Cu spacer voor Thoroughbred core... waar?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik zoek een koperen spacer voor mijn Thoroughbred (B) core.
Overal zijn spacers te vinden, maar of alleen voor Palomino, of er staat niks bij en men geeft geen antwoord op zo'n (blijkbaar) onzinvraag.

Weet iemand waar ik het kan vinden?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

Verwijderd

volgens mij moet dat nie veer uit maken of het nou voor een Palomino of een Thoroughbred is

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:11 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tuurlijk wel, de T-bred heeft een rechthoekige core, de Palomino een vierkante :)

Verder geen idee hoe je daaraan kunt komen, sorry :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Volgens mij hebben ze die bij www.eynstein.nl

Verwijderd

Ik gebruik mn Thermaltake spacer voor mn Tbred 2100, ooit gekocht voor Palomino 1800, maakt nix uit, komt nl niet in de buurt van de core, en daarnaast is de core van de Tbred even breed als de Palomino, alleen minder hoog, je zou m zelfs voor de Barton kunnen gebruiken want die is ook kleiner

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat is juist het probleem, de T-bred core is lager dan de Palomino.

Voor je het weet 'zweeft' de koeler boven de core doordat de spacer te hoog is... vandaar....

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik had bullshit geluld... Spijt me, kan je niet helpen... Had te snel gekeken bij Freezing Hardware... Daar hebben ze inderdaad toch alleen voor Palomino.

[ Voor 76% gewijzigd door Superdeboer op 10-03-2003 00:06 . Reden: Stomme reactie geplaast ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Hmm toch vreemd dat mn cpu 34C is met Seti als ie te hoog zou zijn, of hebbik supah geluk? :)

Oude en nieuwe Thermaltake zijn 0.6-0.65mm dik en zie hier toch echt een Tbred
http://www.thermaltake.com/products/accessories/shim1594.htm http://www.thermaltake.co...ons/installcoppershim.htm

Waar staat t dat ze lager zijn btw?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 00:24 ]

Verwijderd

Die Thermaltake's Palomino Spacer past prima op een Thoroughbred (alleen heb ik er een extra plakbandje op een paar bruggen geplakt om kortsluiting daarvan te voorkomen.)

Je kan ff in de pricewatch kijken waar ze die dingen verkopen (ik heb die van mij bij Alternate gehaald voor 5 pleuro)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 01:28 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
ok, dan lijkt die Thermaltake mij ook de beste... alleen om van Amsterdam naar eh.. Aternate te rijden voor een 5 pleuro spacer is een beetje te gek.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
misschien is de credit kaart truk wat? men nemen 2 L geknipte plastics plakken die rondom de core met superclue :) cheap en het werkt mits niet te hoog plastic uiteraard

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:50:
Ik gebruik mn Thermaltake spacer voor mn Tbred 2100, ooit gekocht voor Palomino 1800, maakt nix uit, komt nl niet in de buurt van de core, en daarnaast is de core van de Tbred even breed als de Palomino, alleen minder hoog, je zou m zelfs voor de Barton kunnen gebruiken want die is ook kleiner
De Barton heeft extra Level-2 cache wat de core weer groter maakt, hij is hoe dan ook langer dan de T-Bred, in vergelijking met de Palomino weet ik het niet, maar op plaatjes lijkt de Barton-core wel groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/cpu/20030210/images/barton.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/AMD%20core%20sizes.gif

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja en de DIKTE van de cores?

Verwijderd

Tijgert schreef op 10 maart 2003 @ 14:08:
Woeps, stond onzin..

Weet er iemand toevallig wat de dikte van de 'klassieke' TBird & Duron core is.. ????

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 14:25 ]

Verwijderd

Tijgert schreef op 10 maart 2003 @ 14:08:
Ik heb je al eerder gevraagd waar staat dat ze dunner zijn. Als je daar nah gewoon ns antwoord op geeft. De kapotte Palomino meet ik op ~0.8mm, k heb geen Tbred over om ff te meten.

Dr staat op de Thermaltake site duidelijk
APPLICATION AMD DURON SERIES ATHLON AND ATHLON MP/XP SERIES

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 16:04 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 01:26:
Die Thermaltake's Palomino Spacer past prima op een Thoroughbred (alleen heb ik er een extra plakbandje op een paar bruggen geplakt om kortsluiting daarvan te voorkomen.)

Je kan ff in de pricewatch kijken waar ze die dingen verkopen (ik heb die van mij bij Alternate gehaald voor 5 pleuro)
Ik heb ook een "ThermalTake Copper Spacer for AMD Athlon XP Palomino" maar ik gebruik hem nu ook op mijn Thoroughbred... Je moet hem volgens mij wel een slag draaien met hoe je hem erop zet ivm. de Palomino. Ik had hem ook eens verkeerd erop en toen deed mijn CPU het niet. Toen ff anders erop gezet ( zodat ie niet in contact kwam met welke L brug(gen) dan ook ) en toen deed ie het 8) Dus het is echt onzin dat je daarvoor nou weer een andere spacer moet gaan kopen. En volgens mij is de "dikte" van elke core van Palomino tot de Barton hetzelfde.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Baffo: ik weet iet of de dikte verschilt, maar ergens las ik dat niet alle spacers die op P's passen ook op T's passen.
Of dat met de dikte te maken heeft weet ik dus niet, dat vraag ik min of meer.

Anyway, heb er een besteld die zogenaamd wel specifiek voor een T is, bij FHW.

Ok, dan proberen we het gewoon.

Verwijderd

Mja ik heb wel ns spacers van 1mm dik gezien, die passen feitelijk nergens op...
Wat Neogames zegt herken ik wel, ik heb de spacer idd ook moeten draaien

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 10 maart 2003 @ 16:20:
[...]

Ik heb ook een "ThermalTake Copper Spacer for AMD Athlon XP Palomino" maar ik gebruik hem nu ook op mijn Thoroughbred... Je moet hem volgens mij wel een slag draaien met hoe je hem erop zet ivm. de Palomino. Ik had hem ook eens verkeerd erop en toen deed mijn CPU het niet. Toen ff anders erop gezet ( zodat ie niet in contact kwam met welke L brug(gen) dan ook ) en toen deed ie het 8) Dus het is echt onzin dat je daarvoor nou weer een andere spacer moet gaan kopen. En volgens mij is de "dikte" van elke core van Palomino tot de Barton hetzelfde.
Daarom had ik dus een stukje plakband gepakt om de bruggen niet te laten kortsluiten.
Tijgert schreef op 10 maart 2003 @ 10:03:
ok, dan lijkt die Thermaltake mij ook de beste... alleen om van Amsterdam naar eh.. Aternate te rijden voor een 5 pleuro spacer is een beetje te gek.
Je kan ook bestellen natuurlijk, verwen je jezelf meteen ff met wat andere hardware om de verzendkosten eruit te halen :P

Waarom die dingen van koper zijn snap ik eigenlijk niet, maar zal wel makkelijker te maken zijn ofzo....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 18:56 . Reden: Hersenen gevonden ]

Verwijderd

Creditcard van AmExpress,visa of mastercard is presies de dikte die je nodig hebt voor de troub.core.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:07:
Creditcard van AmExpress,visa of mastercard is presies de dikte die je nodig hebt voor de troub.core.
Mwa, een "echte" mooie koperen spacer lijkt me toch wel wat gaver/proffesioneler :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

hoi,

Bij Perfect systems :

Klax Athlon/Duron Copperspacer € 2,91

is al weer €2 van je verzendkosten uitgespaard.....

Groetjes The Wizard....

Verwijderd

Wat voor koper en tegen plastic spreekt is als je de cpu affikt, om welke reden dan ook, ik heb hier toch echt een steekflammetje uit mn palomino gehad, en om dat nah te gaan moeten schoonmaken...
Pagina: 1