Toon posts:

[Monitor] Blauwe waas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een echt wel raar probleem:
Een jaar geleden kocht ik een nieuwe monitor een LG Flatron 19", ongeveer twee maanden na de aankoop ervan begon het beeld te flikkeren en te verkleuren en heel het scherm kreeg een blauwe waas. Ik kon hier geen vast patroon in vinden, soms was het een paar dagen goed en soms was het dat het een paar dagen constant blauw zag.
Ik dacht dat de monitor stuk was, dus ben die gaan omruilen voor een andere (wel hetzelfde model terug). En ongeveer terug twee maanden later begon ook dit scherm een blauwachtig beeld te krijgen.
Ik ben dan overgeschakeld naar een TFT 15" van hercules (nieuw gekocht). En inderdaad, weer ongeveer 2 maanden later begon het beeld blauw te worden.
Ik dacht dat er iets aan de videokaart was, maar sinds dit weekend heb ik een volledige nieuwe pc maar het scherm heeft nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand soms wat dit kan zijn?
Ik snap het echt niet meer. Ik heb hier al 3 schermen gehad die allemaal hetzelfde probleem hadden. En ook vind ik het raar dat het scherm eerst ongeveer 2 maanden perfect funcioneert.
Ik heb mijn LG is twee weken aangesloten aan een ander stroom circuit, maar dit heeft niets geholpen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je niets met de kleurinstellingen van de drivers gedaan? Of heb je toevallig boxen in de buurt van je monitor gezet?

Verwijderd

Het zal ook je waterkoeling kunnen zijn. (als je die hebt natuurlijk)
Sommige pompjes storen je monitor.

Verwijderd

Als degauss hiertegen werkt is het inderdaad een magnetische storing. Bureaulampjes en adapters zijn vaak de boosdoeners.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Al een surge protector geprobeerd ?