Toon posts:

Divxjes, DVD's draaien erg brak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een film afspeel (maakt niet uit met wat voor player) dan gaat dit erg schokkerig. Vorige week heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd met win xp pro.
Met de nieuwe installatie ging het afspelen van films prima, maar naar een week loopt ie weer brak? Verder heb ik geen zware programma's op de achtergrond lopen.
Wel krijg ik een foutmelding van BsPlayer:
eerst een melding met: overlay failed
en dan een melding met: display hardware is not capable of color-space conversions. Switching to RGB
Met andere players krijg ik geen foutmeldingen.
Mijn systeem bestaat uit:
asus a7v 133
amd 1300
ram: 512
vga: asus 6800 (32MB)
Overigens heb ik DivX 5.03 geinstalleerd.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
probeer eens een vroegere versie van de codec,

veel films zijn nog in 4.0 gecodect :),

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zou het begin met die nieuwe installatie (direct divx 5.03 geinstalleerd) ook niet vlekkeloos kunnen draaien

Verwijderd

neem de nimocodec pack versie 4,is veel beter dann de laatste nieuwe.
beter in de zin van snelheid enbeeld. dit vind ik toch in iedergeval })

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
DIe foutmelding wil zeggen dat ie geen overlay kan gebruiken, hi gaat dus RGB gebruiken en dat ondersteunt geen hardwareversnelling, niet zo gek dus dat je pc het niet trekt en gaat schokken.
Gooi eens alle codecs eraf, installeer eerst DiVX 3.11, dan DivX 5, dan FDDshow (of gewoon XVID) en eventueel nog OGG en AC3. Dan moet het goed gaan.
Eventueel ook ff bsplayer opnieuw installeren, of probeer het eens in de oude mediaspeler (START --> RUN --> MPLAYER2)

succes

specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles geuninstalled en opnieuw geinstalled en het werkt nu weer. Ik begrijp er nog niets want aan de oude settings had ik niets veranderd. Maar ja het werkt weer! Thanx twopack
Pagina: 1