Ik heb een oude AT voeding uit elkaar gehaald, omdat ik hem wilde gebruiken als voeding voor een paar CCFL's. Ik heb de juiste draden verbonden om hem aan te zetten (blauw/wit en bruin/zwart). Eerst werkte hij goed, met een paar fans aangesloten. daarna heb ik hem kort aangehad zonder dat er iets aanhing. omdat ik een raar geluid hoorde weer snel uitgezet. mijn CCFL's aangesloten, doen het dus niet. ff gemeten met een multimeter, en mijn gele lijn geeft maar 3V, rood slechts 2V. Heb ik hem gesloopt door er even niks aan te hangen? Er was geen brandlucht oid, dus ik geloof niet dat er iets is doorgefikt. Suggesties?
Kortsluiting gewoon. Is normaal. Je meot m even een tijdje laten afkoelen voor ie weer werkt. Al mijn AT PSU's geven dan helemaal geen spanning meer op de aansluitingen op een van mn PSUs na: die doet precies wat de jouwe doet en geeft iets van 2 volt maar ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 09-03-2003 22:22 ]
Om mijn 12V lijn van mijn AT voeding beetje richting de 11,5 V te houden moet ik de 5V wel belasten
maar dat bij jouw je 5V lijn maar 2V afgeeft vind ik raar.....
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
hoelang moet je dan wachten? het is nu 4 uur geleden en nog steeds hetzelfde. nou ja, ik zie het morgen wel.
Anders schroef je em ff open voor een zwarte brandvlekken inspectieByte_Me schreef op 09 maart 2003 @ 22:36:
hoelang moet je dan wachten? het is nu 4 uur geleden en nog steeds hetzelfde. nou ja, ik zie het morgen wel.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
hang een paar flinke weerstanden aan de 5volt, wedden dat ie het dan weer wel doet
Ondervoltage is al niet prettig, maar als je overvoltage hebt zoals ik (sorry dat ik het hier bij pers) wat moet je dan. Ik krijg ipv +12v +13,248v das zeker ook niet best of wel.
Wat moet ik doen terug gaan met voeding (garantie)?
-edit-
Is wel een ATX voeding in een AMD Athlon XP 1800+
Wat moet ik doen terug gaan met voeding (garantie)?
-edit-
Is wel een ATX voeding in een AMD Athlon XP 1800+
[ Voor 12% gewijzigd door Smht op 10-03-2003 09:55 ]
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Een geschakelde voeding verwacht een enigzins resistieve belasting op de 5V en/of de 12V lijn. Een inverter is dit zeker niet. Een dikke weerstand of goedkoper: een gloeilamp is voldoende. Je inverters kun je dan gewoon aansluiten.
Mijn voeding gaat piepen als ie er helemaal niets aan heeft hangen (5kHz ongeveer, echt irri).
Mijn voeding gaat piepen als ie er helemaal niets aan heeft hangen (5kHz ongeveer, echt irri).
heb er een gloeilamp aangehangen en toen zei de voeding *pop*. al mijn voltages zijn nu 0V
[ Voor 7% gewijzigd door Byte_Me op 12-03-2003 13:55 ]
Ehm... wat voor gloeilamp heb je genomen?
Een 220V zeker LOL
[ Voor 3% gewijzigd door apollovenlo op 12-03-2003 15:14 ]
Een (kop)lamp van een auto kan iets beter tegen 12v
edit:
Een 230v gloeilamp heeft een veel grotere weerstand dus die gaat niet branden maar je voeding kan dan niet van overbelasting kapot gaan
Een 230v gloeilamp heeft een veel grotere weerstand dus die gaat niet branden maar je voeding kan dan niet van overbelasting kapot gaan
[ Voor 60% gewijzigd door tomvleeuwen op 14-03-2003 14:04 ]
Pagina: 1