Toon posts:

Maxtor 7200 rpm schijf produceert hoge pieptoon

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 6L040J2 harddisk, en deze schijf produceert een hoge irritant pieptoon. Dit is zowel als hij los hangt, als wanneer hij in de PC zit. Het vreemde is, is dat als ik de harddisk wat minder vast draai, dat de piep minder wordt. Draai ik hem dan weer wat vaster, dan begint het weer. Ik dacht eerst dat het resonantie was, maar dit lijkt me dus niet, omdat ik het ook heb als de HD niet in de kast zit. Ik ben ook al teruggeweest naar de winkel, en zij hebben de HD omgeruild voor precies zo'n zelfde. Volgens mij was de piep in het begin dat ik die nieuwe HD had (het is alweer een tijdje terug), iets minder, maar is het probleem nu weer terug. Ik heb echt geen flauw idee waar ik het moet zoeken, is het een probleem bij alle 6L040J2 schijven of heb ik juist 2 probleemgevalletjes getroffen?

Overigens, ik heb hier ook een Maxtor D540X-4D 40 GB 5400 rpm schijf liggen, en deze heeft het probleem dus niet. Hij is zeer stil, je hoort hem even opspinnen, maar daarna doodse stilte :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 17:13
Voor zo ver ik weet hoort deze pieptoon gewoon bij de 740DX de eerst paar weken is het er niet en daarnaa komt het. Het is inderdaad superirritant en was voor mij de aanleiding om met schuim in mijn kast aan de gang te gaan

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 22:46

Smarron

The bend

Das toch diegene met liquid bearing? Had ik ook. Erg irritant geluid.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 09 March 2003 @ 18:00:
Das toch diegene met liquid bearing? Had ik ook. Erg irritant geluid.
Volgens dit topic heeft mijn HD geen liquid bearing.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb ook 2 maxtors op 7200 RPM, is die schijven gewoon eigen.
ook mijn WD 7200 RPM heeft et, dus raar is et niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vooralsnog heb ik het niet op mijn Maxtor 40GB 7200 rpm (5T040H4).

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb erg veel van die schijven verkocht en ze werkten allemaal heel erg lekker in het begin.
maar nu krijg ik ze allemaal terug als "kapot" ze werken nog wel helemaal maar geven allemaal een soort hoog snerpend geluid. ik heb er een aantal RMA gedaan maar die kreeg ik weer terug met de melding : niet stuk...

het enige type/merk waarbij ik nog nooit iets met geluid heb gemerkt zijn de Seagate cuda4 schijven

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 06:47
Tjah, ik heb er ook zoeen net uit mijn computer gemikt vanwege dit probleem, heb nog 2 andere maxtors erinzitten, liquid, en die zijn tenmisnste stil, daar kan ik bij slapen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DustMan4u op 09-03-2003 18:41 ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb ter vervanging van mijn andere hd een d740x gekregen juist dezelfde als de uwe maar ik heb die maar losgekoppelt want die maakt zo'n irritant geluid dat zelf mijn maxtor 5t040h4 stiller is en die is toch ouder als de d740x. :(

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ik heb het zelfde probleem, oplossing:
verkopen, zelf andere kopen!

ik heb nu een seagate cuda V 80gig gekocht (over een par dagen binnen)

lekker stil :z

[ Voor 2% gewijzigd door ixl85 op 09-03-2003 18:46 . Reden: typo ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:53

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik heb dat ook afentoe met mijn schijfje (Maxtor 80 gb) maar als ik dan me hand op de pc doe ofzo is de piep weg :S of als ik er iets op leg of iets ertegen aan. En na een tijdje is het helemaal weg.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Maxtor D740X lawaai.... is dat normaal?

zoals je kan zien ben je niet de enige,
(ik sta er ook nog ergens tussen :D )

Verwijderd

Lijkt me toch echt een slordige fabrikatiefout :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben persoonlijk een beetje klaar met d740x schijven. naast dat ze rare geluiden gaan maken / maken, is de uitval intussen best wel enorm aan het worden. gelukkig ben ik super thuis op de site van maxtor en kan ik binnen no time een rma formulie in kloppen en de schijf in een doos flikkeren en naar de post brengen. questie van training. ik heb ook altijd het goede verpakkingsmateriaal, want ik bewaar altijd de doos van de vorige schijf die maxtor me voor garantie gerepareerd opgestuurd heeft.

Ik had eigenlijk kunnen weten dat zo'n quantum schijf als de d740x niet goed zou zijn. daarom heb ik ook het idee dat de DM 9+ wel gewoon weer goed is, net als de vroegere echte Maxtor ontwerpen. (naar mijn mening is de enige goede schijf die Quantum ooit produceerde de LM+)

WD verkopen we tegenwoordig ook best veel en het is verbazend hoe weinig ik daar van terug krijg eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door smvs op 09-03-2003 20:54 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
[search=maxtor d740x maakt hoge pieptoon]

Ervaringen te over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.