Catalyst 1900 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07
Ik heb dus een cisco catalyst 1900 gehad, alleen er staat geen firmware op, als ik em boot krijg ik op de console een mooi menutje waarin ik kan kiezen voor updaten. Als ik dan voor update kies, vraagt hij nog of ik het zeker weet, als ik dan op Y (yes) druk gebeurt er niets, alsof hij blijft hangen, Heel soms pakt hij het wel maar als ik dan via xmodem de nieuwe firmware wil opsturen doet ie meteen 10x retry en vervolgens houd hij op. :'(

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Misschien staat ie standaard ingesteld om de software van een TFTP server af te halen? Zou je wel moeten achterhalen op welk IP adres hij die wil gaan zoeken..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
als je in dat bootmenu ofzo zit dan kan je volgens mij geen TFTP doen, maar moet je Xmodem oid gebruiken

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• IcE_364
Ik kan idd geen tftp doen, alleen maar xmodem :(

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 14:55

ctc

Als het goed is, kan je naast je "menu" interface ook terug gaan naar je normale CLI, probeer het dan 's. Zorg ook dat je er zeker van bent dat je met een deadordinairie hyperterminal je file overblaast, werk xmodem niet, probeer dan ook 's 1k xmodem protocol, dat wil ook nog wel 's werken.

I reject your reality and substitute my own!!!

• IcE_364
cat_the_crup schreef op 09 March 2003 @ 22:19:
Als het goed is, kan je naast je "menu" interface ook terug gaan naar je normale CLI, probeer het dan 's. Zorg ook dat je er zeker van bent dat je met een deadordinairie hyperterminal je file overblaast, werk xmodem niet, probeer dan ook 's 1k xmodem protocol, dat wil ook nog wel 's werken.
Hoe kom ik in de cli?

1k xmodem heb ik met menu interface al wel geprobeert maar die geeft hetzelfde effect. Ook 10x retryen en dan ophouden

• IcE_364
niemand?

• DJ
  • Laatst online: 18-08 13:58

DJ

Krijg je bij opstarten geen menu te zien waar je kunt kiezen tussen drie opties?

Als het goed is moet je namelijk een menu krijgen (User Interface Menu) met daarin de volgende opties:
[M] Menus
[K] Command Line
[I] IP Configuration

Als je dan op K drukt kom je op de CLI.

Gaan ook alle lampjes (bij de poorten) uiteindelijk uit? Of blijven er een paar branden? Zo ja, welke (de poort nummers zijn dan belangrijk)?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• IcE_364
DJ schreef op 10 March 2003 @ 21:08:
Krijg je bij opstarten geen menu te zien waar je kunt kiezen tussen drie opties?

Als het goed is moet je namelijk een menu krijgen (User Interface Menu) met daarin de volgende opties:
[M] Menus
[K] Command Line
[I] IP Configuration

Als je dan op K drukt kom je op de CLI.

Gaan ook alle lampjes (bij de poorten) uiteindelijk uit? Of blijven er een paar branden? Zo ja, welke (de poort nummers zijn dan belangrijk)?
Zover komt hij nieteens, doordat er geen fimware op staat komt ie meteen in een speciaal menu en alleen de system led brand oranje.

het menu is als volgt
code:
1
2
3
4
5
6
Diagnostic Console - Systems Engineering
Operation firmware version: 0.00.00 Status: invalid
Boot firmware version: 3.02
[U] Upgrade operation firmware (XMODEM)
[S] System Debug Interface
Enter Selection:

[edit]
de System Debug Interface kom ik ook niet in want dan lijkt het net of hij weer blijft hangen hij reageert dus niet of nauwelijks op de S

[ Voor 11% gewijzigd door IcE_364 op 11-03-2003 00:15 ]

• DJ
  • Laatst online: 18-08 13:58

DJ

OK . . . dan zit je dus vast in de rxboot mode van de Switch. Ofwel je Flash geheugen is aan gort, ofwel je IOS image is niet lekker meer . . . (of gewist).

Je kunt dan maar 1 ding doen en dat is de U optie.

Met HyperTerminal kun je dan een XMODEN transfer doen. ALs dat fout blijft lopen (zoals je al aangaf) dan denk ik dat je Flash geheugen kapot is. Misschien dat je dat kunt vervangen, is meestal een soort dimmetje, maar ik ken de 1900 serie niet van binnen.

Veel succes.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• IcE_364
Ik heb hem vandaag eens open gemaakt maar ik vrees dat het geheugen allemaal onboard zit. Verdere xmodem pogingen zijn ook niet gelukt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
probeer voor de gein eens n lagere snelheid met uploaden..57k6 ofzo

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:29

chromeeh

the Gnome

Je kunt altijd op de console line komen d.m.v telnet :)
Vorige week nog 3 routers + 2 switches opnieuw geflashed omdat een paar grappen makers de IOS hadden gewist |:(

Op de console command line:
code:
1
2
Switch> enable
Switch# copy xmodem: flash:<filename>.bin

Of je kunt via het menu optie [U] doen, maar ik geef de voorkeur aan de command line :)

Kies nu in je terminal programma 'verzenden' --> protocol 'xmodem' en kies het IOS bestand van de switch. *LET OP* deze moet de zelfde filename hebben als die je in de switch hebt opgegeven!!

Het copy'en duurt vrij lang, als tie klaar is kun je je switch rebooten en hij laad automatisch de nieuwe IOS :)
en je switch werkt weer :D

[ Voor 23% gewijzigd door chromeeh op 18-04-2003 10:40 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1