Probleem om NT4 te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik mijn router-modem binnen (lees: Speedtouch 510i) waar ook een DHCP-server inzit. Ik heb deze verbonden met mijn HUB waar drie PCs aan hangen; op twee PCs staat Win2000 op eentje staat NT4. De twee PCs waar win2000 op staat kunnen via het lokale netwerk nog steeds met elkaar babbelen, maar de NT4-PC wil dit niet. De NT4-PC is alleen maar te benaderen als ik deze op zijn IP-adres benaderd, via de naam benaderen lukt niet meer (dit ging wel goed toen deze nog een vast IP-adres had).

Overigens krijg ik de een foutmelding die iets over RFC roept als ik via sc iets op de NT4-PC probeer te doen (ik heb alles aan services gestart wat op RFC lijkt (qua benaming) maar dat heeft niet geholpen). Als ik het IP-adres gebruik, gaat het weer wel goed.

Jullie voelen hem al komen: hoe kan ik die NT4-PC weer via zijn naam benaderen?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pven schreef op 09 maart 2003 @ 22:16:
[...]een foutmelding die iets over RFC roept[...]
Wat denk je er van om een keertje goed op te letten en die foutmelding letterlijk over te nemen en hier te posten. Met deze manier van vraagstellen krijg je alleen maar onzin antwoorden. D'r gaat bijvoorbeeld vast wel iemand zeggen dat je NetBEUI of IPX moet installeren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
RFC zal wel RPC zijn.... ;)

wat staat er in de eventlog van die nt4 doos? eventvwr.exe

A wise man's life is based around fuck you

• pven
  • Niet online
Sorry hoor ... Afbeeldingslocatie: http://www.nbproducties.nl/smilies/waaromnou.gif

Wat meer info:
'net use \\graveyard\admin$' met hierachter paswoord en user geeft 'Systeemfout 53. Kan het netwerkpad niet vinden.' ; als ik echter hetzelfde doe richting het IP-adres gaat het wel goed ('De opdracht is voltooid.').
Vervolgens heb ik iets soortgelijks met sc: 'sc \\graveyard start winvnc' geeft '[SC] OpenSCManager FAILED 1722: De RPC-server is niet beschikbaar.', maar als ik hetzelfde naar het IP-adres doe krijg ik 'SERVICE_NAME: winvnc' plus nog een berg tekst die aangeeft dat het is gelukt.

Het moet idd RPC zijn. :)

• pven
  • Niet online
zwelgje schreef op 09 March 2003 @ 22:41:
wat staat er in de eventlog van die nt4 doos? eventvwr.exe
De meldingen die er staan, hebben betrekking op een muisdriver (er zit geen muis aan die machine omdat ik die overneem met VNC). Daarnaast staat de onderstaande melding er (deze herken ik niet):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2803/full.jpg

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je niet nog ergens een LMHOSTS filetje staan waarin het oude IP-adres van je NT4 bak nog wordt gebruikt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• pven
  • Niet online
Nee. De LMHOSTS-file die ik vind, daar is alles in uit gecommentariseerd en zelf heb ik nooit een LMHOSTS-file gemaakt of aangepast.

Ik heb overigens alleen op de win2000-PC naar LMHOSTS gezocht.

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 10-03-2003 09:38 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
anders in services file de naam met ip koppelen ?

Anders ga je toch gewoon terug naar vast ip...

• pven
  • Niet online
Ik wil niet terug naar een vast IP; dat is een workaround en geen oplossing.

Wat bedoel je met 'in services file de naam met ip koppelen' ?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Netwerkproblemen met RPC meldingen in NT4 ontstaan vaak doordat er iets aan de netwerkinstellingen is toegevoegd zonder daarna het laatste SP te installeren.
Oplossing herinstalleer servicepack opnieuw.

Google verteld dat vsdatant een restant is van zone alarm. Misschien dat ZA nog wat zit te rommelen. http://www.zonelabs.com/s...t/znalmInstall2000FAQ.jsp

Firmpete on Aerie Peak

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

SileX schreef op 10 March 2003 @ 11:35:
anders in services file de naam met ip koppelen ?

Anders ga je toch gewoon terug naar vast ip...
Jij bedoelt dus de LMHOSTS file.

In de LMHOSTS file staan verwijzigen van IP adres naar NETBios Naam.
in deze syntax:
code:
1
2
3
192.168.1.10     ASTERIX     #PRE     #DOM:DOMAIN
192.168.2.11     OBELIX
etc.

#PRE houdt in: Preload deze vermelding voor het aanmelden op het netwerk.
#DOM betekend dat deze server PDC is voor het domein: DOMAIN.

de locatie van dit bestand is verschillend.

Op Windows 9x: c:\windows\lmhosts
Op NT4 & NT5: c:\WinNT\System32\drivers\etc
Op NT5,1 (XP): C:\Windows\system32\Drivers\Etc

LETOP: Het lmhosts bestand heeft geen extensie. Diegene die jij had gevonden heeft de extensie .sam Das de sample, waaruit je wel veel info kan halen.

Wat jij nu kan doen is op de PC's die je NT bak niet kunnen vinden een lmhosts bestand aanmaken, waarin de juiste verwijzigen staan.

• pven
  • Niet online
Ik ga zo dadelijk SP opnieuw installeren op de NT4-PC. Als ik een LMHOSTS-file ga gebruiken, dan zit ik er toch nog steeds mee dat er ergens hardhandig een IP-adres ingeklopt moet worden?

Wordt vervolgd! :)

(Uiteraard THX !!!)

Toch ff getest: met LMHOSTS gaat het idd wel goed. (Ik zoek me overigens te pleuris naar dat SP van NT4, maar dat terzijde.)

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 11-03-2003 09:51 . Reden: test ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

JE kan overigens ook de service WINS installeren op de NT server. Het ip adres van die server op alle andere PC's instellen als primaire IWNS server, en dan wordt je name resolutie vanzelf geregeld..

SUc6

• pven
  • Niet online
SP6a is geïnstalleerd op de NT4-PC. Vervolgens heb ik LMHOSTS ff 'onschadelijk' gemaakt en geconstateerd dat mijn probleem nog niet is opgelost. Daarnaast staat de melding over 'vsdatant' er nog steeds.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe ge-googled: VSDATANT.SYS is een onderdeel van Zone Alarm; dat zul je dan wel niet netjes gede-installeerd hebben, prutser ;).
Verder wordt het eens tijd om te bekijken om welke IP-adressen het nu gaat. Doe's effe posten een IPCONFIG/ ALL van de NT4 machine met het DHCP-adres en ook een IPCONFIG /ALL van die machine met een vast adres.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1