Toon posts:

Hercules 9700 pro vmod en vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een radeon 9700 pro, met de catalyst 2.4 drivers kon ik mijn kaart laten draaien op 355-350, maar sinds ik werk met catalyst 3.1 kan ik zelfs in 3dmark 2003 niet meer benchen . Met catalyst 3.0 wel maar dan kan ik men kaart nog maar laten draaien op 355-337. Men mem wil gewoon niet hoger. Nu heb ik die blauwe hercules hs van men mem gehaald en er grote opgezet , die aan de onderkant zeer glad zijn gemaakt. Waar vroeger de blauwe hs op men mem warm werden blijven deze nu fris.

Maar toch kan ik men kaart niet boven de 337 mhz mem clocken , raar maar waar. Nu weet ik totaal niet hoe dat komt. Ik gade deze week ook een vmod doen , hopelijk geraak ik dan ruim boven de 337 want dat is echt laag.

Nu heb ik in de search veel gevonden over de radeon 9700 pro mod gevonden , maar naar het schijnt is dat voor elk merk anders, ik heb er in ieder geval niet veel over gevonden. Daarmee zou iemand mij kunnen zeggen, zoals als A.P Versteeg ofzo ;) welke weerstandjes ik moet gebruiken. Is dit nog altijd 2k7 voor het mem en 10k voor gpu? Daarbij nog een vraagje of ik met luchtkoeling na de vmod altijd op 390 of 400 mag/kan blijven draaien of koelt luchtkoeling daar niet goed genoeg voor.

En moest iemand weten waarvoor het kleine , "zalman" heatsinkje op de achterkant van de kaart dient?, want dit word erg warm en ik heb het heatsinkje tot hiertoe op geen enkel ander merk gezien.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21
Raar verhaal, mijn BB ATI nog niet zover mogelijk gezet, maar loopt ondertussen wel met gemak op 350. Het kan natuurlijk zo zijn dat je geheugen brak wordt, heeft werkgeheugen ook wel eens last van, in dat geval zal ook een Vmod de kaart niet terugbrengen naar het originele nivo. Help je hopen dat het dat niet is :)

Wat dat zalman heatsinkje betrefd: bedoel je daarmee zo'n waaier geval achterop je kaart? (geen pic van Hercules kaart voor me momenteel) Vermoed dat die bedoelt is om de GPU ook van achteren te koelen, kaart wordt daar redelijk warm :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd dat bedoel ik, maar wat ik ni begrijp is dat ze dat op andere merken niet zetten.

En dan nog geheugen kan toch ni zo snel brak worden zeker als je weet dat ik de kaart enkel probeer te ocen wanneer ik bench, en dat is ni vaak ,zeker als je weet dat hij onder catalyst 3.1 bij mij niet wilt benchen 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 17:59 ]

• FragFrog
  • Laatst online: 19:21
Andere merken zetten bijvoorbeeld ook geen memsinks op de kaart: heeft alles te maken met marketing, op deze manier kunnen ze zeggen dat hun kaart het koelst is, meeste koelblokjes, etc :)

Geheugen op de R9700pro is een raar verhaal. Zelf heb ik een paar dagenlang ineens enorme ruzie gehad met m'n kaart: artifacts al over the place, vastlopers, etc. Zelfs na een koude reboot zag m'n windows er niet uit. En dat alles zonder over te clocken!! En toen was het probleem ineens net zo snel verdwenen als het gekomen was, nooit meer wat van gemerkt. En overclocken doet'ie ook heel aardig zoals ik al zei.... Raar, heel raar geheugen 8)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik heb het ook gemerkt, maar ik begrijp het niet goed zenne :)

daarmee effe wachten op hulp van of tips van versteeg ofzo en dan komt het wel snor :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb 2x een 3k3 weerstand gebruikt, nu loopt ie helemaal lekker met waterkoeling.
Maar ik moet de maximale snelheden nog opzoeken!!! dus die kan ik nog niet geven.
Op 410 core en 358 mem schokt ie in games, net zoals tijdens de luchtkoeling @ 3d mark
beetje vreemd.

Die Hercules kaart van mij (paar maanden oud) heeft trouwens altijd al lekker gelopen.
Geheel standaard haalde ik al 380core en 358 mem terwijl een kennis van me met z'n club 3d echt niet z'n mem kon overklokken voor de voltmod.

Verwijderd

let maar op dat die spacer op de core niet het contact tussen je hs en de core hinderd

Verwijderd

Topicstarter
Die spacer is er al lang afgehaald , maar toch geraak ik niet boven de 360 met men core

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Ik heb vandaag ook de spacer verwijdert (heb foto's voor mensen die het willen zien...). Toen PC opgestart PIEP PIEP PIEP PIEP!
Was ik gewoon vergeten de extra voeding aan te sluiten! 8 )

Maar goed, als ik nu een zwaar 3d progje draai crashed hij. Terwijl ik dus de spacer heb verwijdert en Artic Silver III erop heb gesmeerd!
Iemand een idee? Ik vind die plastic pinnetjes ook niet zo heel erg strak zitten, misschien twee plastic ringetjes aan de achterkant van de kant voor wat meer spanning?

Een tip voor alle tweakers: Ga pas modden / tweaken als je geld voor vervanging hebt! 8 |

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
JayVee schreef op 11 maart 2003 @ 12:47:
Ik heb vandaag ook de spacer verwijdert (heb foto's voor mensen die het willen zien...). Toen PC opgestart PIEP PIEP PIEP PIEP!
Was ik gewoon vergeten de extra voeding aan te sluiten! 8 )

Maar goed, als ik nu een zwaar 3d progje draai crashed hij. Terwijl ik dus de spacer heb verwijdert en Artic Silver III erop heb gesmeerd!
Iemand een idee? Ik vind die plastic pinnetjes ook niet zo heel erg strak zitten, misschien twee plastic ringetjes aan de achterkant van de kant voor wat meer spanning?

Een tip voor alle tweakers: Ga pas modden / tweaken als je geld voor vervanging hebt! 8 |
uhm ff denken. je kunt kijken of de 8terkant van de kaart warm wordt ( bij het vierkandje ) als dat koel blijft of warm zit het blok goed. is hij heet dan heb je te veel as 3 of blokje zit te los. is i koel dan moet je gaan kijken of je geen koper baandjes hebt geraakt bij het verwijderen. die kun je zien als je goed kijkt.

Suc 6 er mee

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• JayVee

JayVee

shibby++!

De achterkant heeft dus een passief koelblokje. Uhm, de koeler zit er idd vrij los op, ik kan hem zo stukje draaien. Das niet goed neem ik aan?

// later
Heb de koeler er opnieuw opgezet en de as2 wat beter verdeelt. En het is wat minder nu. Maar dat blokje op de achterkant wordt nog steeds vrij snel vrij heet...

Wat moet ik doen???

[ Voor 48% gewijzigd door JayVee op 11-03-2003 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is bij mij ook zo, de enige manier die ik ken om dat fris te krijgen is namelijk er een casefan op laten blazen en dat werkt bij mij , er af halen gaat niet :)

Toen ik mijn spacer erafhaalde had ikdezelfde fout ik heb toen men koelertje zover mogelijk naar links geschoven, want ge hebt namelijk een beetje speling en kan hem dus een beetje verplaatsen, het meeste naar links raakt ie het beste de core , bij mij toch in ieder geval

• JayVee

JayVee

shibby++!

Hm, heb het nog een keertje over gedaan. Minder AS3 en niet de koeler gedraaid. Nu werkt hij beter dan met spacer. Damn, was wel even schrikken vanochtend! 8 )

Pagina: 1