Toon posts:

Lite-On LTD-165 & LTD-166 EAC cache?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben op zoek naar een nieuwe DVD drive.
Ik ga hem (voornamelijk) gebruiken voor het rippen van cd's mbv EAC. (ik koop een dvd speler zodat ik een beetje zeker ben voor de toekomst).

Mijn oog viel dus op een Lite-On LTD-163, maar deze is in Nederland (voor zover ik weet) niet meer te krijgen, alleen de opvolger(s) van deze drive zijn nog te krijgen, namelijk de LTD-165/166.

Mijn vraag is dus: ondersteund de LTD-165/166 de 'drive caches audio data' feature van EAC? Als dit zo is, valt deze drive voor mij af, want deze 'feature' zorgt ervoor dat de data veel minder snel en precies wordt gelezen.

Wat ik wel weet id dat de LTD-163, met bepaalde versies van de firmware de audio data NIET cached (wat dus goed is), maar helaas is deze drive dus niet meer beschikbaar in Nederland....

Zou iemand mij antwoord kunnen geven op deze vraag?

Alvast bedankt

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De LTD-166 buffert audio data. Dus je zal in EAC geen optimaal gebruik kunnen maken van de drive's snelheid. Over de LTD-165 heb ik helaas geen informatie.

Verwijderd

ik heb er nog eentje handen, mail me als je wilt ruilen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

SatCP: met alle firmwares? Ik weet dat er van de LTD-163 firmwares zijn die de data ook cachen, maar andere die het niet doen.

Jalla: nieuw of 2e hands? Ik heb alleen intresse is een nieuwe drive :)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het met alle firmwareversies zo is, maar reeds verscheidene mensen hebben me een drive feature report gestuurd waarin de 166 caching heeft. Helaas natuurlijk weer erg onvolledige rapporten want de firmware versie is in geen van de gevallen ingevuld :(

Verwijderd

Helaas de Liteon 163D, 165 en 166 cachen audio. Alleen de 163 tot firmware GH5E niet. De 163 kan je ook met een recentere Dell firmware flashen en dan cached hij niet. 163D kan je ook met 163 firmware flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, weet iemand waar ik de LTD-163 nog kan krijgen in Nederland, of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb hier de ltd-165 en kan je zeggen dat tie een cd ript met een max rond de 48 speed.

en dat is gruwelijk snel, ofwel een topper

omdat het kan!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:49

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

dodo79 schreef op 10 maart 2003 @ 14:12:
ik heb hier de ltd-165 en kan je zeggen dat tie een cd ript met een max rond de 48 speed.

en dat is gruwelijk snel, ofwel een topper
En met welk fantastisch rip programma doe jij dat, en met welke instellingen? |:(
Verwar nou aub sneheid niet met kwaliteit, want daar praten we over als we het over EAC hebben.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 165 en 166?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 23:46:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 165 en 166?
Ga met je muis over "improvements" op deze site: http://digi.rpc1.org/165_166.htm
Pagina: 1