Debian3.0r1 met Sb128pci wilt niet :|

Pagina: 1
Acties:

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb sinds gisteren @ mijn workstation Debian linux gezet via internet :) . De install verliep vlekkeloos en xwindows zat er na wat probleempjes :( ook netjes op ;) , alleen nu deed het geluid het niet :( .

Nou scheen het dat er ergens iets mis zat in de kernel. Nu heb ik een nieuwe kernel gedownload 2.4.18 :) en gecompiled enz volgens de MANUAL.

Als ik nu b00t dan komt er te staan dat hij modules.dep niet kan vinden (moet ik me daar zorgen om maken? hoe los ik dat op :?) nu doen de geluidjes van KDE het zelf wel maar als ik met XMMS wat probeer af te spelen dan bevriest hij :|

Ik heb gezocht maar ik kom er echt niet meer uit :(

Iemand die hier ook last mee heeft gehad? of ben ik gewoon zo'n n00b? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 09-03-2003 18:06 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Als de kaart wel geluid geeft in KDE en niet in XMMS heb je waarschijnlijk de verkeerde outputplugin geselecteerd . Maar daar is op zich wel genoeg over te vinden op GoT.

Je modules.dep hoort in de /lib/modules/kernel-versie te staan en wordt daar als het goed is neergezet door het commando make modules_install.

Volgens welke manual heb je die kernel gemaakt want er is geen DE MANUAL voor configgen van kernels, er zijn meerdere manuals te vinden op dat terrein.
Dus geef even aan waar deze manual staat en wat je nou precies gedaan hebt.

Got search naar xmms

• Happy-Amd_Freak
hehehe, hiermee bedoel ik de README in de directory van de kernel source ;) sorry voor de onduidelijk heid :)

Verwijderd

En dan nu het tweede deel van mijn vraag dan nog maar even beantwoorden :)
en wat je nou precies gedaan hebt.

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 18:56:
En dan nu het tweede deel van mijn vraag dan nog maar even beantwoorden :)

[...]
sowwy hoor :*

ik heb het volgende gedaan ;)

make mrproper
make menuconfig
make dep
make bzImage
cd arch/i386/boot
mv bzImage /boot/happykernel
-> lilo.conf geedit
-> command lilo

reb00t

Toen kreeg ik die error en deed mijn geluid het alleen onder KDE xmms output klopt trouwens wel ;)

Verwijderd

Dan ben je nog twee stappen vergeten.
code:
1
2
make modules
make modules_install

Als je die nog even uitvoert vanuit je kernel source dir zal je modules probleem ook wel zijn opgelost :)

• Happy-Amd_Freak
Nah XMMS werkt nu wel allen moet ik eerst een tijdje (1 min) wachten totdat hij begint. :?

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Happy-Amd_Freak schreef op 09 March 2003 @ 19:17:
Nah XMMS werkt nu wel allen moet ik eerst een tijdje (1 min) wachten totdat hij begint. :?
Dat ligt (99% zeker) aan arts, de KDE sound server. Bij het opstarten van KDE wordt die ook opgestart. XMMS kan pas van de geluidskaart gebruik maken als arts in suspend mode gaat, de default time-out daarvoor is 60 seconden. Ergens in KDE Control Center kun je die time-out wijzigen. 5 seconden werkt meestal wel goed.

Ik zou ook ff kijken of er bij XMMS een arts output plugin zit. Dan kun je die gebruiken, dit is eigenlijk een nettere oplossing maar sommige apps kunnen niet van arts gebruik maken, daarvoor is een lage time-out wel handig.

• Happy-Amd_Freak
Starbase218 schreef op 09 March 2003 @ 20:21:
[...]

Dat ligt (99% zeker) aan arts, de KDE sound server. Bij het opstarten van KDE wordt die ook opgestart. XMMS kan pas van de geluidskaart gebruik maken als arts in suspend mode gaat, de default time-out daarvoor is 60 seconden. Ergens in KDE Control Center kun je die time-out wijzigen. 5 seconden werkt meestal wel goed.

Ik zou ook ff kijken of er bij XMMS een arts output plugin zit. Dan kun je die gebruiken, dit is eigenlijk een nettere oplossing maar sommige apps kunnen niet van arts gebruik maken, daarvoor is een lage time-out wel handig.
:o dat werkt gewoon :) _/-\o_ dat ze dat er niet ff bijzetten ofzo ;)

Pagina: 1