Toon posts:

[Nimh] welk merk? high/low drain? mAh? 1.2 v?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een fuji s304 digicam aangeschaft en na +/- een dagje waren de bijgeleverde 1,5v AA batterijen leeg :P

Nu zocht ik dus naar een accu voor dit model, maar dat blijkt niet te bestaan helaas. Dus dan maar nimh batterijen x 4.

Dus hier ff gezocht op welke nimh. Maar ik kom niet uit de volgende vragen?

- High drain of low drain?
- Welk merk levert de beste prestaties (duurzaamheid/lange stroomafgifte)
- Hoeveel mAh kan ik het beste nemen (zo hoog mogelijk ?)
- En hoeveel keer gaan deze langer mee per keer dan gewone batterijen.
- Is het echt oz zoals in de faq staat dat snelladers NIET goed zijn (zoals de GP smart)
- Ik zie vaak 1.2v kan dat gewoon in mijn digicam waar 1.5v in hoort?
- Is er een beter (misschien duurder) alternatief?

Hier vond ik ook wel wat maar ik heb die info:
http://www.gpbatteries.nl...ies___ma_maakt_455_0.html
maar ik vertrouw nooit op die info waar een bedrijf belang bij heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:06 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:02:
Ik heb net een fuji s304 digicam aangeschaft en na +/- een dagje waren de bijgeleverde 1,5v AA batterijen leeg :P

Nu zocht ik dus naar een accu voor dit model, maar dat blijkt niet te bestaan helaas. Dus dan maar nimh batterijen x 4.

Dus hier ff gezocht op welke nimh. Maar ik kom niet uit de volgende vragen?
- High drain of low drain?
Wattes?:)
- Welk merk levert de beste prestaties (duurzaamheid/lange stroomafgifte)
Tsja grote bekende is natuurlijk GP. Zij leveren al lange tijd goede batterijen van hoge capaciteit..
- Hoeveel mAh kan ik het beste nemen (zo hoog mogelijk ?)
Ja, hoe hoger hoe beter :) Momenteel is 2000 het hoogste geloof ik?
- En hoeveel keer gaan deze langer mee per keer dan gewone batterijen.
Met mijn A40 heb ik ongeveer 100 foto's gemaakt met de bijgeleverde batterijen. Met 4 2000 mAh NiMH batterijen een stuk of 200, maar dan wel met minder gebruik van de flits..
- Is het echt oz zoals in de faq staat dat snelladers NIET goed zijn (zoals de GP smart)
Tsja "langzaam" laden is natuurlijk wel beter voor de batterijen. Maar of het verschil echt merkzaam zal zijn? Ik betwijfel het. Zeker omdat ik batterijen na een stuk of 100 keer herladen toch wel kwijt raak,
- Ik zie vaak 1.2v kan dat gewoon in mijn digicam waar 1.5v in hoort?
Ja hoor, dit is geen probleem. "gewone" batterijen beginnen op 1,8 volt oid, maar zakken heel snel terug naar +/- 1.2 volt. Vandaar dit "gemiddelde". NiMH batterijen blijven een stuk langer stabiel op 1.2 volt zitten.
- Is er een beter (misschien duurder) alternatief?
Niet van wat ik weet. Li-ion batterijen worden geloof ik niet in AA vorm gemaakt.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Zelf zou k gewoon GP gebruiken. Imo goed voor alles wat penlites gebruikt :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

ik zelf gebruik de hahnel power station tc max, geleverd met 4 2000Mha penlites voor 29,95. die dingen zitten er al meer dan 2 weken in en ik heb al meer dan 200 foto´s gemaakt met m´n psA40 en ze zijn volgens mij nog steeds zo vol als wat

gekocht bij foto konijnenberg trouwens

[ Voor 26% gewijzigd door Sayko op 09-03-2003 23:15 ]

Verwijderd

Kzou gewoon een set kopen van GP Powebank met batterijen en oplader.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koop gewoon 1800 of 2000 mAh, als je extreem hoog neemt is het ook weer duurder. Zelf hebbik GP's, heerlijk, en ik zou 3 setjes kopen ( 3 keer het aantal batterijen dat in je digicam gaat), het mooie van penlites is dat je ze makkelijk meeneemt en makkelijk oplaad.
Ik gebruik voor mn discman totaal 4 gp's, overdag gebruiken en snachts dat setje opladen, het andere setje ligt dus al klaar :) hoewel mn discman 3 dagen doet met 2 batterijen :P

Verwijderd

Die GP's waar met grote cijfers 2000 opstaat zijn toch maar 1900mAh?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb duracell nihm 1800 (omdat ik ze goedkoop kon krijgen), kwaliteit weet ik niet, maar met mijn ps40 kun je er enorm veel foto's mee maken.
Pagina: 1