Ik heb een Maxtor 6L040J2 harddisk, en deze schijf produceert een hoge irritant pieptoon. Dit is zowel als hij los hangt, als wanneer hij in de PC zit. Het vreemde is, is dat als ik de harddisk wat minder vast draai, dat de piep minder wordt. Draai ik hem dan weer wat vaster, dan begint het weer. Ik dacht eerst dat het resonantie was, maar dit lijkt me dus niet, omdat ik het ook heb als de HD niet in de kast zit. Ik ben ook al teruggeweest naar de winkel, en zij hebben de HD omgeruild voor precies zo'n zelfde. Volgens mij was de piep in het begin dat ik die nieuwe HD had (het is alweer een tijdje terug), iets minder, maar is het probleem nu weer terug. Ik heb echt geen flauw idee waar ik het moet zoeken, is het een probleem bij alle 6L040J2 schijven of heb ik juist 2 probleemgevalletjes getroffen?
Overigens, ik heb hier ook een Maxtor D540X-4D 40 GB 5400 rpm schijf liggen, en deze heeft het probleem dus niet. Hij is zeer stil, je hoort hem even opspinnen, maar daarna doodse stilte
Overigens, ik heb hier ook een Maxtor D540X-4D 40 GB 5400 rpm schijf liggen, en deze heeft het probleem dus niet. Hij is zeer stil, je hoort hem even opspinnen, maar daarna doodse stilte