[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Een lamp moet geaard zijn als er een metalen behuizing aan zit. Als je lamp een metalen behuizing heeft kun je hem er beter aan laten zitten, maar hij doet het ook als de aarde weg word gelaten. Je lamp krijgt echt geen bijwerkingen oid als je de aarde weg laat.vacuumcleaner schreef op 09 March 2003 @ 18:52:
IK ben hier ff een platter kabeltje aan mijn lamp aan het maken omdat deze dan beter kan worden weggewerkt.
Mijn vraag is nu of het uit maakt als ik een aarde stekker vervang door een non-aarde stekker, krijgt mijn lamp nu bijwerkingen?
En ten tweede, welke kleur is de aarde, bruin, blauw of groen, ik ben hier niet zo een held in![]()
Stel dat in je lamp (zonder aarde) er een defect optreed, en de fase raakt die metalen behuizing, en jij raakt die behuizing ook, dan krijg je een opflikker. ALs de aarde in dit geval er nou wel aan zat, dan ging de aardlek-schakelaar om, en was het zowiezo veilig.
Aarde: groen -geel
Fase: Bruin
Nul: Blauw
Je hebt alleen de Fase + Nul nodig om je lamp werkend te krijgen. Het maakt niet uit hoe je deze 2 op de stekker aansluit.
Verder is dit niet echt computer-related, dus dit topic zal binnenkort van een digitaal slotje worden voorzien
[ Voor 21% gewijzigd door M14 op 09-03-2003 19:01 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
En kwa bijwerkingen bedoel ik dat gezoem wat je ook hoort bij een spotje snapt u
En over computer related, eeuuhh, de lamp staat naast mijn monitor, ook weer opgelost
[ Voor 27% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-03-2003 19:00 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Daarbij is Rood de nul, groen de fase, en grijs de aarde/massa....
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 09-03-2003 19:02 . Reden: Ietsiepietsi vergeten ]
Ik denk niet dat de modjes hier intrappenvacuumcleaner schreef op 09 March 2003 @ 18:58:
En over computer related, eeuuhh, de lamp staat naast mijn monitor, ook weer opgelost
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Kan er stroom weglekken als de lamp op een plastik/rubberen voet staan?SmartDoDo schreef op 09 maart 2003 @ 19:00:
Deze vraag hoort hier niet, maar toch even voor de duidelijkheid. De aarde is voor om als de behuizing onder spanning komt te staan dat de stroom dan "weglekt". Hierdoor zal de aardlekschakelaar uitslaan. Staat er spanning op de metalen behuizing en is de lamp niet geaard en je raakt hem aan dan krijg je alsnog een opdonder en dat wil je niet. Dus gewoon wèl aarden die lamp
Alleen als je de lamp aanraakt loopt er stroom weg en staat mijn haar omhoog
ja daar voor zit er dus die aarde draad in! daar door lekt de stroom dan wegvacuumcleaner schreef op 09 maart 2003 @ 19:03:
[...]
Kan er stroom weglekken als de lamp op een plastik/rubberen voet staan?
Alleen als je de lamp aanraakt loopt er stroom weg en staat mijn haar omhoog
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dit topic is gesloten.
![]()