NT4 vastloper, Debian proberen?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een systeempje:

120 mhz
76 mb geheugen
5 gig hardeschijf

Met windows NT 4.0 erop, en apache, mysql, php, en een ftp server, nu start dat ding steeds opnieuw op als ik herhaaldelijk f5 druk of gewoon de phpmyadmin, een tabel opvraag, zeer vervelend, vooral als je werkt vanaf buitenaf!

Nu zit ik er aan te denken, debian erop te zetten, omdat er hele goede uitleg hier op dit forum staat en nog een paar website's, heb nog nooit met linux gewerkt maar met een beetje lezen kom ik er wel denk ik!

NU is mijn vraag:
Zal met debian het systeem ook steeds vastlopen, of niet, want het is zeer vervelend als ik wat aan ut scripten ben en wil het uploaden, en dan start ie weer opnieuw op! :(

Wie kan mij dat vertellen, of het genoeg en stabiel is voor debian dat systeem, het gaat alleen om testen en maken van website's ga er nooit echt grote dingen op draaien!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 20:21

Heidistein

Blah

Linux is stabiel. Meestal, als je bijvoorbeeld een brak reepje geheugen hebt, dan in het instabiel.... :D...
Als al je hardware goed ondersteund word (waar ik meestal gewoon vanuit ga, maar wiebennik) dan draaid het als een huis.

En al zou je er *wel* zware/grote dingen op draaien, waarom zou dat minder moeten zijn. Mijn servertje (486) draaide erg zware dingen voor zijn doen, webserver+mailserver+fileserver. Werd soms wel traag, maar na een uptime van 180 dagen heb ik de harddisk er uit gemolt en in een 300MHz beestje gedaan, en draaid datzelfde weer als een trein, aleen wat sneller.
Waarom vertelde ik dat verhaal uit volle trots? Om aan te geven dat zelfs onder een xtreem te zware belasting linux blijft draaien (in dit geval, tot je gekke dingen gaat doen (fork() bommetjes, cat /proc/kcore > /dev/mem) uiteraart ).

En gewoon nooit meer een reboot, sweet. (hehalve die ene keer per jaar dat er een kernel geupdate word)

Maybee we are alone... After all.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52
is w2k geen optie ?

Heb ik stabiel (wel wat langzamer) zien werken op een P166 met 128 MB mem

• Oid
  • Niet online
Dus het zou kunnen werken, want ik draai niks zwaars, misschien nog een mailserver erbij, en een dsn, maar voor de rest niks echt zwaars, en als het in een 486 kan waarom dan niet op een 120 mhz hé?

Bedankt ik ga het denk ik maar eens proberen!, heel hartelijk bedankt!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Spontane reboots klinken wel als een hardwareprobleem, en daar helpt Debian of W2k ook niet zomaar. Wat wel een optie is is als je Linux draait op een machine met beschadigd geheugen: draai memtest86 en gebruik de output voor de badram-kernel patch.

Zoef

• Oid
  • Niet online
Bud_s schreef op 10 maart 2003 @ 00:08:
is w2k geen optie ?

Heb ik stabiel (wel wat langzamer) zien werken op een P166 met 128 MB mem
Daarbij had ik het zelfde probleem, ik heb gewoon weinig geheugen voor windows denk ik :), ik ga niet extreem veel ermee doen, scripten vanaf afstand, en vanaf pc in het netwerk, met php en mysql, via apache, en die gekoppelt aan zo'n gratis ath.cx adres, verder doe ik er niks mee, dus er moet zo en zo: FTP-, web- server, PHP, MYSQL, en misschien nog mailservertje ;)

Maar is debian daar wel goed genoeg voor of liever een ander pakket?

• Oid
  • Niet online
Zpottr schreef op 10 March 2003 @ 00:11:
Spontane reboots klinken wel als een hardwareprobleem, en daar helpt Debian of W2k ook niet zomaar. Wat wel een optie is is als je Linux draait op een machine met beschadigd geheugen: draai memtest86 en gebruik de output voor de badram-kernel patch.
Ik krijg een blauw schermpje, met teweinig geheugen ondersteuning in het engels, dan pleurt hij het geheugen leeg en start hij opnieuw op!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt me eerder dat er iets een beetje brak is aan dat pc'tje.. het is echt niet normaal dat windows nt zomaar vastloopt of reboot. Ik vrees dat linux op die pc dan net zo hard vastloopt.

Maarja.. je kunt het proberen. Al is het wel makkelijker om als beginner een 100% goed werkende pc te hebben als je met linux wilt beginnen. Want het is zoveel anders dan windows en je zult vast tegen een aantal problemen aanlopen zodat je het er eigenlijk niet bij kunt hebben om óók nog es onbetrouwbare hardware te hebben. Het is bij een error gewoon wat makkelijker om zeker te weten dat je zelf iets verkeerd hebt ingesteld ipv ook nog es te moeten twijfelen of het misschien aan je hardware ligt. :)

Verwijderd

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2
Voor dit soort vragen is er een speciale draad. Graag daar verder. :)

/edit: en NT 4.0 problemen zijn toch echt niet op zijn plek hier om te bespreken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 00:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.