Sinds een paar dagen heb ik mijn router-modem binnen (lees: Speedtouch 510i) waar ook een DHCP-server inzit. Ik heb deze verbonden met mijn HUB waar drie PCs aan hangen; op twee PCs staat Win2000 op eentje staat NT4. De twee PCs waar win2000 op staat kunnen via het lokale netwerk nog steeds met elkaar babbelen, maar de NT4-PC wil dit niet. De NT4-PC is alleen maar te benaderen als ik deze op zijn IP-adres benaderd, via de naam benaderen lukt niet meer (dit ging wel goed toen deze nog een vast IP-adres had).
Overigens krijg ik de een foutmelding die iets over RFC roept als ik via sc iets op de NT4-PC probeer te doen (ik heb alles aan services gestart wat op RFC lijkt (qua benaming) maar dat heeft niet geholpen). Als ik het IP-adres gebruik, gaat het weer wel goed.
Jullie voelen hem al komen: hoe kan ik die NT4-PC weer via zijn naam benaderen?
Overigens krijg ik de een foutmelding die iets over RFC roept als ik via sc iets op de NT4-PC probeer te doen (ik heb alles aan services gestart wat op RFC lijkt (qua benaming) maar dat heeft niet geholpen). Als ik het IP-adres gebruik, gaat het weer wel goed.
Jullie voelen hem al komen: hoe kan ik die NT4-PC weer via zijn naam benaderen?
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||