Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
*schop*
Ik wil eigenlijk ook wel weten of dat "Digital Colour NightScope" nog wat voorsteld, en dan niet alleen voor deze camera, maar dan in algemeen?
Ik zit meer te denken aan de GR-DX300 van JVC of de DVP7
Ik wil eigenlijk ook wel weten of dat "Digital Colour NightScope" nog wat voorsteld, en dan niet alleen voor deze camera, maar dan in algemeen?
Nightscope werkt als een helderheidsversterker, met minimaal licht zie als bij daglicht.YellowNeck schreef op 09 maart 2003 @ 17:17:
Ik ben van plan om de JVC GR-DVX400 digitale video camera te kopen, alleen er zit hier geen lampje op voor in het donker. Wel heeft deze camera een zogenaamde Digital Colour NightScope; Hoe komt dit eruit te zien?!.
Zijn die DV-tapes die erin moeten ook verkrijgbaar in 120 minuten tapes of langer.
En kun je deze nogmaals over heen filmen?!
Als ik iets opgenomen heb en deze op CD wil zetten, welke extensie krijgt die dan?
.avi?!
Het heeft ook nadelen, zo kun je bij deze instelling het beste filmen vanaf een statief, want je mag de camera alleen heel langzaam bewegen anders geeft het een stroboscoop effect.
Die DV tapes zijn heropneembaar en als je het op een cd wilt zetten kan je het converteren naar een bestand wat je zelf wilt gebruiken.
Het meest voor de handliggende is dat als je het op een cd opneemt je deze brand als vcd of svcd, kun je het direct afspelen met een standalone dvdspeler.
Verder zijn er tapes langer dan 60 minuten, ook kun je kiezen bij een 60min. tape voor longplay, dan heb je 120 minuten alleen kun je hiervan de audio niet meer dubben.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Ik heb gelezen dat het alleen bruikbaar is voor (vrijwel) stilstaande beelden. Door lange sluitertijden wordt de film wel lichter, maar krijg je ook een veeg effect als je de camera beweegt. Niet echt bruikbaar dus.robbertb schreef op 20 June 2003 @ 17:21:
*schop*
Wil je op een paar meter fatsoenlijk filmen in het donker zul je denk toch infrarood achtig iets moeten hebben (zoals veel sony's dat hebben).
edit: Ow... beetje oud topic zie ik net
[ Voor 5% gewijzigd door smallboy op 01-08-2003 19:00 ]
Ik heb zelf een GR-DX300 , het geeft met een kleine lichtbron in de buurt een mooie natuurlijke weergave alsof het dag is, alleen moet er weinig beweging zijn, want dit geeft een stroboscoop effect.
verder een hele fijne camera met mooi helder beeld en goed geluid, en veel opties.
verder een hele fijne camera met mooi helder beeld en goed geluid, en veel opties.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X