[Flash] swf exact fit bij exporteren

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik heb Flash een hele tijd niet gebruikt, ben er dus helemaal uit, en zit nu met een beetje 'n n00b prob. Ik heb gezocht maar geen bevredigend antwoord gevonden.

Ik heb een button gemaakt en wil ik wil deze nu als .swf opslaan. Punt is dat als ik nu opsla dat dan ook heel die achtergrond meekomt. Ik wil dus alleen die button van 100x50pix exporteren zonder achtergrond kortom een exact fit.
Hoe gaat dat ookweer in z'n werk?

[ Voor 4% gewijzigd door PaPa op 09-03-2003 19:44 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar je kunt in je movie properties ( CTRL+M) de maat van je movieclip aangeven.
Daar geef je gewoon aan dat je de dimensies 100x50 pix wilt hebben

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik heb het nu idd opgelost door in movie properties de size aan te passen. Nadeel is wel dat je dan je button precies in het werkveld moet passen.

Maar met html is het dus ook te doen kennelijk, nog niet geprobeerd iig.

Wel irritant ik moet bijna weer van vooraf aan beginnen omdat ik dat Flash zolang niet heb gebruikt :X

• PaPa

PaPa

Topicstarter
grrr nog een vraag ...

Aan deze button wil ik een action toewijzen, gewoon Go To url. Ik klik rechts op het down-frame en dan op Actions. Dan komt dat action panel tevoorschijn en kan ik browsen in dat menu maar dan kan ik helemaal niks selecteren :?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

gevalletje: even weer wat tutorials lezen...

Als je al een actie rechtstreeks aan de button wil toewijzen moet je dat niet in de button zelf doen, maar aan de instance van de button.
Dus button op de stage selecteren en dan die events eraan knopen.

succes!

• PaPa

PaPa

Topicstarter
yep tutorials doorlezen wil ook weleens helpen ;)

Ik dacht dat je dat per frame moest aangeven, heb het nu idd bij instance gedaan en het werkt, thanx :)
Pagina: 1