Toon posts:

[.NET] Object aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik ben een .net website aan het maken. Wanneer een gebruiker wat dingen invult start er server- side een object die via de Excel COM referentie een excel template gaan ombouwen. In een gewone console application gaat dat best, maar als ik dit in de webpage doe krijg ik telkens de volgende authorisatie melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Server Error in '/FaktuurSite1' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Toegang geweigerd. 
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. 

Exception Details: System.UnauthorizedAccessException: Toegang geweigerd. 

The ASP.NET process is not authorized to access the requested resource. For security reasons the default ASP.NET process identity is '{machinename}\ASPNET', which has limited privileges. Consider granting access rights to the resource to the ASP.NET process identity. 

To grant ASP.NET write access to a file, right-click the file in Explorer, choose "Properties" and select the Security tab. Click "Add" to add the "{machinename}\ASPNET" user. Highlight the ASP.NET account, and check the Write box in the Allow column.

Source Error: 

Line 122:       public ExcelWorkbookObject()
Line 123:       {
Line 124:           CurrentExcelApp = new Excel.ApplicationClass();
Line 125:           CurrentWorkbooks = new System.Collections.ArrayList();
Line 126:       }

Source File: c:\inetpub\wwwroot\faktuursite1\excelpower.cs    Line: 124 

Stack Trace: 

[UnauthorizedAccessException: Toegang geweigerd.]
   ExcelPower.ExcelWorkbookObject..ctor() in c:\inetpub\wwwroot\faktuursite1\excelpower.cs:124
   ExcelPower.ExcelFactuur..ctor() in c:\inetpub\wwwroot\faktuursite1\excelpower.cs:30
   FaktuurSite1.WebForm1.cmdMaakFaktuur_ServerClick(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\faktuursite1\faktuurform.aspx.cs:78
   System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputButton.OnServerClick(EventArgs e)
   System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputButton.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument)
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData)
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain()

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.0.3705.0; ASP.NET Version:1.0.3705.0

Het lijkt dus fout te gaan bij het aanmaken van het Excel object. Maar nou heb ik de website read en write rechten gegeven. Nog steeds geen effect. Iemand enig idee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt de website toegang gegeven? Hoe heb je dat gedaan? :+

Welke user heb je rechten gegeven?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 09 March 2003 @ 17:17:
Je hebt de website toegang gegeven? Hoe heb je dat gedaan? :+

Welke user heb je rechten gegeven?
In IIS heb ik voor mijn application READ en WRITE rechten gegeven, en ik heb SCRIPTING en EXECUTABLES toegang gegeven om uit te voeren. Ik snap nu niet wat ik nog meer aan rechten moet toewijzen

• gorgi_19
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 17:58:
[...]

In IIS heb ik voor mijn application READ en WRITE rechten gegeven, en ik heb SCRIPTING en EXECUTABLES toegang gegeven om uit te voeren. Ik snap nu niet wat ik nog meer aan rechten moet toewijzen
ASPNET account?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• alley
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Je moet je ASPNet account (of, als je impersonation gebruikt een ander account) rechten geven om via COM+ Excel te openen... dit kun je instellen bij door dcomcnfg.exe op te starten

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
alley schreef op 09 maart 2003 @ 20:17:
Je moet je ASPNet account (of, als je impersonation gebruikt een ander account) rechten geven om via COM+ Excel te openen... dit kun je instellen bij door dcomcnfg.exe op te starten
_/-\o_ Dan zit je zoooo te kloten de hele dag en 1 zo iemand geeft je dan ineens even het juiste antwoord. Dat is dus precies wat ik zocht. Stom stom stom. Dcomcnfg, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Achteraf erg logisch. Joepie, nou kan ik weer lekker verder prutsen.
Pagina: 1