Toon posts:

Internet Sharing with Alcatel Pro and Sitecom Router.

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Wij hebben ADSL Mxstream van Wanadoo.
Ik heb gelezen als je van de alcatel Home, een Pro versie kon maken.
Dit heb ik dus gedaan. Nu moest ik hem al kunnen gebruiken als Router, maar dat werkte dus niet.
Eerst geen drukte om gemaakt, nu heb ik iets anders gedaan. Ik heb een Router gekocht van Sitecom incl. 4 prts Switch.
Maar nu krijg ik het nog niet aan de praat, ik ben nu al 2 weken bezig, en ik word er nu zo lanzamerhand een beetje flauw van.
Ik heb zelf het idee dat ik de Pro versie weer moet downgraden naar de Home versie. Maar nu is mijn vraag weer. Hoe maak ik van de Pro versie weer een Home.
Ik heb al veel gezocht, maar tot nu toe was alles een beetje vaag.

Als het goed is hoef ik hem volgens mij helemaal niet te downgraden naar een homeversie.

En nu heb ik nog een leuker probleem, ik kan niet in mijn ....-->Telnet 10.0.0.138 komen

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.
Alvast behoorlijk bedankt. ;(

Hmmm kword niet echt snel geholpen, maar ik heb geduld...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:44 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
even de sitecom helpdesk bellen, deze mensen weten exact de oplossing te vertellen.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
http://www.bruring.com/nuke/

daar staat uitgeleghd hoe je em moet downgrade (is wel aan te rade namelijk anders ga je nat over nat doen)

daarna instellen in de sitecom router dat die ppoe ofzo moet doen en dan moet hjet werken.

wat bedoel je met, ik kan er niet inkomen? krijg je foutmelding?
kan je wel 138 pingen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ik kan wel Pingen... heel vreemd dit, maar ik zal morgen ff mijn vader de helpdesk laten bellen, heeft iemand zo het nummer van hun bij de hand.

Trouwens tips zijn altijd welkom...

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zoek....en gij zult vinden !

nog ff iets....

sluit jouw pc DIRECT op de modem aan... ping 10.0.0.138 - pingt dit niet ----> probleem modem.

[ Voor 68% gewijzigd door SileX op 10-03-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mjah zoek en gij zult vinden... Nee dus....
Is er nou niemand die mij kan helpen...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je moet toch echt je modem terug zetten naar de originele stand en dan je sitecom modem eraan hangen.

En in je modem pptp instellen zoals je van wanadoo de gegevens hebt.

Lukt het niet en staat je modem in de originele stand dan kan je de helpdesk bellen of kom je terug hier op got.

Met iets meer info in de vorm van een overzicht van de instellingen van je sitecom.

Zie ook de sitecom site voor uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Mjaw, kan iemand misschien een link geven waar het ook te begrijpen is, hoe ik hm moet downgraden, van die Bruring begrijp ik de b*ll*n

Nu wordt het alleen maar leuker.
Ik ga naar ...Start .... Uitvoeren .... Telnet 10.0.0.138.... Typ ik Expert in, dan het wachtwoord dat ik heb gekregen, en nu kan ik er nix mee, want ik kom er niet in.
Invalid wachtwoord zegt ie dan, en dan verbreek ie de verbinding met de host, dus de modem.... iemand?

Als ik in Telnet 10.0.0.138 kom
typ ik het volgende in.

User = EXPERT
Speedtouch (**-**-**-**-**)
Password ###########

Het password wat ik van Bruring.com had gekregen.

Daarna als ik op ENTER druk krijg ik dit..

User = EXPERT
Password ###########Invalid
Connection disconect...

Iemand enig idee, wat hier nog aan te doen valt?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:14 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zo schiet het dus niet op huh als je niets gaat proberen...

maar goed...

Er zijn een paar dingen die je kan doen - via je web browser naar 10.0.0.138, en dan op defaults drukken - Dit zet ALLE standen in default (ook je password, wat je dus al vergeten bent).
Het enigste wat niet veranderd, en wat ook niet hoeft te veranderen, is de data-bit...

Als je de default hebt geladen, pop de Mxstream CD in je speler, en start vanaf het begin. Zorg er wel voor dat je PC DIRECT op de modem zit aangesloten...

Als dit niet werkt, je modem opnieuw flashen, de flash files zal je vinden op KPN.com via de search

Succes !!!!!

Verwijderd

heb je toevallig de dc-201????

Mn oom had die ook gehaald, en ik heb er een week over gedaan, heb echt ALLES geprobeerd maar heb het niet werkend gekregen... Ik heb ouwe collega's gebeld van planet internet waar ik heb gewerkt zelf op adsl, en die wisten het ook niet meer.. de sitecom helpdesk heb ik paarsgemailt en gebeld, maar die jongen van de td daar wist het ook niet meer en adviseerde me om de router terug te brengen en de dc202 oid te halen. Zelf heb ik nu een dc202 hier staan met chello, en werkt als een trein..

Verwijderd

blijkbaar werkt het, of heeft hij helemaal geen toegang tot internet meer, aangezien hij al dagenlang niet reply'd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 08:51:
Mjaw, kan iemand misschien een link geven waar het ook te begrijpen is, hoe ik hm moet downgraden, van die Bruring begrijp ik de b*ll*n

Nu wordt het alleen maar leuker.
Ik ga naar ...Start .... Uitvoeren .... Telnet 10.0.0.138.... Typ ik Expert in, dan het wachtwoord dat ik heb gekregen, en nu kan ik er nix mee, want ik kom er niet in.
Invalid wachtwoord zegt ie dan, en dan verbreek ie de verbinding met de host, dus de modem.... iemand?

Als ik in Telnet 10.0.0.138 kom
typ ik het volgende in.

User = EXPERT
Password ###########

Het password wat ik van Bruring.com had gekregen.

Daarna als ik op ENTER druk krijg ik dit..

User = EXPERT
Password ###########Invalid
Connection disconect...

Iemand enig idee, wat hier nog aan te doen valt?
Ik heb antwoord op je vraag!!
je moet voor en achter
Speedtouch (**-**-**-**-**) dubbele comma's doen!!

dus het wordt zo: "Speedtouch (**-**-**-**-**)"
Pagina: 1