vandaag heeft mijn 8rda+ het loodje gelegd nouja hij boot niet meer hdd start niet fans gaan niet draaien alleen de lampjes van de onboard lan branden. Iemand enig idee of dit ook de oorzaak van dood geheugen of een dode cpu kan zijn? kan namelijk nix controleren...heb geen ander mobo liggen tenminste niet waar een xp2400 op kan..
Als de fans niet draaien, vrees ik het ergste 
helaas,
maar ruikt het verder niet raar, of zijn er chippies verbrand
helaas,
maar ruikt het verder niet raar, of zijn er chippies verbrand
heb ik gecontroleerd maar nee dit is niet het geval...errug vreemd...alleen het vreemde is toch dat die lan lampjes gaan branden... dus het is niet me voeding iig.. echt vreemd
ALs je alles eruit haalt,
MEM CPU, HDD etc. (kaarten ook
)
dan zou de PC speaker een fout moeten geven met piepjes,
probeer dat ook ff
MEM CPU, HDD etc. (kaarten ook
dan zou de PC speaker een fout moeten geven met piepjes,
probeer dat ook ff
Ik denk eerder je Athlon de geest gegeven heeft
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
dat ga ik dalijk nog ff doen....heb al het geheugen en de vga eruit gehaald.. toen gebeurde er nog nix maar cpu heb ik nog nie geprobeerd..
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:00
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me eerder wat anders..
Is het uit het niets gekomen, kan best zijn dan dat het geheugen brak is
Haal alles eruit behalve cpu, geheugen, video en reset de bios.
Doet die het nog niet?
Geheugen en video eruit > bios reset
Geen piepjes? RIP
Piepjes
Dan geheugen erin weer bios reset
etc. etc.
Dan weet je vanzelf wat defect is
CPU kan ook altijd nog rip zijn jah.
Als die nix doet ook zonder geheugen en video. FF cooler eraf halen en cpu bekijken..
Doet die het nog niet?
Geen piepjes? RIP
Piepjes
etc. etc.
Als die nix doet ook zonder geheugen en video. FF cooler eraf halen en cpu bekijken..
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2003 22:48 ]
is ook gedaanVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:47:
Misschien is het slimmer als je dit plaatst in het grote Epox 8RDA+ topic
yepz zomaar tijdens het gamen.. heb al zonder mem en vid opgestart maar nog steeds gaat er nix lopen...ik hoopte dat ik een fannetje hoorde draaien of een foutcode op het leddisplay maar ook dat blijft uit.....ik heb weleens een xp1800 op een msik7t266pro2 verneukt maar daar ging iig de hdd draaien en de fans..maar ook dit blijft uit..tweakduke schreef op 09 March 2003 @ 22:47:
Lijkt me eerder wat anders..
Doet die het nog niet?
Geen piepjes? RIP
Piepjes
etc. etc.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:00
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laatst mobo gehad was geheugen rip wou die opeens ook niet meer aan.
Ik denk eerder als het geen piepjes geeft dat je AMD getoast is..
Mobo's willen zonder cpu ook wel eens geen kick geven.
Verwijderd
ligt het misschien aan je voeding , wandt als ik een atx voeding aandoe gaat alles even aan en dan uit als het mobo kapot is
NP
ik ga zo ff naar huis en dit allemaal ff proberen kijken hoever ik kan komen....hoop toch echt dat het me mobo is..tweakduke schreef op 09 maart 2003 @ 22:52:
Laatst mobo gehad was geheugen rip wou die opeens ook niet meer aan.
maar waarom gaan dan me onboard lan lampjes wel branden??Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:54:
ligt het misschien aan je voeding , wandt als ik een atx voeding aandoe gaat alles even aan en dan uit als het mobo kapot is
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:57 ]
Bij mij wilde hij niet opstarten omdat ik mn USB verkeerd had aangesloten 
Maar als hij bij jou onder het gamen afslaat kan dat het niet zijn
Meet je voeding eens door als er niets gaat draaien is je voeding misschien kapot.
Trek je de stekker vaak uit je voeding? het schijnt dat en voeding nog wel eens de geest wil geven als je hem vaak aan en af koppelt.
Zelf meegemaakt bij een kennis. PC stond altijd op 1 plek, gingen ze de pc verhuizen naar de andere kamer dus tekker dr uit in de andere kamer er weer in en niets
was de voeding stuk.
Dus wie weet meet hem voor de zekerheid even door!
Maar als hij bij jou onder het gamen afslaat kan dat het niet zijn
Meet je voeding eens door als er niets gaat draaien is je voeding misschien kapot.
Trek je de stekker vaak uit je voeding? het schijnt dat en voeding nog wel eens de geest wil geven als je hem vaak aan en af koppelt.
Zelf meegemaakt bij een kennis. PC stond altijd op 1 plek, gingen ze de pc verhuizen naar de andere kamer dus tekker dr uit in de andere kamer er weer in en niets
Dus wie weet meet hem voor de zekerheid even door!
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Verwijderd
ehh misschien toch zonder processor proberen en dan nog geluk hebben dat je mobo niet kaput is
liever me mobo... cpu garantie is altijd zo'n gezeik...Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:56:
ehh misschien toch zonder processor proberen en dan nog geluk hebben dat je mobo niet kaput is
Verwijderd
heb je nog ander processor over dat je daarmee je mobo kan testen of hij aan gaat?. zo jah, dan zou ik die procossor terug brengen waar je gekocht had en je verhaal vertellen dat tijdens het gamen je pc uit viel en niet aan ging. dan gaat ze natuurlijk altijd zeiken tegen de klant of de koeler wel goed op zat enzo.en dan maar hopen voor een nieuwe
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
nopez geen xtra cpu meer liggen hierVerwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 23:05:
heb je nog ander processor over dat je daarmee je mobo kan testen of hij aan gaat?. zo jah, dan zou ik die procossor terug brengen waar je gekocht had en je verhaal vertellen dat tijdens het gamen je pc uit viel en niet aan ging. dan gaat ze natuurlijk altijd zeiken tegen de klant of de koeler wel goed op zat enzo.en dan maar hopen voor een nieuwe
heb ik ook niet die heb ik een poosje geleden verkocht
nee want die heb ik niet...Black_Adder schreef op 09 maart 2003 @ 23:06:
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:10 ]
Verwijderd
Ik denk toch dat het je voeding is, probeer de voeding eens aan te zetten zonder dat ie aan het moederbord hangt.
Zijn je fans aangesloten op het mobo of rechtstreeks op de voeding?
klinkt heel erg als de voeding, heb ik zelf 2 weken geleden ook gehad..
Moederbord diagnostische led werkt nog, als ik de powerknop indrukte ging de LED aan maar deze knipperde heel snel achter elkaar en ik hoorde de hd's proberen te gaan spinnen maar dat lukte niet..
Andere voeding..
Probleem helemaal weg.
Moederbord diagnostische led werkt nog, als ik de powerknop indrukte ging de LED aan maar deze knipperde heel snel achter elkaar en ik hoorde de hd's proberen te gaan spinnen maar dat lukte niet..
Andere voeding..
Probleem helemaal weg.
is goed...Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:14:
madtraxx ik heb jou toegevoegd aan msn als je het goed vind?
ok bord is trug gegaan naar alternate en is gechecked nix mee aan de hand maar toch die schroeiplek konden hun ook niet verklaren.......nu hoop ik dat het me voeding is en niet me cpu...
zat je cooler wel goed op de cpu? Dit kan ik niet opmaken uit je tekst dat je `m gecontroleerd heb. Heb je laatst nog je cpu cooler eraf gehaald?Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 19:18:
ok bord is trug gegaan naar alternate en is gechecked nix mee aan de hand maar toch die schroeiplek konden hun ook niet verklaren.......nu hoop ik dat het me voeding is en niet me cpu...
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
hehe waterkoelingaard schreef op 12 maart 2003 @ 21:11:
[...]
zat je cooler wel goed op de cpu? Dit kan ik niet opmaken uit je tekst dat je `m gecontroleerd heb. Heb je laatst nog je cpu cooler eraf gehaald?
vaag... ik had dit probleem ook, alleen dan op een slot 1 msi mobotje... fans slaan aan, draaien 1 graad en gaan uit, net zo iets als je je pc aan uit doet zeg maar, bleek later dat de elco's gepopt waren. Die had ik toen vervangen, en zag ik in eens 2 mosfets die vet bruin er uit zagen, toen dacht ik van eeuhmm mobotje? jou pleur ik mooi weg!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Pagina: 1