Toon posts:

Convert NTFS naar FAT 32 via Partition Magic okay?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een NTFS partitie naar FAT 32 wil converteren, krijg ik allemaal waarschuwingen. Zo moet je oppassen als de taal anders is dan van het programma. Nou, dat is dus het geval. Je kan dan vreemde bestandsnamen krijgen.

Dus... voordat ik alles om zeep help: heeft iemand hier al eens een convert van NTFS naar FAT 32 gedaan? Gaf dat problemen? Ik gebruik XP Home.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Aan elke conversie zit altijd wel een risico maar meestal gaat het gelukkig wel goed.

Een zoals altijd geldt: backup maken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hm, tja, backup... Daar heb ik dus geen mogelijkheid voor...

Verwijderd

Ik heb wel vaak een conversie FAT32 -> NTFS gedaan, en dat gaf nooit problemen. Verder geeft hij altijd allerlei meldingen, maar dat is alleen om je te waarschuwen. Je kunt ze dus wel negeren. Het kan zijn dat NTFS bestandsnamen accepteert die in FAT32 niet mogen, maar ben daar niet helemaal zeker van.

Maar.... /me is niet verantwoordelijk als je ervoor kiest om de meldingen aan je laars te lappen en het gaat toch mis :)

Verder is een backup altijd verstandig om te maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 18:21 ]

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Altijd een backup maken... ik heb 1 keer in diepe shit gezeten omdat ik dacht dat een partitie-operatie wel ging lukken. Als is t alleen maar voor als de stroom uitvalt tijdens de operatie. Dat gebeurt je 1 keer en dan ook nooit meer.

Verwijderd

Topicstarter
Maar eh... er is hier schijnbaar niemand die echt daadwerkelijk een (Nederlandse) NTFS partitie heeft geconverteerd naar FAT 32 met (het Engelse) Partition Magic 8...?

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 10:28

nihitsia

The Banana goes on always on

Hmmm, Volgens mij kun je dan ook niet meer bij je beveiligde bestanden. Ook wel de persoonlijke mappen genoemd. Daar zou ik ook op letten door bijv. die mappen onbeveiligd te zetten.

Gamebak Specs

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 20:26
Ik heb van win2000 NL PC een partitie NTFS naar Fat32 coversie gedaan met partition magic 8 (engels). Dit ging perfect en helemaal vlekkenloos.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk. Dat wilde ik horen. Dank je!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan prima, backup is in principe niet echt nodig alleen ALS het misgaat vol je jezelf wel erg matig als je niks hebt opgeslagen. Gewoon PM alles laten doen, meestal treed er geen enkel probleem op.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

>32gb partities niet naar fat32 conerteren hoor, kan veel problemen veroorzxken

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

nooit geen problemen gehad, ZELFS niet met 32+ gb schijven (80 gig maxtor)

dus have fun ;)

[disclaimer]DISCLAIMER (en de usual shit)[/disclaimer]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien dat ik eerder niet duidelijk (genoeg) was, bij mij ging het (ook) goed. Verder nogmaals, er blijven altijd risico's.

Backup maken kan altijd. Als je PM hebt gewoon een andere partitie erbij maken (in het door jouw verlangde formaat) en daarop de belangrijke files zetten. Maar, hoe vreemd :) , ook hieraan zijn risico's verbonden.

Zo, nu kan niemand beweren dat je niet gewaarschuwd bent :)

ARME AOW’er

Verwijderd

bedenk eerst goed of je het ook echt nodig hebt, ik heb daar vorige week mooi de hd van mijn laptop mee vern**kt...

maar het kan ook goedgaan.... :Y)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 10 maart 2003 @ 13:54:
>32gb partities niet naar fat32 conerteren hoor, kan veel problemen veroorzxken
Ik heb al m'n partities wat ooit NTFS was naar FAT32 gedaan aangezien ik helemaal misselijk werd van die niet werkende rechtenstructuur, ik kon gewoon bij m'n eigen bestanden niet meer en moest PER bestand (per map werkte gewoon niet) het ownership overnemen, terwijl ik het zelf al had gemaakt.

Hierbij zat onder andere een 50GB partitie, de partitie van m'n geïnstalleerde programma's en m'n OS partitie. Dit gaf geen enkele problemen. :)
Ik heb het converten overigens ook met PM8 gedaan. :)

Backuppen?
Tja, als het balangrijke data is is dat natuurlijk wel verstandig, maar een enorm aantal GB backuppen is niet altijd mogelijk. Zelf verander ik vrij regelmatig wat aan m'n partities en het ging altijd goed. :)

[ Voor 19% gewijzigd door kamerplant op 10-03-2003 14:01 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Tot slot (bedankt allemaal, trouwens): hoelang zal het converteren van een 30 GB partitie (met zo'n 4 GB vrij) ongeveer gaan duren? Als het lang duurt doe ik het morgenochtend, i.p.v. vanavond. Ik kan de computer 's nachts niet aan laten staan én ik heb 'm vanavond gewoon ook nog 'nodig' (nou ja, nodig...: gewoon games en internetten...).

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dan kun je het denk ik beter morgenochtend doen. Ik heb geen ervarig met converteren, maar wel met partities opschuiven en vergroten/verkleinen en daar kan aardig wat tijd in gaan zitten. Ik denk dat dit met converteren niet anders zal zijn.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 21:40

boesOne

meuh

(jarig!)
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:25:
Tot slot (bedankt allemaal, trouwens): hoelang zal het converteren van een 30 GB partitie (met zo'n 4 GB vrij) ongeveer gaan duren? Als het lang duurt doe ik het morgenochtend, i.p.v. vanavond. Ik kan de computer 's nachts niet aan laten staan én ik heb 'm vanavond gewoon ook nog 'nodig' (nou ja, nodig...: gewoon games en internetten...).
Lang.. Denk zo'n 3 a 4 uur...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Da's dus beduidend langer dan van FAT 32 naar NTFS! Dat duurde zo'n 20 minuten of zo...

Verwijderd

Topicstarter
Hm, great... Ik krijg meteen een melding dat er minstens 1 dubbele file is (of zo) en dat na de conversie alleen de nieuwste bewaard zal zijn. Ja, dat moet ik dus niet hebben! PM 8 geeft niet aan om welk file het gaat. Waardeloos dus. Heb ik weer. Waarom hebben jullie dat niet gehad...?

Verwijderd

DataBeest schreef op 10 maart 2003 @ 13:59:
[...]

Ik heb al m'n partities wat ooit NTFS was naar FAT32 gedaan aangezien ik helemaal misselijk werd van die niet werkende rechtenstructuur, ik kon gewoon bij m'n eigen bestanden niet meer en moest PER bestand (per map werkte gewoon niet) het ownership overnemen, terwijl ik het zelf al had gemaakt.
.............
/offtopic

**kuch**

Dat ligt misschien niet aan NTFS, maar meer aan degene die de rechten heeft geprobeerd in te stellen ? (er zijn in deze wereld duizenden+ systeembeheerders die prima met NTFS rechten uit de voeten kunnen....).
Pagina: 1