Toon posts:

Ervaring ATI All-In-Wonder gewenst ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wilde iets weten en ben daarvoor al een poosje op zoek geweest.

Ik wil een home cinema pc naast mijn tv neerzetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/13598_kv28fc60zsu28fc1zhnew.gif
De TV

Nu wil ik dus zoiets als een ATI-ALL-IN-WONDER kaart in die pc zetten.
Maar ik kan niets vinden over de kwaliteit van het beeld als je tv kijkt via je tv-tuner op je video kaart.
Is het beeld dan veel slechter dan direct via de kabel, of is er nauwelijks verschil?
Ik heb wel gelezen dat je haarscherp je dvd's mee kan kijken.

Vooral door de opties met die ATI kaarten (time-shifting om er een te noemen) lijkt het me gaaf om alles via die pc te laten lopen. Maar ik wil dan eigenlijk niet veel beeld verlies...
Andere opties zijn ook welkom ;)

Graag hoor ik over jullie ervaringen :P

Verwijderd

Nee, dat zou ik niet doen (tv kijken via je tuner van je kaart). Of je het nou ziet of niet, kwaliteitsverschil zal er zeker zijn. Het beste beeld zul je toch houden als je er zo min mogelijk tussenstations tussen hebt... maar je zult het wel zien. Ik heb dezelfde situatie hier staan (maar dan met een Matrox G450 e-TV), maar ik gebruik die functie niet...

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat ze nog geen videokaarten maken die gewoon goed beeld geven(op je tv met tv-tuner) .
Zou wel gaaf geweest zijn.. lekker scherp beeld en dan DVD's opnemen op je pc inplaats van op je vhs...
Maarja wie weet wat dit jaar nog gaat brengen ;)

In ieder geval bedankt.... :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 13:38 ]

Verwijderd

Als je dan toch een duidelijk plaatje op je TV wilt hebben via je PC waarom dan geen PCI satelliet kaart? Ik weet wel dat het wat meer moeite en centjes kost om het draaiende te krijgen maar dan heb je ook wat. Neem maar van mij aan dat het plaatje wat je dan op je TV gooit echt wel beter is dan dat van je kabel aanbieder.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:36:
jammer dat ze nog geen videokaarten maken die gewoon goed beeld geven(op je tv met tv-tuner) .
Zou wel gaaf geweest zijn.. lekker scherp beeld en dan DVD's opnemen op je pc inplaats van op je vhs...
Maarja wie weet wat dit jaar nog gaat brengen ;)

In ieder geval bedankt.... :D
Nouja, het beeld is prima, maar je wil er gewoon teveel conversiestappen ingooien, vergelijk eens:

TV beeld op TV:

Uit de muur->achterin de TV, daar door een tuner (filtering, maar ook kleinie kwaliteitsverlies) en dan door naar het beeld (allemaal analoog dus)
1x kwaliteitsverlies dus

TV beeld op monitor (functie waar zo'n tuner kaart voor gemaakt is):

Uit de muur->achterin TV kaart, daar door een tuner (filtering) en dan een Analoog->Digitaal convertor (weer een kwaliteitsdip), vervolgens (na evt bewerking, maar hier geen kwaliteitsverlies want digitaal) naar de VGA kaart, waar een D->A conversie plaatsvindt en het richting monitor gaat
3x kwaliteitsverlies

maar dan wat jij zegt te willen:
Uit de muur->achterin TV kaart (filtering), dan A->D conversie, vervolgens resampling om op een TV beeld te passen, dan weer D->A conversie en over de TV-out naar een TV, waar het weer door een filter moet.
5x kwaliteitsverlies :o

Punt is dat de 3x van bij een VGA monitor aardig gecompenseerd wordt doordat een VGA monitor VEEL hogere scherpte, resolutie en refresh heeft dan een TV, maar als je al dat geconverteer ook nog eens op jaren '50 technologie ga proberen te tonen... :X

Oslik blyat! Oslik!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

je wilt zeker via je pc canal+ kijken ?? op de pc monitor kun je dat best kijken (wel in 640*480) de tvout (voor dvd) is heel goed op een 8500 All In Wonder .. beter als mijn 4200ti...

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil geen gebruik maken van cANAL+ :P
Maar meer eigenlijk een multimedia pc met een wat gafer tintje..

Ben bezig met een Mini-ATX kast, hierin heb ik een infrarood port gebouwd. en binnenkort vervang ik de voorkant van de kast door een van eigen bouw.
Er komt een mooi LCD scherm in en een DVD-Writer.

De bedoeling is dat ik dat ding als een soort DVD-Recorder kan gebruiken, maar ook:
- Arcade Games
- Diverse films (divx/dvd/mpg/etc)
- MP3

Dus ik ben nu bezig een Aparte tuner te zoeken en die aan te sturen via m'n pc.
Zodat dus kabeltje uit de muur de tuner in gaat... S-vhs out naar tv
met een wissel schakeling via de remote dat ik over kan schakelen naar mijn pc.
Maar dit is allemaal nog een beetje in de ontwikkel/bedenk fase....

In ieder geval Bedankt voor jullie reply's ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
dion_b schreef op 11 March 2003 @ 16:58:

[...]

Nouja, het beeld is prima, maar je wil er gewoon teveel conversiestappen ingooien, vergelijk eens:

TV beeld op TV:

Uit de muur->achterin de TV, daar door een tuner (filtering, maar ook kleinie kwaliteitsverlies) en dan door naar het beeld (allemaal analoog dus)
1x kwaliteitsverlies dus

TV beeld op monitor (functie waar zo'n tuner kaart voor gemaakt is):

Uit de muur->achterin TV kaart, daar door een tuner (filtering) en dan een Analoog->Digitaal convertor (weer een kwaliteitsdip), vervolgens (na evt bewerking, maar hier geen kwaliteitsverlies want digitaal) naar de VGA kaart, waar een D->A conversie plaatsvindt en het richting monitor gaat
3x kwaliteitsverlies

maar dan wat jij zegt te willen:
Uit de muur->achterin TV kaart (filtering), dan A->D conversie, vervolgens resampling om op een TV beeld te passen, dan weer D->A conversie en over de TV-out naar een TV, waar het weer door een filter moet.
5x kwaliteitsverlies :o

Punt is dat de 3x van bij een VGA monitor aardig gecompenseerd wordt doordat een VGA monitor VEEL hogere scherpte, resolutie en refresh heeft dan een TV, maar als je al dat geconverteer ook nog eens op jaren '50 technologie ga proberen te tonen... :X
Je vergeet de MPEG compressie voor de timeshifting functionaliteit en de evt videorecorder die er ook vaak nog storing aan toevoegt :P
Pagina: 1