Toon posts:

DX8-kaarten sneller met DX9?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben DX8-compliant videokaarten, zoals mijn NVidia MX440, profijt van de DX9 drivers? Met andere woorden: heeft het zin om DX9 te installeren, terwijl je videokaart het niet ondersteunt? Zorgt DX9 voor optimalisaties ten aanzien van DX8-applicaties?

Kortom: zijn DX8-kaarten sneller met DX9 geïnstalleerd? Of kan ik het beter op 8.1 houden?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

DX9 heeft niet alleen optimalisaties voor DX9 maar ook voor DX8 apparatuur en ook voor audio, joystick etc. Updaten kan dus alleen maar voordelen hebben :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
alles wat je niet in hardware kan wordt in software geemuleerd, maar sneller wordt t er niet op. langzamer ook niet trouwens :)
het kan weinig kwaad om te upgraden, nieuwer is altijd beter wat directx betreft is mijn ervaring.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Jouw MX440 is Direct X 7 ;)

En verder moet je gewoon altijd alles geupdate houden, dus Direct X 9. Bij de nieuwste spellen kun je er straks niet meer zonder. Sneller is het iig niet.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, DirectX 9 it is! :)
Echter, als ik naar Windows Update ga, krijg ik 8.1 voorgeschoteld. Ik weet verder wel hoe ik via de MS-site aan DX9 kom, maar ik vraag me eerlijk gezegd af waarom Windows Update niet gewoon de nieuwste versie laat zien.

Iemand een idee?

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
ja, http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx90.asp

Edit, sorry, niet goed gezelen. Nee, geen idee waar dat aan ligt... Misschien vinden ze het nog te vroeg om al deze set aan de mensen voor te schotelen?

[ Voor 82% gewijzigd door erickov op 09-03-2003 19:38 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
http://www.microsoft.com/...e0aa6ae6d7&displaylang=en

staat @ frontpage microsoft (klik op downloads en hij staat er..)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 19:32:
Okay, DirectX 9 it is! :)
Echter, als ik naar Windows Update ga, krijg ik 8.1 voorgeschoteld. Ik weet verder wel hoe ik via de MS-site aan DX9 kom, maar ik vraag me eerlijk gezegd af waarom Windows Update niet gewoon de nieuwste versie laat zien.

Iemand een idee?
Misschien zitten er nog redelijk veel bugs in die ze eerst willen weg werken. En verder draaien alle spellen nog op Direct X 8 dus hebben ze nog niet echt haast ermee.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou het iig niet doen updaten naar 9

* Glashelder heeft alleen maar proberen gehad na de installatie van DirectX 9 :/

/oud :o

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 10-03-2003 18:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1