Toon posts:

Na bios flash Eprom beschadigt, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n asus v7700 TI geflasht alleen er is waarblijkelijk iets mis gegaan. Als ik de computer nu opstart kom ik in de videokaartbios, daar blijft hij dus hangen. Wanneer ik met een pci kaartje de GF2 wil flashen krijg ik de melding dat hij de eprom niet kan openen.

Wat betekent dit en kan ik er nog wat aan doen? Kan ik een nieuwe bios kopen of laten flashen, zou dat helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

http://www.flashbios.org/

[ Voor 2% gewijzigd door Spider.007 op 10-03-2003 00:06 . Reden: of doen die alleen BIOSen :X ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

hmmh een pci kaartje erin doen en kijken of ie daarvan kan booten en dan opnieuw flashen? :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Boboga schreef op 10 March 2003 @ 00:00:
hmmh een pci kaartje erin doen en kijken of ie daarvan kan booten en dan opnieuw flashen? :)
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 23:58:
Wanneer ik met een pci kaartje de GF2 wil flashen krijg ik de melding dat hij de eprom niet kan openen.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik met een pci kaartje de GF2 wil flashen krijg ik de melding dat hij de eprom niet kan openen.
Dat had ik dus al geprobeerd, ik snap niet waarom ik niet opnieuw kan flashen. Als ik met een pci kaartje in windows kom wordt de GF2 zelfs herkent. Alleen komt er dan zo'n uitroeptekentje bij te staan, hij kan namelijk alleen primary zijn.

Maar wat ik me dus afvroeg is of een flash apparaat mij kan helpen. Ik kan namelijk zelf ook flashen alleen dan krijg ik dus die melding.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Hoe kun je een kaartje flashen dat niet (hardwarematig) aanwezig is ? Of heb ik iets gemist ?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Heb je wel de schrijfbeveiliging eraf gehaald (daar is 'n schakeloptie voor), 't is 't enigste wat ik me kan verzinnen waaraan het kan liggen...

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Keesk schreef op 10 March 2003 @ 00:08:
Hoe kun je een kaartje flashen dat niet (hardwarematig) aanwezig is ? Of heb ik iets gemist ?
Ik laat de GF2 natuurlijk in de AGP en een PCI kaartje laat ik booten, dan zou je moeten kunnen flashen. Alleen dat lukt dus niet :'(
jotheman schreef op 10 March 2003 @ 00:13:
Heb je wel de schrijfbeveiliging eraf gehaald (daar is 'n schakeloptie voor), 't is 't enigste wat ik me kan verzinnen waaraan het kan liggen...
Ik heb de bios dus wel geflashed, alleen deze flash schijnt mislukt te zijn want hij boot niet meer. Nu kan de Eprom niet meer geopend worden, een schrijfbeveiliging kan ondertussen toch niet enabled zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 00:15 ]

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 11:42
Ik heb mijn ati radeon 9500 geflashed. Dat ging ook niet goed. Hij was wel geflashed, maar ik kreeg geen beeld. Terugflashen wilde hij met geen enkele mogelijkheid. Later bleek dat er een nieuwere flashtool uitwas waarmee het terugflashen wel lukte. Gelukkig
Een flashapparaat (denk dat je eprom programmer bedoelt) zal wel werken. Voorwaarde is alleen dat je bios "los" op je videokaart zit (in een socket) dus niet vast gesoldeerd.

Verwijderd

Jotheman bedoelt het volgende:

Je flash is fout gegaan. Nu denkt het flashprogramma dat het BIOS dat jij flashen wil (waarschijnlijk je originele) niet voor die kaart bedoeld is. Die kaart heeft een vermaggeld BIOS --> flasher herkent daarom het BIOS verkeerd --> hij wil niet flashen. Die flashprogramma's hebben vaak een switch of optie om TOCH te flashen. (bijvoorbeeld /f of -f van "Force" of iets dergelijks.)

Met MKT-FLASH kun je een Lite-ON brander flashen in DOS, met een BIOS waarmee de snelheid wordt verhoogd. Normaal gaat dat niet... MKT-FLASH flasht echter elke Lite-ON met elk BIOS, zover ik weet, omdat er een "force" optie is. Zoek daarnaar met bijvoorbeeld /? of -? als optie voor het flashprogramma.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 00:23:

Je flash is fout gegaan. Nu denkt het flashprogramma dat het BIOS dat jij flashen wil (waarschijnlijk je originele) niet voor die kaart bedoeld is. Die kaart heeft een vermaggeld BIOS --> flasher herkent daarom het BIOS verkeerd --> hij wil niet flashen. Die flashprogramma's hebben vaak een switch of optie om TOCH te flashen. (bijvoorbeeld /f of -f van "Force" of iets dergelijks.)

Met MKT-FLASH kun je een Lite-ON brander flashen in DOS, met een BIOS waarmee de snelheid wordt verhoogd. Normaal gaat dat niet... MKT-FLASH flasht echter elke Lite-ON met elk BIOS, zover ik weet, omdat er een "force" optie is. Zoek daarnaar met bijvoorbeeld /? of -? als optie voor het flashprogramma.
Yah precies, ik heb datzelfde zelf ook al een keer meegemaakt.

Je kunt trouwens evt. ook nog een ander flashprogramma proberen, misschien werkt dat wel. Suc6 nog

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 00:23:

Ok, hartstikke bedankt! Ik ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Woohoo, het is gelukt mijn kaartje doet het weer. Ik heb de bios geforced en nu doet ie het weer. Ik had nog wat meer topics gezien die dit probleem ook hadden en daar hadden ze de videokaart maar afgeschreven. Dus een tip, probeer dit eerst (niet echt hoogstaand maar je moet er maar opkomen ;))

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Eind goed, al goed :+
Pagina: 1