewoon niet van af en ik vind het nu wel een beetje riskant om m'n nieuwe systeem aan te zetten... zometeen verbrand er iets..

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
die intel's blijven wel vaker aan de koeler hangen (op die zwarte prut) Trek je de koeler van een bord af, zie je alleen een leeg zif socket :D kijk je naar je koeler en daar hangt dan je 3.0 GHz CPU :D

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
_-= Erikje =-_ schreef op 10 March 2003 @ 12:59:
die intel's blijven wel vaker aan de koeler hangen (op die zwarte prut) Trek je de koeler van een bord af, zie je alleen een leeg zif socket :D kijk je naar je koeler en daar hangt dan je 3.0 GHz CPU :D
oeps met enkele pins minder dan helaas :(

• dhelios
Nogmaals, hoe hard ik er ook aan trek, het komt er niet uit, het wil er niet uit... ik ben te bang om er veel kracht op te zetten dat ik m'n MOBO breek

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 22:36
Doron schreef op 10 March 2003 @ 13:06:
Nogmaals, hoe hard ik er ook aan trek, het komt er niet uit, het wil er niet uit... ik ben te bang om er veel kracht op te zetten dat ik m'n MOBO breek
Probeer eens de koeler eerst naar een zijkant te duwen en dan proberen deze uit de bevestigingsklemmen van het mobo te duwen. (je moet wel opletten als je andere kant probeert los te maken dat de al losgemaakte kan t niet weer opnieuw vastklikt!

Veel succes ermee

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25
Je Pentium 4 is thermisch beveiligd dus er zal sowieso niks verbranden als je m aanzet. Zet m dus gewoon effe aan en laat m goed warm worden. De koelpasta zou dan ook minder plakkering moeten worden en dan kan je je koeler er zo afhalen.

Verwijderd

Als je de standaard intelkoeler gebruikt (logo op midden fanvan intel?) is het vaak inderdaad een kwestie van handels omhalen, op zijkant de haken in de moederbordklen lichtjes indrukken en koeler eraf trekken. Je kunt de cpu pas verwijderen nadat de koeler eraf is (zif-socket). Maar waarom zou je al die moeite doen als je pc goed draait? Die zwarte prut is gewoon een thermal compound die door Intel zelf geadviseerd wordt . De bescherming hiervoor is de plastic houder waarin je CPU en koeler zaten. 8)7

• dhelios
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:22:
Als je de standaard intelkoeler gebruikt (logo op midden fanvan intel?) is het vaak inderdaad een kwestie van handels omhalen, op zijkant de haken in de moederbordklen lichtjes indrukken en koeler eraf trekken. Je kunt de cpu pas verwijderen nadat de koeler eraf is (zif-socket). Maar waarom zou je al die moeite doen als je pc goed draait? Die zwarte prut is gewoon een thermal compound die door Intel zelf geadviseerd wordt . De bescherming hiervoor is de plastic houder waarin je CPU en koeler zaten. 8)7
Tnx dude voor je hulp ik ga nu even kijken, en nee ik draai nog niet onder dit nieuwe systeem, dat wou ik al gisteren doen maar het ging niet... omdat ik bang was voor dat zwarte stikkertje...

En ja die standaard koeler van Intel zit erop...

Verwijderd

Suc7 :)

• dhelios

Verwijderd

Op m'n Vulcano 6cu zat ook zwarte pasta... Deze heb ik er wel afgehaald en gewoon AS opgedaan :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
probeer eens met flosdraad, dat werkt vaak heel goed

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gewoon koeler erop laten zitten!!!
Hendeltjes weer vastzetten en aanzetten dat ding!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

En om lekker offtopic te gaan.. mijn amd-cooler zat van dat oranje gum op, heb ik er met wasbenzine afgemangeld en ook arctic silver op gekwakt .. TS is schijnbaar ondertussen geholpen dus ik stel slotje voor.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09
Ik ken je probleem, de heatsink+koeler gaat er inderdaad heel moeilijk af.
Goed begin: haal moederbord uit je kast (als je dat nog niet gedaan hebt), want dan kan je overal beter bij.

Hendels overhalen, maar dan zit die nog niet los, de koeler zit dan nog steeds een Btje vastgeklikt, je moet de 4 zwarte uitsteeksels op je mobo Btje van heatsink wegbuigen en dan moet wel lukken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat een onzin zeg...... |:(

De TS twijfelde of het laten zitten van de zwarte koelpasta een goed idee was. Dat is zo, want dat moet zo. De TS moet dus z'n koeler gewoon LATEN zitten. Loshalen hoeft dus niet

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/offtopic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.