Toon posts:

Ehm audiokaart detectie?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na formatteren en installeren van win 98 se werkt mijn geluid neit meer. Ik neem dus aan dat ik mijn geluidkaart drivers moet gaan installeren. Weet alleen niet meer wat mijn geluidskaart is

Er staat op de case 64 Voices Stereo Sound.

Nu heb ik mijn case ff opengemaakt maar heb geen flauw idee waar ik kan zien wat mijn geluidskaart is?

Kan iemand mij ff helpen?

edit: sorry jah ik heb inderdaad een typefoutje gemaakt.

En ik zie eigenlijk maar 2 kaarten: eentje voor de kabelmodem en de andere is mijn vidkaart (geloof ik)?

Kan het zijn dat mijn geluid geintegreerd is in mijn mobo? Hoe moet het dn?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:18 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 23:10:
Na formatteren en installeren van win 98 se werkt mijn geluid neit meer. Ik neem dus aan dat ik mijn geluidkaart drivers moet gaan installeren. Weet alleen niet meer wat mijn geluidskaart is

Nu heb ik mijn case ff opengemaakt maar heb geen flauw idee waar ik kan zien wat mijn vidkaart is?

Waarom zou je je vid(eo)kaart zoeken als je problemen hebt met je geluidskaart?

Ik neem aan dat je hier een tiepvaut hebt gemaakt en dus op zoek bent naar je geluidskaart.

Ik gok dat je geluidskaart toch zeker 2x een 3,5mm jack-aansluiting heeft (je weet wel: zo'n aansluiting zoals je ook in walkmans en discmans ziet waarin je je koptelefoontje prikt)

Dat ding is dus je geluidskaart

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
sorry dat ik het even niet meer snap maar de ene keer praat je over je video kaart en dan weer over je geluids kaart :?

ben ik in de war ?

maar je kan snel genoeg zien wat voor geluids kaart je hebt, kijk op de ingang van je geluidsstekker op welke kaart die zit. en als deze op het moederbord zit kan je waarschijnlijk via het zoeken op je moederbord er achter komen wat voor geluidskaart je hebt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:10:

Nu heb ik mijn case ff opengemaakt maar heb geen flauw idee waar ik kan zien wat mijn geluidskaart is?

edit: sorry jah ik heb inderdaad een typefoutje gemaakt.

En ik zie eigenlijk maar 2 kaarten: eentje voor de kabelmodem en de andere is mijn vidkaart (geloof ik)?

Kan het zijn dat mijn geluid geintegreerd is in mijn mobo? Hoe moet het dn?
Je kan zien of je geluidskaart geintegreerd is in je mobo door waar je je stekkertje naar je boxen in steekt: steek je die nou in een kaart die in een slot zit, of steek je hem in je MoBo?

Zit ie in je moederbord? -> ff kijken wat voor mobo je hebt, naar site van je mobo fabrikant gaan -> sound card driver downloaden.

Heb je een aparte geluidskaart? -> haal em er eens uit, er zit meestal een grote chip op, met naam en nummer. (bij mij dan Creative en daarna model: CT4810)
Van de site van de fabrikant kan je vervolgens je driver downloaden. Suc6 :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kewl. Denk dat ik het ongeveer door heb. Arigato gozaimasu!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mag ik nu namens iedereen zeggen: "Gezondheid/Bless you"? :?

Je spreekt in raadsels... :+

Maar je was dus denk ik inderdaad niet op zoek naar je vidkaart maar naar je geluidskaart mag ik hopen?

Verwijderd

Topicstarter
Arg kom er neit uit. Moederbord is van Giga-byte. Was ff op hun website op zoek naar audio drivers voor de GA 6WMM7 REV 2 maar om de een of andere reden doen ze geen van 3.

Vind het wel vaag, waarom moet je je win98 se cd erin pleuren om installatie te doen als je al de drivers hebt geinstalleerd en shit? Maar anyway doet het nog steeds niet :(

Verwijderd

Zat er geen boekje bij je mobo? Meestal staat daar het antwoord wel in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 00:58:
maar om de een of andere reden doen ze geen van 3.
(...)
Vind het wel vaag, waarom moet je je win98 se cd erin pleuren om installatie te doen als je al de drivers hebt geinstalleerd en shit? Maar anyway doet het nog steeds niet :(
Ook al vind je het vaag, heb je het gedaan? Zo niet, dan kon dat wel eens heel goed de reden zijn dat je kaart het met 'geen van die 3 drivers' doet.

Over dat 'vaag': Windows heeft gewoon een paar dll's nog niet standaard geïnstalleerd en heeft die nu nodig; of Windows is niet zo slim om uit zichzelf even te kijken welke dll's enzo hij al heeft liggen. In beide gevallen werkt gewoon gehoorzamen (dus: CD erin gooien of Windows wijzen op de map Win98 ergens op je harddisk) het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:30 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Okies heb je advies opgevolg (met dat win cd gedoe) en heb volgens mij nu wel de juiste drivers maar stuit op het volgend probleem:

http://members.lycos.nl/seiruu/ss1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 00:18 ]

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Je moet bij Winamp Preferences > Plug-ins > Output je DirectSound aanklikken.
Dan je geluidschip kiezen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ugh, krijg een "bad directsound drivers" error. Ff opzoek gaan naar de juiste drivers voor dat dan.

Verwijderd

Yep. Welke DirectX versie heb je geïnstalleerd?

Je kunt de volgende links even doorstruinen:
Uitgebreide bespreking op de Winamp forums (scroll even door, dan zie je een post met links naar andere draadjes op de Winamp forums)
Google: Error 8878000A
Google: MMSYSTEM032 Error Winamp
Helpvolle link op Experts Exchange (eerste hit van bovenstaande zoekactie)

Succes.

[edit]

En natuurlijk zouden we graag horen óf en hóe je het nou opgelost hebt, als het zo ver is. 's Ook wel zo handig voor volgende zoekers.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:05 ]

Pagina: 1