Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Mijn eerste Casemod van Allu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste MOD, altijd leuk, vaak hier gekeken en zo, maar ben zelf maar begonne. Ik had een Q-tec kast die met Alluminium en hout het bewerkt, ik wilde graag heel erg stil en das heel erg goed gelukt, 16 DB op de teller. Overal zit rubber tussen, tussen het oude en nieuwe metaal. Hier een paar plaatjes, als je meer wil zien en het hele verhaal klik op deze link. http://www.upselen.nl/case/

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/042.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/048.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:43 ]

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Je website doet het niet :S...

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
* Doogie too, misschien kan je hier ook ene kleine rapportage neerzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry upload staat nog aan,... :S

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
Hij wou de modjes werk besparen en heeft er zelf al een slotje op gezet. :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, wel vreemd dat die hier wel werkt :?

Knap stukje werkt, en supermooie case _o_

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

vind het persoonlijk niet zo mooi.
Uw standard kast vond ik mooier.
Maja smaken verschillen.

[edit]
@ mijn voorganger.

Zoals hij zelf al zei upload stond nog aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:26 ]

Verwijderd

Zozo je hebt er heel wat moois van gemaakt

Wat zijn de specs?

Verwijderd

Ik vind hem erg goed gelukt, alleen je cd/dvd/cdrw drive(s) zien er niet uit op deze manier.
Daar zou ik persoonlijk wat aan doen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Om eerlijk te zijn, vind ik de afwerking (vooral de zijkant, 4 van die grote boutetn die eruit steken). niet geweldig.

de voorkant is netjes gedaan, maar niet mijn smaak. De rode bovenkant en het handvat is wel netjes, verder de voeding slim uitgevoerd. Rubber aan de voorkant is ook handig (geluidsdempend..).

alleen zal ik hetzelfde doen voor de enermax aan de achterkant, verkomt trillingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik wilde dus metaal ervoor en zo maar dan kwam echt niks van, wat een geklooi, denk dat ik ze zilverpspuit.

Specs:

AMD XP 2000+ 31 C
Gigabyte 7VAX Kt 400
Samsung 512 ddr PC2700
ATI Radeon van Hercules 8500 LE 128 mb
SB Live!
WD 80 GB van de jb series
Lite on cd-rw en dvd
Tja, dat was het dnke ik....

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:46
Mooi werk. Wel een beetje recht toe recht aan. Maar het is ook alu dus dan lijkt me het ook moeilijker.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Ziet er opzich grappig uit (wel even Glassex mee tegen de vette vingers naar een LAN).

Maar kan je er niet beter een site met tumbnails van maken. Zo duurt het laden lang en dan zie je eigenlijk nog maar weinig, vooral eind resultaat zou ik graag groter zien voor een beter oordeel.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Best mooi gedaan. Heb je dat aluminium nou ook gebogen en zo ja hoe? En hoe heb je het zo mooi gesneden/gezaagd/geknipt?

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Topicstarter, ik zou eerst ff de Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics doorlezen...

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:03

nrg

Ziet er leuk uit, maar wat heeft het je uiteindelijk aan materiaal gekost (in euro's dus :P)?
En heb je alles alleen kunnen doen, of heb je nu hulp nodig gehad?

Ik vind aluminium een mooi materiaal, en ik vind dat je het mooi hebt gebruikt.
Alleen de platen hout die je hebt gebruikt om het aluminium op vast te zetten (klopt toch?) hadden misschien wat dunner gekund. Het is toch MDF?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Lekker uitgebreide fotoreportage! Ik moet zeggen dat het er allemaal mooi strak uitziet... iig allemaal lekker stevig, zoals het eruitziet. Enig minpuntje is dat het net een soort flightcase is :D En dat rare handvat is misschien wel heel praktisch, maar het ziet er in mijn ogen niet uit. :)

offtopic:
bevalt dat protagonist nou een beetje? (ik zit er nu ook een paar weken)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
nrg schreef op 09 March 2003 @ 21:38:
Ziet er leuk uit, maar wat heeft het je uiteindelijk aan materiaal gekost (in euro's dus :P)?
En heb je alles alleen kunnen doen, of heb je nu hulp nodig gehad?

Ik vind aluminium een mooi materiaal, en ik vind dat je het mooi hebt gebruikt.
Alleen de platen hout die je hebt gebruikt om het aluminium op vast te zetten (klopt toch?) hadden misschien wat dunner gekund. Het is toch MDF?
Nou hulp alleen bij het zagen van het allu, anders gleed het steeds van de tafel :P
Het koste me 10 euro voor plexiglas, 10 euro aan schroefjes, en 17 euro voor het allu.. Dat rubber had ik nog liggen, was voor een konijnenhok :)

En het is geen MDF het is triplex, lag ook nog ergens... :P

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mjah, eerst vond ik hem ook mooier, dit is nogal desing loos

Verwijderd

Ik vind hem persoonlijk niet slecht, maja ik zie hem binnekort hopelijk in real life :)

mijn ideen over het modden van mij case is trouwens iets anders maar dat zie/hoor/ruik/voel je nog wel een keer

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hardstikke mooi gedaan! geweldig om weer een mod te zien, vond het altijd al wat rustig... netjes hoor ga zo door!

Het window had ik mischien wat anders gedaan maar hijs zeer geslaagd!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
niet slecht gedaan hoor! er zit veel werk in zo te zien, en het resultaat is ook zeker niet verkeerd! tis niet echt mijn smaak, maar daar valt niet over te twisten :)

keep on modding!

Mn 3D printer blogje..

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Kr3Kr schreef op 09 March 2003 @ 21:39:
offtopic:
bevalt dat protagonist nou een beetje? (ik zit er nu ook een paar weken)
offtopic:
Jep zeker, we hebben er samen www.ironage.nl staan, en ik zelf ook www.oikoyama.net. Super service, en in het hele jaar 1× plat. Binnen 5 min gefixt op een zondagnacht(!) :) Alleen jammer dat er niet zoveel dataverkeer mogelijk is. (goede helpdesk trwns)

Tjah, ik heb het aan oren en ogen mogen ondervinden hoe het begin is gegaan, en jah, ik moet zelf zeggen, de vorige kast vond ik mooier. Maar de specs van deze kast vergeleken met de vorige (airflow, warmte) zijn zeker de moeite waard.

[ Voor 1% gewijzigd door bgever op 10-03-2003 01:08 . Reden: typo ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
sow, das een flink verschil met eerst :)
zeer nette job, je hebt eigenlijk zowat een compleet nieuwe case ontworpen
nice :)

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 11:07
Ziet er goed uit lijkt een klein beetje op die van mij alleen jij hebt strakke plaat en ik heb traan plaat. Voor de rest toppie! Raampje is een leuk idee zo zal is kijken of het bij mij ook kan.
Plaatje mijn kast hij is hier alleen niet op gepoetst!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/case/043.jpg

De aan/uit schakelaar + reset knop achterop de kast is super smooth. Ga ik denk ik ook doen, bedankt voor het idee. :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik vind het er wel strak uitzien, de drives een kleurtje en dan is ie af!

Niet teveel toeters en bellen iig. Strakke window, ik vind het wel mooi uitstekende schroeven en een plexi plaatje aan de buitenkant van je kast, als het maar netjes is afgewerkt. :)

En lekker stil, da's ook erg belangrijk. Mijn kast is ook lekker stil nu, alleen mijn HDD kan beter...

Verwijderd

idee is goed de afwerking is wat minder, je hebt bv de zijkant vd voorkant met losse strips gedaan ipv een grote strip eroverheen buigen....

idee is nog beter omdat het vrij makkelijk werken is lijkt me...
idee is wat minder omdat je geen gewicht bespaart...

en waarom die knoppen achterop? voorop lijkt mij toch echt makkelijker...

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem spuuglelijk, maar nu ik er wat beter naar kijk is hij iegenlijk ubermooi! Echt super ID die knmopjes achterop, lekker simpel die kast nu, en stil. Alleen het is ecvht een MUST dat je die drives stealth, spuiten zal nooit zo mooi zijn.

Super ID, lekker simpel, lekker stil.
Alleen nog drives modden en hij is very nice.
Pagina: 1