Op verzoek van modje even een geheel nieuw topic.
Probleem: Windows XP Professional wil niet installeren op mijn mobo.
IDE en RAID zijn beide in gebruik. In bios staat Promise op RAID.
IDE - DVD+RW HP300i, DVD-ROM Pioneer, CD-RW Plextor
RAID - primary master Maxtor 120GB 8MB, secondary master Maxtor 120GB 8MB
Alles met bijgeleverde kabels vastgemaakt.
De schijven op de RAID controller hangen in een RAID0 array met z'n tweeen. Probleem is dat wanneer ik dat gedaan heb de windows XP installatie niet voorbij "Detecting hardware configuration" komt.
Als ik de RAID controller op 2x losse schijf zet kom ik er wel doorheen (dan kan ik dus wel op F6 drukken) maar dit wil ik niet ivm performance.
AFAIK kun je niet achteraf je schijf omzetten naar RAID0 zonder dataverlies, dus dat is geen optie. Dan zou ik XP toch opnieuw moeten installeren.
Overige config:
AMD 2700+
voeding 300W Antec
1GB mem (PC2700)
2x 120GB maxtor
Radeon 9700
alle onboard meuk aanstaan
geen (!) PCI kaarten geinstalleerd
Heeft er iemand nog een goede suggestie hoe ik WEL RAID0 kan gebruiken?
EDIT:
Heb nu alles geinstalleerd door de "auto" configuratie te gebruiken. Ik heb nu 2x een array van 1 schijf. Kan ik hier nog een RAID0 array van maken?
Probleem: Windows XP Professional wil niet installeren op mijn mobo.
IDE en RAID zijn beide in gebruik. In bios staat Promise op RAID.
IDE - DVD+RW HP300i, DVD-ROM Pioneer, CD-RW Plextor
RAID - primary master Maxtor 120GB 8MB, secondary master Maxtor 120GB 8MB
Alles met bijgeleverde kabels vastgemaakt.
De schijven op de RAID controller hangen in een RAID0 array met z'n tweeen. Probleem is dat wanneer ik dat gedaan heb de windows XP installatie niet voorbij "Detecting hardware configuration" komt.
Als ik de RAID controller op 2x losse schijf zet kom ik er wel doorheen (dan kan ik dus wel op F6 drukken) maar dit wil ik niet ivm performance.
AFAIK kun je niet achteraf je schijf omzetten naar RAID0 zonder dataverlies, dus dat is geen optie. Dan zou ik XP toch opnieuw moeten installeren.
Overige config:
AMD 2700+
voeding 300W Antec
1GB mem (PC2700)
2x 120GB maxtor
Radeon 9700
alle onboard meuk aanstaan
geen (!) PCI kaarten geinstalleerd
Heeft er iemand nog een goede suggestie hoe ik WEL RAID0 kan gebruiken?
EDIT:
Heb nu alles geinstalleerd door de "auto" configuratie te gebruiken. Ik heb nu 2x een array van 1 schijf. Kan ik hier nog een RAID0 array van maken?
[ Voor 16% gewijzigd door tweakerbee op 09-03-2003 19:25 ]
You can't have everything. Where would you put it?