[Gentoo] xmms doet nix

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Ik heb Gentoo laatst geinstalleerd. Alles werkt perfect op 1 ding na: xmms. Nadat ik xmms heb ge-emerge-d start ik het op, maar als ik dan een mp3'tje probeer te openen doet ie nix. Als ik op play klik opent er weer een schermpje om een file te openen, dan open ik weer een mp3, het venstertje sluit zich en er is nix veranderd :(
Ook kan ik nix aan de playlist toevoegen. Wat mij opviel is dat er geen enkele input-plugin bij de preferences staat en bij de output plugins alleen de ALSA 0.9 plugin die ik ook geinstalleerd had. Geluid werkt verder met alles perfect, met mpg123 kan ik ook gewoon mp3's afspelen. Ik heb xmms al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar nix heeft geholpen.

Als ik xmms vanaf een console start krijg ik ook geen foutmeldingen ofzo, er is helemaal geen output.

[ Voor 8% gewijzigd door straat op 09-03-2003 21:17 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Zoekt en gij zult vinden:

XMMS doesn't have any input plugins. Blijkbaar dus een foutje in portage geweest, de oplossing is via de Gentoo forums verder wel te vinden denk ik ;)

Dit topic sluit ik, omdat het vrij eenvoudig te vinden was. Niet dat je hier geen vragen over Gentoo mag stellen omdat ze toevallig zelf al een forum hebben, maar 9 van de 10 keer staat het antwoord al lang en breed op hun eigen forums - en dit is geen uitzondering. Vandaar dus.

Dit topic is gesloten.