Ben ik nou zo slim of is (TV-out) S-VHS nou zo dom?

Pagina: 1
Acties:

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 21:29
ik lees overal de topics over TV-out S-VHS waar er problemen is met zwart/wit beeld, dan komt er een heel gezeur over drivers en instellingen.

Ik had dus ook zwart/wit beeld als ik m'n TV-out (vanuit m'n nvidia geforce 4 MX 440 kaart) via s-vhs kabel aan m'n tv verbindt.

gewoon normaal inpluggen werkte dus niet om kleur te krijgen, stomtoevalig prutste ik met het plugje aan de computer kant.
door een beetje wringen en heen en weer bewegen bleek ik op een gegeven moment een goed gekleur beeld te krijgen!!!!

dus als de plug er normaal ingeplugd zit krijg je gewoon zwart/wit beeld.

bij m'n broer ging precies hetzelfde verhaal op, hij heeft een (nvidia geforce4 Ti4200 kaart).

deze kabel die ik gebruik was 15 meter lang.
ik heb de kabel al eens opgewisseld bij de winkel, maar dat gaf hetzelfde resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door DaGroninger op 09-03-2003 21:39 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

het lijkt me puur toeval, of je kabeltje was toch echt stuk, of je stopt het er gewoon niet goed in. Want dit is namelijk echt geen 'oplossing' voor normale Z/W problemen, want die worden veroorzaakt doordat de TV geen svideo aankan, of er een NTSC signaal wordt uitgestuurd terwijl de TV dat niet snapt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Beetje rare oplossing moet ik zeggen. Bij mij heeft tv-out nooit problemen opgeleverd wat betreft kleuren. Maar mag ik vragen waarom je hier een topic voor opent?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Grote kans dat je nu de chrominance info grotendeels mist in je signaal en alleen het kleursignaal binnenkrijgt.. Maar da's een gokje.. Iig zou het volgende de principes alleen goed werken als het goed aangesloten is.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

dominic schreef op 09 March 2003 @ 21:43:
Grote kans dat je nu de chrominance info grotendeels mist in je signaal en alleen het kleursignaal binnenkrijgt..
Chrominance signaal IS het kleursignaal.

Vermoedelijk is op de VGAkaart van de topic starter de SVHS plug niet al te best , waardoor alleen Luminance (=zwart-wit) contact maakt en kleur soms

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 21:47:
[...]

Chrominance signaal IS het kleursignaal.

Vermoedelijk is op de VGAkaart van de topic starter de SVHS plug niet al te best , waardoor alleen Luminance (=zwart-wit) contact maakt en kleur soms
Nah ik had 50% kans toch? (y/c) :)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

JvS schreef op 09 maart 2003 @ 21:41:
het lijkt me puur toeval, of je kabeltje was toch echt stuk, of je stopt het er gewoon niet goed in. Want dit is namelijk echt geen 'oplossing' voor normale Z/W problemen, want die worden veroorzaakt doordat de TV geen svideo aankan, of er een NTSC signaal wordt uitgestuurd terwijl de TV dat niet snapt...
Das niet helemaal waar.
Ik heb met een Medion DVD speler via S-VHS zwart beeld op mijn Sony grootbeeld tv.

Daarna heb ik een Sony DVD speler aangesloten en deze gaf met hetzelfde kabeltje wel goed en mooi strak beeld.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

En had je dta met die Medion speler met alle DVD's? Een bekend probleem is dat R1 DVD's op tv's Z/W beeld geven omdat het NTSC is, ook converteren sommige DVD spelers al het signaal naar PAL, dus dan kan het ook dat een DVD speler het naar NTSC converteert.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 21:29
DaGroninger schreef op 10 March 2003 @ 20:15:
het is niet alleen bij mij mijn pc, het is ook bij de pc van mijn broer, dat is dus op een andere tv, en met een andere pc, de enige overeenkomst is dat de videokaart van Nvidia is, de software daarvan zet hem automatisch op PAL, dus dat staat wel goed.
ik heb het met 3 verschillende kabels gedaan en steeds ging het precies hetzelfde, dat ik dus een beetje heen en weer moet wringen om kleur te krijgen.
Pagina: 1