Toon posts:

[TFT] 2 computers een scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Samsung TFT scherm. Deze heeft zowel een DVI als een analoge aansluting.

Is het mogelijk om DVI op deze ene PC aan te sluiten en de analoge aansluiting op mijn server, zodat ik de mogelijkheid om 2 pc via een monitor te besturen???

Verwijderd

Volgens mij niet, omdat hij van een van de 2 het signaal moet krijgen.
Je zou een monitorswitch kunnen gebruiken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 19:08:
Volgens mij niet, omdat hij van een van de 2 het signaal moet krijgen.
Je zou een monitorswitch kunnen gebruiken. :)
Het nadeel van een monitor switch is dat deze geen DVI aansluiting heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 19:10:
[...]

Het nadeel van een monitor switch is dat deze geen DVI aansluiting heeft.
Het voordeel van een monitor switch is dat deze wel een analoge aansluiting heeft :+
Nee, serieus, je hebt toch analoog-uit op je pc, en op je server, en analoog-in op je monitor?

Dan heb je toch:

pc1 ---\
switch --->monitor
pc2 ---/

:??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 19:12:
[...]

Het voordeel van een monitor switch is dat deze wel een analoge aansluiting heeft :+
Nee, serieus, je hebt toch analoog-uit op je pc, en op je server, en analoog-in op je monitor?

Dan heb je toch monitor > switch > pc1, pc 2?
Mijn hoofd pc heeft een DVI aanluiting en mijn server heeft een analoge aansluiting.

Verwijderd

Ik heb nog geen een VGA-kaart gezien met alleen DVI :?
Of hij kan natuurlijk bezet zijn. Maar elke VGA-kaart heeft nog D-SUB.

Verwijderd

Neem een IIyama, deze ondersteunt standaard twee VGA in aansluitingen. Kun je lekker twee bakken tegelijkertijd aan hebben staan en met een knop switchen. Jou oplossing werkt niet omdat er dan twee bakken tegelijkertijd een VGA signaal naar het beeldkanon sturen. Kan dus alleen als een van de twee PC's uit staan.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 19:06:
Ik ben in het bezit van een Samsung TFT scherm. Deze heeft zowel een DVI als een analoge aansluting.

Is het mogelijk om DVI op deze ene PC aan te sluiten en de analoge aansluiting op mijn server, zodat ik de mogelijkheid om 2 pc via een monitor te besturen???
Ja het is mogelijk. Ik gebruik het ook al een tijdje. Op mijn philips 17" tft zit een dvi en een normale vga. Voor mijn download pc heb ik heb op de normale aansluiting en de andere zit op de dvi. En wat ook handig is. Die download pc maakt gebruik van de speakers in de multimedia voet en die andere heb ik een 5.1 setje opstaan. Kan ook prima.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 19:06:

ja dit kan, je kan het beeld wisselen dmv op de Exit knop te drukken, dan switcht hij van kanaal A (analoog) en kanaal B (digitaal).

39

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 09 March 2003 @ 19:20:
[...]

ja dit kan, je kan het beeld wisselen dmv op de Exit knop te drukken, dan switcht hij van kanaal A (analoog) en kanaal B (digitaal).
Ik begrijp hieruit dat je met een soort gelijke situatie werkt???

Verwijderd

Zoals Homediscs al zei: gewoon aansluiten die hap en via het samsungmenu A of B kiezen.
@vwk: ik werk op 1 pc met de Matrox G550 Dual-DVI, dus die kaarten bestaan wel degelijk.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
het kan gewoon via het OSD, tenminste met mijn philips kan ik hier gewoon de input selecteren (dvi/analog)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 00:13:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je met een soort gelijke situatie werkt???
yepz :), ideaal is het.
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 05:16:
Zoals Homediscs al zei: gewoon aansluiten die hap en via het samsungmenu A of B kiezen.
@vwk: ik werk op 1 pc met de Matrox G550 Dual-DVI, dus die kaarten bestaan wel degelijk.
idd, dual dvi kaarten zijn er wel degelijk, asus heeft bijvoorbeeld er ook een paar kaarten van op de markt met de Geforce serie als GPU.

39

Pagina: 1