AOpen 1240 leest Mode 2 cd's traag

Pagina: 1
Acties:

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Topicstarter
Geachte Masters Tweakers,
Mijn broertje heeft in zijn pc een AOpen 1240 (12x40) DVD-speler, en die wil bepaalde cd's niet snel lezen. Na veel gedoe zijn we er achter gekomen dat deze DVD-spelers niet goed overweg kunnen met Mode 2/XA-cd's; die worden maar op 4x of 8x gelezen (tegenover een goede 20x of meer bij Mode 1 cd's). We hebben hier nog geen oplossing voor kunnen vinden. Is die er niet, of kunnen we gewoon niet zoeken? Hopelijk weten jullie er meer van.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

Is er geen firmware update bij AOpen te halen?

Kijk eens of hier iets tussen staat.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dat probleem hebben ook alle Aopen CD-ROM spelers tot 36x speed, die lezen ze op 4speed.
De Aopen spelers vanaf de 40x lezen mode2 CD's op 10x speed.

Is al jaren zo ... nog een reden om geen Aopen CD-ROM spelers te kopen, en toch denkt iedereen nog steeds dat het goede apparaten zijn :z

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Dat was ik dus nog vergeten te zeggen: we hebben hem geupdate naar firmware R23 (de nieuwste, R24, waren sommigen hier niet zo over te spreken). Dit heeft niets geholpen.
Maar iig koop ik nooit een AOpen meer :(
Maar toch, nu mijn broertje er al een heeft, is er echt geen oplossing? We hebben al jaren gebrand op Mode 2, en die honderden cd'tjes gaan dus nu heel traag :'(

Verwijderd

Koop voor 29 euro bij de MediaMarkt een Lite-ON 52x. Ik heb er vandaag nog een aantal van zien staan in Heerlen.

Edit: in de PriceWatch staan er zelfs meerdere onder de 25 euro:
Lite-ON, Sony, LG, Samsung... dat lijkt me de beste oplossing. Ik zou voor de Lite-ON of de LG gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 16:58 ]

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
* schop *

Het kan toch niet zo zijn dat hier geen oplossing voor bestaat? De halve wereld is in Mode 2 gebrand (ook cd's uit de winkel) en geen enkele AOpen van die serie kan deze snel lezen? Daar moet toch iets aan te doen zijn... zonder iets nieuws te kopen want die oplossing kan ik zelf ook wel bedenken...

Verwijderd

Als er iets aan gedaan kon worden, dan denk ik dat AOpen dat wel allang had gedaan...

Het zal wel een beperking van hun mechaniek zijn of iets dergelijks. Ik denk dat je toch wat anders komt te kopen als je er echt vanaf wilt.

PS: Sorry. Ik had prijzen van CDROM stations opgezocht. Ik heb sinds kort een LG DVD, waarmee ik ook aardig tevreden ben. (Alleen: Waarom lezen geen of weinig DVD spelers DVD+R?! De enige waarvan ik het zeker weet, is de Slot-In Pioneer, maar die kost bijna 100 euro! :( )

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:10

tweakerbee

dus..?

Het kan dus niet, maar voor die dertig euro zou ik niet te hard huilen.
OF je neemt genoegen met de beroerde snelheid OF je koopt gewoon een nieuwe

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1