[RA2] Red Alert 2 wil niet netwerken

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo mensen,

Sinds kort heb ik bij mij thuis eindelijk een netwerk werkend gekregen. Het gaat hier om een cross-cable netwerk. De ene computer draait onder winxp en de andere heeft win98 geïnstalleerd.

Nu wilde ik graag met een vriend van me Red Alert 2 over het netwerk proberen te spelen, maar het schijnt niet te lukken. Allebei de laatste patch van Westwood al geïnstalleerd (1.006 ofzo als ik me niet vergis).

Als op de winxp computer een game wordt gestart kun je dat op de win98 pc niet zien (geen andere games van "Lobby" dus) maar, ik kan wel de playername zien van diegene die achter die computer zit. Als ik chat (vanaf de 98 pc) dan is het wel te zien op de xp pc maar niet andersom. We kunnen dus geen game starten.

Dingen als framenumber (op Ethernet 802.3 zetten) hebben we al gedaan, maar we komen er echt niet uit. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft een oplossing?
Graag :Y)

Verwijderd

da_rippah schreef op 09 March 2003 @ 21:16:
Hallo mensen,

Sinds kort heb ik bij mij thuis eindelijk een netwerk werkend gekregen. Het gaat hier om een cross-cable netwerk. De ene computer draait onder winxp en de andere heeft win98 geïnstalleerd.

Nu wilde ik graag met een vriend van me Red Alert 2 over het netwerk proberen te spelen, maar het schijnt niet te lukken. Allebei de laatste patch van Westwood al geïnstalleerd (1.006 ofzo als ik me niet vergis).

Als op de winxp computer een game wordt gestart kun je dat op de win98 pc niet zien (geen andere games van "Lobby" dus) maar, ik kan wel de playername zien van diegene die achter die computer zit. Als ik chat (vanaf de 98 pc) dan is het wel te zien op de xp pc maar niet andersom. We kunnen dus geen game starten.

Dingen als framenumber (op Ethernet 802.3 zetten) hebben we al gedaan, maar we komen er echt niet uit. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft een oplossing?
Graag :Y)
XP computer in RA2 -> network settings -> IPX -> de middelste van de drie kiezen begint met 00 00 00 00 ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:54:
[...]

XP computer in RA2 -> network settings -> IPX -> de middelste van de drie kiezen begint met 00 00 00 00 ofzo.
<edit> en natuurlijk IPX op beide computer installeren, maar da's logisch. </edit>

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet in RA idd de goede MAC kiezen. Anders zie je elkaar niet goed.
In Windows heb ik èm altijd op auto staan.

• da_rippah
Volgens mij hebben dat allemaal al geprobeerd, maar moeten die adressen (die met 00 00 00 00 beginnen, op de winxp en win98 gelijk zijn?)

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ehm je moet eerst natuurlijk ipx installeren !!!

en dan moet je gewoon alle 3 de hele tijd proberen tot je elkaar ziet... het is een beetje een geklooi maar het werkt wel:)

ik had dit probleem namelijk ook op een lanparty met 8 man... maar uiteindelijk konden we allemaal spelen...

-- Mx-Generætion --

• da_rippah
Ja IPX hebben we uiteraard al geinstalleerd op bijde computers, maar wat Mx-KAEY zegt, alle 3 (bij ons zijn het er 4 :P) proberen totdat je elkaar ziet dat hebben we ook wel gedaan. Maar misschien is mijn openingspost niet duidelijk genoeg: We zien elkaar dus wel als playernames, maar vanaf de win98 pc kunnen we niet zien wat vanachter de winxp pc wordt getypt.

• da_rippah
Hier, uit deze vier kan ik kiezen op de Winxp pc, welke moet ik dan kiezen? En welke op de win98 pc? (de winxp pc is host en de win98 client in dit geval).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jwam.alferdinck/ra2.JPG

Verwijderd

Netbeui installeren.......dat is een protocol voor netwerken....als je dit doet, dan is het probleem van ra2 opgelost......suc6 verzekerd!!!!

Klinkt onlogisch en raar, maar waar.......

• da_rippah
het werkt al: nadat de netwerkkaart van chello ff heeft uitgestaan, en daarna weer aangezet: werkt het allemaal perfect :D
Pagina: 1