Toon posts:

[SUSE 8.1] Geen Beeld In Window Managers

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op me laptopje (Dell Latitude CPi A) linux gepleurt.... Heb de hard disk eerst in andere laptop gehangen (heb nl nog geen CD speler erbij) en linux geinstalleerd, maar nu wil dat k*t ding niet meer booten naar mij login in me window manager....

Ik heb al in de safe mode in SAX2 de resoluties terug gedraaid zodat sax weer beeld geeft... WEl start hij gewoon in de console en de blauwe console screen van SUSE, maar als ik dan Xinit start (of hij dat zelf doet) loopt hij gewoon hard vast...

Is er geen commando om alle hardware opnieuw te initialiseren??? Want heb ook Soundblaster aangepast, maar daar blijft hij nu steeds op hangen (moet boeten met nosound parameter)...

HEb al de search gebruik, maar werdt niet veel wijzer..... De config is niet verneukt, want op andere laptop starte hij netjes door....

wie ken me helpen?

Verwijderd

En zat er verder geen verschil in de laptops dan ? Zelfde videokaart etc etc ? Anders zul je toch echt je X opnieuw moeten configureren. Bovendien is het posten van errors uit je logfile van X ook wel erg handig. Kijk dus ook even in je /var/log/XFree86.0.log o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 17:43:
En zat er verder geen verschil in de laptops dan ? Zelfde videokaart etc etc ? Anders zul je toch echt je X opnieuw moeten configureren. Bovendien is het posten van errors uit je logfile van X ook wel erg handig. Kijk dus ook even in je /var/log/XFree86.0.log o.i.d.
Nou de laptops zijn best verschillend... Install on Compaq Armade, daarna in me Dell Latitude....

Hoe moet ik X opnieuw configureren?? De logfile kan ik nu ff niet posten, want de laptop staaat uit en heeft ook geen verbinding met internet dus hele log copy pasta gaat ff niet...

Verwijderd

X configgen op SuSE is vast wel in de manual te vinden van SuSE. Er zijn vast meerdere methodes om dat te doen, Sax, Sax2, xf86config, xf86cfg, xfree86setup, handmatig instellen van de configfile zijn een paar mogelijkheden waarbij ik de SuSE tools niet ken.

Meer info over je laptop staat wellicht hier: http://www.radcyberzine.com/linux/linux-dell.html

Maar als jij dan te beroerd bent om je laptop aan te zetten om meer info te geven dan wens ik je veel succes.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Dit topic is gesloten.