Systeem: msi kt4-ultra xp 2000+, 256 mb DDR333, MSI Geforce4 4600, realtek nic, 2*20GB maxtor, pioneer dvd 105s
problemen:
*op fsb 133 Mhz (normaal dus), loopt de pc niet stabiel (random crashes, verschillende bluescreens. op 100 mhz fsb loopt ie stabiel.
* in de logs krijg ik te maken met disk errors (hdd2 not ready for acces).
*als ik m'n andere pc opstart start hij ook mee op (??????)
meer info:
*beide pc's hangen aan elkaar via een crossover utp kabel, en zijn voor de rest niet geconnecteerd.
*Vermoedelijk zijn ze niet geaard, vanwege heel oud huis.
*bios en drivers zijn geupdate, windows al eens geherinstalleerd.
*temps: case 35°-38° max, cpu: 55° max
*in de readme bij de laatse bios versie staat iets in de trant van: harddisk crc errors may occur with fixed systems... (misschien oorzaak van disk not ready gedoe)
*draai op dynamische disks om een partitie te stripen
heeft er iemand een ideetje van wat ik nog kan proberen om het boeltje terug op snelheid te krijgen???? alvast bedankt voor alle sugesties.
problemen:
*op fsb 133 Mhz (normaal dus), loopt de pc niet stabiel (random crashes, verschillende bluescreens. op 100 mhz fsb loopt ie stabiel.
* in de logs krijg ik te maken met disk errors (hdd2 not ready for acces).
*als ik m'n andere pc opstart start hij ook mee op (??????)
meer info:
*beide pc's hangen aan elkaar via een crossover utp kabel, en zijn voor de rest niet geconnecteerd.
*Vermoedelijk zijn ze niet geaard, vanwege heel oud huis.
*bios en drivers zijn geupdate, windows al eens geherinstalleerd.
*temps: case 35°-38° max, cpu: 55° max
*in de readme bij de laatse bios versie staat iets in de trant van: harddisk crc errors may occur with fixed systems... (misschien oorzaak van disk not ready gedoe)
*draai op dynamische disks om een partitie te stripen
heeft er iemand een ideetje van wat ik nog kan proberen om het boeltje terug op snelheid te krijgen???? alvast bedankt voor alle sugesties.