2 uur draaien (DJ) verdiensten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Hopelijk is dit het goeie forum :) Na een jaartje via via op diverse plaatsen voor nop te hebben gedraaid krijg ik binnenkort de mogelijkheid om betaald te krijgen voor 2 uur draaien in een lokale club. Mijn vraag is wat een reeel tarief is en hoe je doorgaans betaald krijgt. Is inschrijving bij de kvk bijvoorbeeld nodig ?

Verwijderd

Nou ja, ik weet niet wat voor club het is maar ze kunnen je een contract aanbieden voor twee uurtjes per week. wat moet je vragen, tsja, wat draai je, voor hoeveel mensen draai je enzovoorts. Reken op ongeveer 100 euro voor 2 uurtjes als je nog niet bekend ofwel onervaren bent. Reken op 400 euro als je wel bekend bent en al wat meer ervaren. Verder moetje niet gaan denk ik.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja. Iets meer info zou ook nuttig zijn. Het verschil tss hutjemutje en A'dam zijn erg groot natuurlijk. En ik zou niet weten wat bij jou lokaal is.
evens is het bezoekersaantal geen overbodige luxe

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
UH.. Waarom ga je niet naar een boekingsbureau?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

Shunt

Boe

vraagje dj in de vorm van je pakt een cd stop hem in de wisselaar en gaat dan ffe beetje met de licht knopjes spelen

of in dj
plaatje neer leggen en dan voor mixen en dan af spelen volgende plaat beetje mixen (af en toe gewoon een plaatje op ;) )

in het eerste geval gebruik je de aparatuur van de club zelf of neem je zelf alles mee ?
als je alles zelf mee neemt zon 200 euro totaal
als alles er al staat
niet meer dan 50 euro totaal ofzow

in geval 2
dan zou ik beginnen met 50 euro per uur ofzow

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Het is een loungerig tentje met een dansvloer maar niet extreem groot. Ik draai zelf groovy club/house. Het publiek is 21+. Het lullig is dat ze zelf geen bedragen noemen (natuurlijk) en alleen vragen om een factuurtje :) Het ziet er naar uit dat ze me vaker gaan vragen maar van een vast contract oid is volgens mij geen sprake.

Oh ja sorry, ik draai met vinyl :) En ik gok dat er op een zaterdag iets van 100-150 mensen binnen zijn (minimaal)

[ Voor 16% gewijzigd door grhmpf op 09-03-2003 20:17 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

Shunt

Boe

grhmpf schreef op 09 March 2003 @ 20:15:
Het is een loungerig tentje met een dansvloer maar niet extreem groot. Ik draai zelf groovy club/house. Het publiek is 21+. Het lullig is dat ze zelf geen bedragen noemen (natuurlijk) en alleen vragen om een factuurtje :) Het ziet er naar uit dat ze me vaker gaan vragen maar van een vast contract oid is volgens mij geen sprake.

Oh ja sorry, ik draai met vinyl :) En ik gok dat er op een zaterdag iets van 100-150 mensen binnen zijn (minimaal)
ok ffe voor de duidelijkhijd ik vin een persoon dat alleen cdtjes kan draaien en een beetje kan lullen over de mic geen dj :P

mare in dat geval ga zo voor de 100 euro per uur ofzow (als je goe ben he :P )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
grhmpf schreef op 09 March 2003 @ 20:15:
....en alleen vragen om een factuurtje :)....
Als ze een factuur willen betekend dat dat het in de boekhouding komt. Je moet dan zelf wel ergens als DJ staan, ik weet niet wat een belastingdienst anders in het ergste geval kan doen....

Verwijderd

Over je baantje hoef je geen zorgen te maken en zeker niet voor de belastingdienst want je bent immers gewoon in dienst maar niet vast. Dat maakt niks uit zolang de discotheek maar het opgeeft hoelang en hoeveel uur je hebt gewerkt en voor hoeveel. Geeft een kopie van je ID met je sofinummer. Zeg vooral dat je niet zwart wil werken, je kan behoorlijke trammelant met de B-inspecteurs krijgen, geloof me op dat gebied zijn het echte naaiers.

KVK is alleen als je zelf een bedrijf begint. Jij voert alleen werk uit die door de discotheek je wordt opgegeven dus in gewone woorden werknemer.

100 tot 150 man is wel redelijk maar niet veel. Als je een beetje goed draait zal ik voor de eerste keer per uur rond de 50/75 pleuro vragen.

verder succes :P

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Volgens mij was het inderdaad niet de bedoeling om het zwart te doen anders zou ie vast ook geen factuur willen :) Ik weet in elk geval wat redelijk is om te vragen nu en ik denk dat ik voor het factuur gedeelte gewoon even vraag wat de bedoeling is.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

grhmpf schreef op 10 March 2003 @ 09:08:
Volgens mij was het inderdaad niet de bedoeling om het zwart te doen anders zou ie vast ook geen factuur willen :) Ik weet in elk geval wat redelijk is om te vragen nu en ik denk dat ik voor het factuur gedeelte gewoon even vraag wat de bedoeling is.
Anders moet je inderdaad ff langs de KvK denk ik.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

wanneer je je dit nog afvraagt ben je niet meer dan 20 eur p/u waard

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 07:08
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 09:22:
En dat is dus weer de grootste onzin die ik ooit heb gehoord?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 09:22:
:{ :?

Onderbouw graag? :{

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 09:22:
Lekkere loze zin.... zonder onderbouwing.

Als je het officieel wilt doen dan moet je je inschrijven bij een KvK en een BTW-nummer aanvragen bij de belastingdienst.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Je hoeft je niet in te schrijven bij de KvK. De inkomsten die je krijgt door het draaien kun je gewoon opvoeren als bijzondere inkomsten. Dan is het ook "wit".

Hou er dan ook rekening mee dat van het tarief wat je vraagt ex belastingaftrek is. Dus dat je niet voor 10 Euro per uur gaat draaien, dan hou je netto helemaal niets over. Tarief n.a.v. je beschrijving zou ik een deal maken op basis van zekerheid. Huren ze je vaker in; vraag je iets minder. Begin rond de €100; Verlaag dit tot €75. Lager zou ik niet gaan. Ook niet als je geen geweldige DJ bent of er helemaal geen publiek komt. Natuurlijk ga ik er hier van uit dat je zelf je platen/CD's meeneemt en geen apperatuur

Nog een tip; Als je je besluit in te schrijven bij de KvK kun je wel je platencollectie over een periode van 3 jaar afschrijven. Als je een grote collectie hebt kan dit erg voordelig zijn. Natuurlijk moet je dan wel een beetje winst maken over die 3 jaar.

Verder maakt het natuurlijk geen (peeep) uit of je van vinyl draait of niet. Als je het publiek het naar z'n zin heeft ben je een goede DJ.

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Ok dat is nuttige info, ik had de kvk nog gebeld en het enige wat die me konden vertellen is dat je wel over een zelfstandigheidsverklaring moet beschikken. Vervolgens de belastingdienst gebeld en die wilde me wel zo'n formulier opsturen maar verder veel info geven deden ze niet.

Ik heb er al eens eerder gedraaid ivm een dj contest en toen waren ze zeer tevreden. Natuurlijk wel eerst zien, dan geloven :) Dat ik van geldzaken in dit geval niet zo veel verstand heb wil natuurlijk niets zeggen over m'n dj kwaliteiten :P

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

beetje vreemd verhaal, als ze je inhuren maar van te voren niet om een bedrag vragen :? Of moet je nog instemming tonen ??

Deze plek is te koop.

• tomic
  • Laatst online: 10:15

tomic

Smexylittlebabe!

KeeZ schreef op 11 March 2003 @ 07:42:
beetje vreemd verhaal, als ze je inhuren maar van te voren niet om een bedrag vragen :? Of moet je nog instemming tonen ??
dat is 1 punt.
2. is dat de horeca barst van het zwarte geld. veel success dus :)

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Ze willen je niet op een bedrag vast pinnen, bang dat ze zelf te hoog inzetten. ALs je zelf in moet zetten op een bedrag ben je toch wel voorzichtig omdat je anders bang bent dat ze je niet aannemen. Nu kunnen ze een lagere prijs halen en daar zelfs nog een beetje vanaf knabbelen.Aardig slim van die mensen dus.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Slim? Dit werkt al jaren in de vrije sector zo. Die topicstarter moet gewoon lobbyen bij dat bedrijf. Als hij een setje draaid, dan zou ik er zo'n 100 euro per uur van maken. Moet het wel een goeie set zijn. Waar iedereen helemaal uit zn dak van kan gaan. Dat levert het bedrijf nl. weer voldoende drankenomzet op.

[ Voor 97% gewijzigd door tomic op 11-03-2003 08:18 ]

Toch maar een weblog?

Verwijderd

grhmpf; Je hoeft eigelijk helemaal niets te doen. Als je je inschrijft bij de KvK ben je in principe "ondernemer" voor de belastingdienst. Dit houd in dat je je eigen sociale zekerheden moet gaan betalen zoals een ziektekostenverzekering. Ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie er precies uitziet maar als je op het moment in het ziekenfonds zit kan ik me voorstellen dat je dat niet wil hebben. De belastingdienst kan een uitzondering maken hierop als het een duidelijke bijverdienste is.

Ik zou er dus voorzichtig mee omgaan. Natuurlijk kan je jezelf inschrijven maar geef dan bij de belastingdienst duidelijk aan dat het om bijverdienste gaat. Een zelfstandigheidsverklaring is dus ook iets wat je niet wil hebben. Dan kun je meteen uit het ziekenfonds.

Toen ik met mijn eigen bedrijf begon vond ik het ook allemaal erg ondoorzichtig. Kijk eens of er een startersdag van de KvK binnenkort is. Daar zitten mensen die je altijd kunnen helpen. Ik weet niet of de belastingdienst zelf gratis voorlichting geeft maar je zou daar ook eens naar toe kunnen gaan.

Natuurlijk is het als je gewoon op school zit ook voordelig om zwart of nog beter, grijs te werken.

Succes met draaien!

Verwijderd

tomic schreef op 11 March 2003 @ 08:11:
Slim? Dit werkt al jaren in de vrije sector zo. Die topicstarter moet gewoon lobbyen bij dat bedrijf. Als hij een setje draaid, dan zou ik er zo'n 100 euro per uur van maken. Moet het wel een goeie set zijn. Waar iedereen helemaal uit zn dak van kan gaan. Dat levert het bedrijf nl. weer voldoende drankenomzet op.
Waarschijnlijk is hij er blijer mee als je wat kutplaatsen tussendoor jast, dan stoppen ze nl met dansen en gaan ze past echt massaal drank halen ;)

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 07:08
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 10:00:
[...]

Waarschijnlijk is hij er blijer mee als je wat kutplaatsen tussendoor jast, dan stoppen ze nl met dansen en gaan ze past echt massaal drank halen ;)
offtopic:
Meer dansen = meer dorst hoor :)
Als je iedereen naast de dansvloer hebt staan nippen aan hun drankjes schiet het ook niet echt op he :)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 09-08 22:01

Qwerty-273

Meukposter

Inschrijven als apart bedrijf hoeft niet, je bent namelijk muzikant (nou ja DJ is ook muzikant :P ) en daarvoor heeft de belasting dienst weer aparte regeltjes ;) net zoals kunst schilder en dichter bv. ;)

Maar inderdaad een redelijk bedrag is zo rond de 100 euro, zeker wanneer je nog geen naam hebt opgebouwd die al standaard een volle zaal trekt ;) en als de mensen uit hun dak gaan is 100 zeker niet te veel of te min ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Weppel schreef op 11 maart 2003 @ 13:24:
[...]

offtopic:
Meer dansen = meer dorst hoor :)
Als je iedereen naast de dansvloer hebt staan nippen aan hun drankjes schiet het ook niet echt op he :)
Maar in de praktijk gaan die mensen pas echt drank halen als je er echt een rotplaat doorheen gooit :)

Want (dan spreek ik voor mezelf) ik ga niet weg van de dansvloer tot er echt een slechte plaat doorheent komt. Nu ben ik het wel met je eens dat ik liever alleen maar goede platen hoor :+

• DJT
  • Laatst online: 24-07 23:45

DJT

Tussen de €75 en €100 is denk wel netjes. Als je zelf geen eigen muziek meeneemt is het wat aan de hoge kant. Dan zou ik eerder aan €50 denken.

Even ter vergelijking:

Ik ben zelf resident in een club met een capaciteit van 1150 personen, er wordt €6 entree gevraagd. Neem zelf muziek mee en draai drie uur per avond. Ik factureer €270 inclusief de BTW. Voor ieder uur dat ik méér draai factureer ik €50 (ex.) extra. Daarnaast ben ik resident (op een andere avond) in een discotheek waar ik géén eigen muziek meeneem, géén entree, ik draai daar 5 uur per avond en krijg €100,-.

[ Voor 61% gewijzigd door DJT op 11-03-2003 15:26 ]

• Chiron
  • Laatst online: 10-08 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
100 is inderdaad wel oke, zeker gezien de tent (100 a 150 man?)

wordt er ook nog entree geheven in die club? en hoe laat sta je ingedeeld, aan het begin van de avond of 'prime time'?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

DJT schreef op 11 maart 2003 @ 15:18:
Tussen de €75 en €100 is denk wel netjes. Als je zelf geen eigen muziek meeneemt is het wat aan de hoge kant. Dan zou ik eerder aan €50 denken.
Geen eigen muziek....... uh.... maar HOE kan je dan een leuke set in elkaar zetten? ik neem tenminste aan dat hij een set maakt. Verder is bij ons 50 euro per uur cheap... dus topquestarter, als je echt goed bent dan msg je maar eens :*)

Toch maar een weblog?

• DJT

DJT

Eh...er zijn discotheken met een eigen muziekcollectie hoor. Ik koop voor daar wat nodig is en krijg het geld netjes weer terug.

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Topicstarter
Geweldig, weer wat wijzer :) Ik heb ook nog ff de belastingdienst gebeld, gezegd dat het om bijverdienste gaat. Als je het netjes wilt doen moet je volgens hen een winst/verlies rekening bijhouden en de winst kan je dan opgeven als inkomen uit neveninkomsten. Ik kan ook zonder problemen factureren zonder btw zeiden ze.Nu vraag ik me af of het kopen van platen telt als verlies want dan maakt ik vast en zeker verlies, er vanuitgaand dat ik niet elke week ergens draai.

Ik moet draaien van half 12 tot half 2 op zaterdag dus redelijk primetime :) Ik denk dat ik 75 euro per uur ga vragen, hoewel ze wel entree vragen op die avond dus misschien toch wel 100 :)

• DJT

DJT

€100 per uur? In een toko waar 150 man staat? Dat is 440 gulden voor twee uur hoor! En dat voor iemand die het voor de hobby doet?

Vind ik wat veel...

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
grhmpf schreef op 11 March 2003 @ 19:15:
Geweldig, weer wat wijzer :) Ik heb ook nog ff de belastingdienst gebeld, gezegd dat het om bijverdienste gaat. Als je het netjes wilt doen moet je volgens hen een winst/verlies rekening bijhouden en de winst kan je dan opgeven als inkomen uit neveninkomsten. Ik kan ook zonder problemen factureren zonder btw zeiden ze.Nu vraag ik me af of het kopen van platen telt als verlies want dan maakt ik vast en zeker verlies, er vanuitgaand dat ik niet elke week ergens draai.

Ik moet draaien van half 12 tot half 2 op zaterdag dus redelijk primetime :) Ik denk dat ik 75 euro per uur ga vragen, hoewel ze wel entree vragen op die avond dus misschien toch wel 100 :)
Je kan natuurlijk gewoon 75 euro vragen. Zodra je dan succesvol blijkt te zijn en mensen waarderen je muziek, of komen er zelfs voor. Dan kan je natuurlijk je tariefje wat sneller over de 100 euro heenzetten.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

DJT schreef op 11 March 2003 @ 20:51:
In een toko waar 150 man staat? vind ik wat veel...
ah, ik nu ook :o

Toch maar een weblog?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
tsja, 100 euro voor 150 man is ook niet echt veel...tenzij die gasten voor 400 man zuipen, dan ken die tent t wel missen ja ;)
Ik zou zelf niet te hoog inzetten (gewoon iets van 50 of 60 pleuro) en na een maandje is met die knakkers gaan praten of het bevalt e.d. en dan over je kosten die je maakt beginnen, dat het niet toerijkend is enzo...dan kan je daarna altijd nog hoger gaan zitten, maar je bent dan wel alvast binnen. het is makkelijker om een hoger tarief te vragen als je er al zit dan om meteen met een hoog tarief te beginnen

iRacing Profiel

Verwijderd

Geweldig, weer wat wijzer Ik heb ook nog ff de belastingdienst gebeld, gezegd dat het om bijverdienste gaat. Als je het netjes wilt doen moet je volgens hen een winst/verlies rekening bijhouden en de winst kan je dan opgeven als inkomen uit neveninkomsten. Ik kan ook zonder problemen factureren zonder btw zeiden ze.Nu vraag ik me af of het kopen van platen telt als verlies want dan maakt ik vast en zeker verlies, er vanuitgaand dat ik niet elke week ergens draai.
Ja volgens mij kun je gewoon je platen die je koopt opgeven. En aftrekken van je bruto inkomen. Alleen zal de belastingdienst niet accepteren dat je altijd verlies maakt.

• RammY
  • Laatst online: 10-08 22:51

RammY

Dát!

Hmjah... ik denk dat ja tussen de 50 en 75 pleuro moet gaan zitten.. Zelf draai ik in een Danscafe van 8 tot 12... is 4 uur.. ongeveer (op zn drukst) 120 man. Krijg een schamele 20 euro.. Ik doe het dan ook voor de hobby. De plannen zijn om binnenkort uit te breiden en dan zal er toch loonsverhoging moeten komen anders zegt deze jongen bye bye.. :)

//edit:

owjah doelgroep: 14/19 jaar
ceedees: van me zelf..
(en jah ik mix wel en loop niet te lullen over de mic :) )

[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 13-03-2003 14:54 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
RIKZ schreef op 11 March 2003 @ 13:38:
Inschrijven als apart bedrijf hoeft niet, je bent namelijk muzikant (nou ja DJ is ook muzikant :P ) en daarvoor heeft de belasting dienst weer aparte regeltjes ;) net zoals kunst schilder en dichter bv. ;)

Maar inderdaad een redelijk bedrag is zo rond de 100 euro, zeker wanneer je nog geen naam hebt opgebouwd die al standaard een volle zaal trekt ;) en als de mensen uit hun dak gaan is 100 zeker niet te veel of te min ;)
Dit is een veel voorkomende misvatting. Er zijn inderdaad regelingen voor muzikanten. Maar een DJ wordt door de belastingdienst niet beschouwd als een muzikant. Een DJ draait plaatjes en wordt daarom beschouwd als een technische functie. Heel erg vreemd maar de belastingdienst loopt altijd wat achter ;)

Verwijderd

RamShackle schreef op 13 maart 2003 @ 14:53:
Hmjah... ik denk dat ja tussen de 50 en 75 pleuro moet gaan zitten.. Zelf draai ik in een Danscafe van 8 tot 12... is 4 uur.. ongeveer (op zn drukst) 120 man. Krijg een schamele 20 euro.. Ik doe het dan ook voor de hobby. De plannen zijn om binnenkort uit te breiden en dan zal er toch loonsverhoging moeten komen anders zegt deze jongen bye bye.. :)

//edit:

owjah doelgroep: 14/19 jaar
ceedees: van me zelf..
(en jah ik mix wel en loop niet te lullen over de mic :) )
je koopt die cd's toch wel he? :/

• RammY
  • Laatst online: 10-08 22:51

RammY

Dát!

AHUM .. Jah lege :P maar die worden weer betaald door de baas :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Twan V
  • Laatst online: 10-08 15:59

Twan V

...en er stralend uitzien

Shunt schreef op 09 March 2003 @ 20:22:
ok ffe voor de duidelijkhijd ik vin een persoon dat alleen cdtjes kan draaien en een beetje kan lullen over de mic geen dj :P
Gaan we flamen? })

Je hebt discjockeys, discjockeys en discjockeys. Voor platen, voor de gezelligheid en voor de radio. Elke vorm is een vak, op zijn eigen manier.

Wel is het zo dat elke vorm financieel anders in elkaar zit. Zo zou het inderdaad best kunnen zijn dat je als platen-jock onder de artiestenwetgeving valt, maar dat is voor ons in ieder geval niet zo.

Als het bedrijf vraagt om een factuur, wordt je inderdaad in de boekhouding verwerkt. In ons geval valt dat samen met o.a. een kvk-nummer en een BTW.-nummer. Wij komen met eigen apparatuur en leveren dus meer dan alleen een 'dienst'.

Als je daar als particuliere dj regelmatig terugkomt, zonder dat je zelf voor materiaal hoeft te zorgen (behalve een koffertje platen, maar dat zijn de investeringen niet) dan kun je misschien eens een 0-urencontract overleggen.

Anders zul je het inderdaad op moeten geven als bijzondere inkomsten op je belastingformulier. Je moet dan nogsteeds een geloofwaardige factuur kunnen overleggen. En dat is wat lastiger als je geen bedrijf hebt of bent.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Pagina: 1