TMPgenc traag in vergelijking met DivX?

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik maak geregeld een DivX backupje van m'n DVD'tjes.

Nu wilde ik ook eens gaan proberen een DVD'tje om te zetten naar SVCD.

DivXje maken (2pass VBR) doet m'n PC ongeveer anderhalf keer de lengte van de film over.

SVCD maken met DVD2SVCD (gebruikt TMPgenc als encoder) duurt al 10 uur voor de eerste pass?? Volgens een FAQ op doom9.net zou het inderdaad tussen de 3 en 10 uur kunnen duren voor het gehele traject.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Vind het wel een heel groot verschil in vergelijking met DivX.

Specs AMD XP1800+ 512Mb

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
op m'n exact hezelfde systeem duurt het ook zo'n kleine 24 uur voor een multi-pass encoderen......of het normaal is ..wie zal het zeggen misschien the developers van TMPgenc :+

- if you want to succeed, double you failure rate -

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Probeer eens CCE om te encoden. Die is met een snel systeem bv 1800+ & 256 MB men ongeveer realtime. Ik zelf doe altijd multipass en dan doet ie er ongeveer 3x realtime over. En de kwaliteit is om te smullen.

Alleen het prijskaartje is een beetje absurd, maar daar weet je vast wel iets op te vinden.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• bigahoona
VivaAtloni schreef op 10 maart 2003 @ 10:43:
Probeer eens CCE om te encoden. Die is met een snel systeem bv 1800+ & 256 MB men ongeveer realtime. .......
kun je even toelichten wat CCE precies is en waar het te vinden is (google geeft aardig veel rare hits)
alvast bedankt :)

Verwijderd

Cinema Craft Encoder, idd de beste en snelste MPEG2 encoder...
Maar met een crimineel >:) prijskaartje...

• bigahoona
OK..I see

Verwijderd

tempenc doet 2,5 uur over een filmpje van 2 uur op mijn peeceetje .divx----> svcd

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 21:32:
tempenc doet 2,5 uur over een filmpje van 2 uur op mijn peeceetje .divx----> svcd
Dan heb je zeker geen optimale instellingen gebruikt om een zo goed mogelijk beeld te krijgen...

CCE is snel maar is ook niet zo makkelijk in het gebruik als Tmpgenc, maar kijk eens op http://www.doom9.org voor een guide. Als je eenmaal weet hoe het werkt zijn de resultaten met CCE net iets mooier/scherper dan Tmpgenc plus een stuk sneller :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tetsuo op 11-03-2003 16:14 ]

Pagina: 1