Toon posts:

Vastlopen PC bij Benchmarks.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een
K7t pro 2 Moederbord
AMD/DURON 1.3 GB Processor
768 MB sdram PC133
GEFORCE 4 128 MB VIDEOKAART
2 harde schijven
2 cd-rom

mijn PC loopt onverklaarbaar vast bij de 3D mark 2001 en bij het Spelen van het spel C&C Generals. IK heb alle drivers ge-update en de bios geflashed

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Wat zijn de temps? Het kan zijn dat die te hoog zijn...

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Paar vraagjes: welke voeding (merk én vermogen), welk os en welke versie van de chipset drivers?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde moederboerd, dat is rotsvast dus dat kan het (bijna) niet zijn.

Welk OS heb je? Kom je wel door de SiSoft Sandra Burn-in Test?

Verwijderd

Topicstarter
IK wilde dus inderdaad weten wat OS was.
en ja ik kom wel door de si-soft burning test
ik heb een 300 watt voeding van een goed merk.
Temperaturen zijn12.12 V en 4.85 V.
Chipset versie is Viahyperon4in1445v

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 20:29:
IK wilde dus inderdaad weten wat OS was.
en ja ik kom wel door de si-soft burning test
ik heb een 300 watt voeding van een goed merk.
Temperaturen zijn12.12 V en 4.85 V.
Chipset versie is Viahyperon4in1445v
Operating system, dus je versie van Windows / Linux.

En heb je je kast al eens open gehad? En sinds hoelang is dit al zo?

Verwijderd

Topicstarter
OK dat is OS : Windows XP
probleem heb ik sinds ongeveer 2 weken.
Merk van de voeding is Codegen

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur volgens PC alert 4 is CPU temp is 43 C en Sys Temp is33 C

Verwijderd

En heb je ook nog wat gedaan 2 weken geleden aan je hardware? En zet je kast eens open..

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Memtest86, Prime95, wat doen die bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
Mem test heb ik gedaan alles gaat goed.
en een tijdje voor de problemen heb ik een nieuwe PCU erin gedaan, had eerst 800 heb nu 1,3 GB AMD/Duron

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je schrijft dat je een codegen voeding hebt, een bepaalde serie 250W voedingen van 1 a 2 jaar geleden (o.a. geleverd in de 6002 en 6009 kasten) heeft problemen gehad met de moederbordconnectoren die slecht contact maken: je kan dat zien aan bruine verkleuring rond de +5V pennen. Een andere oorzaak kan zijn dat er condensatoren op het moederbord niet helemaal up-to-spec meer zijn (MSI heeft daar ook wel last van gehad, weliswaar minder dan abit, maar toch maar even checken...)

• mae-t.net
  • Niet online
mae-t.net schreef op 09 March 2003 @ 21:53:
Je schrijft dat je een codegen voeding hebt, een bepaalde serie 250W voedingen van 1 a 2 jaar geleden (o.a. geleverd in de 6002 en 6009 kasten) heeft problemen gehad met de moederbordconnectoren die slecht contact maken: je kan dat zien aan bruine verkleuring rond de +5V pennen. Een andere oorzaak kan zijn dat er condensatoren op het moederbord niet helemaal up-to-spec meer zijn (MSI heeft daar ook wel last van gehad, weliswaar minder dan abit, maar toch maar even checken...)
Het connectorprobleem hoeft niet beperkt te zijn tot 250W codegen voedingen, ook bij andere merken ben ik er wel eens eentje tegen gekomen. Waarschijnlijk heeft een bepaalde toeleverancier een tijd lang brakke connectoren geleverd. Je kan het in een vroeg stadium voelen als je de connector eruit trekt, dit gaat ongewoon makkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door mae-t.net op 09-03-2003 23:55 ]

• mae-t.net
  • Niet online
Al succes gehad?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet
nog steeds problemen!!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat heb je al allemaal geprobeerd uit dat topic dat LopeZ aangeeft? Hier kan ik eigenlijk weinig uit maken, in dat topic staat o.a. hoe je je voeding kan controleren e.d., als je eerst even al die dingen doorneemt is het wat duidelijker allemaal, en krijg je ook geen 'dubbele' tips (dingen die je al hebt geprobeerd).

Ook wat meer info is gewenst, je geeft aan dat je je drivers al hebt geupdate, heb je dat ook gedaan met je videokaart-drivers?
Pagina: 1