Toon posts:

Anologe video naar PC, welke kaart(en) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een anologe vidiocamera en nogal wat inmiddels op vhs videobanden overgezette films. Ik kan de films uit mijn videocamera afspelen in mij videorecorder (adapter band).

Ik wil deze films op CD (svcd) of DVD zetten.

Wat heb ik nu nodig om dit te doen. Anologe videobewerkingskaart of PCTV kaart met een digitale vidiobewerkingskaart of is er een andere manier.

Hoe houd ik goede kwaliteit. In de winkels wordt ik hierover niet veel wijzer, wel armer.

Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat je nodig hebt is een TV-in ( Extreem goede tv-in kaart gezocht ) (een firewire in kaart is voor digitale cams). Een winkel die er wat van weet kan je daar wel mee helpen hoor. Je moet niet naar de BCC of naar de PC boer gaan, maar probeer het eens op een videoafdeling van een speciaalzaak of iets dergelijks.

[search=camcorder pc opnemen]
[rml][ camcorder] Aansluiten op computer[/rml]

er is op het forum al heel veel over te vinden. ALs je nog specifieke vragen hebt, kan je die stellen :)

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 09-03-2003 16:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb een Pinnacle Studio DV. Kan je daarmee ook je videorecorder aansluiten op je computer ??? Ik heb die kaart laatst gekregen als kado, om firewire apparatuur erop aan te kunnen sluiten en om een videocamera die ik binnenkort wilde kopen erop aan te sluiten.
Maar het zou leuk zijn als ik op een één of andere manier ook mijn VCR er op kon sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik gebruik de pinnacle dc10 kaart.
een kaart welke behoorlijke kwaliteit leverd.

hij is enkel behoorlijk zeurderig wat betreft de overige hardware.
denk aan een intel proc; een intel chipset en een fatsoenlijk mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een matrox rt.x10 en dat schopt aardig kont qua videocapturen! Zit nog gratis adobe premiere6.5 bij ook :) Deze kaart is voor puur videocapturen redelijke overkill, maar de kwaliteit is echt uitstekend! Wat je ook nog zou kunnen over wegens is de Ads-instant-dvd. Das een analoge-video2mpg kastje dat via USB captured en deze heb ik ook staan en die ook aardig scherp!

http://www.matrox.com/video/products/rtx10/home.cfm
http://www.adstech.com/pr...00intro.asp?pid=USBAV-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esc
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 12:39

esc

the noise schreef op 09 March 2003 @ 20:11:
Ik gebruik de pinnacle dc10 kaart.
een kaart welke behoorlijke kwaliteit leverd.

hij is enkel behoorlijk zeurderig wat betreft de overige hardware.
denk aan een intel proc; een intel chipset en een fatsoenlijk mobo.
Deze DC10+ gebruik ik ook en ben er zeer tevreden over. Deze kwaliteit haal je niet met een standaard TV kaart!!!. Check Obelix configuratie voor mijn overige componenten (o.a AMD XP2600+)

... het gaat nooit snel genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben zelf een vervent "overzetter van VHS naar DVD", dus kan je denk ik wel wat tips geven:

Je geeft aan dat je goede kwaliteit wilt. Dan is er eigenlijk maar 1 video formaat dat daar aan voldoet: DV stream. Dit is het beste wat je momenteel kan krijgen. et is hetzelfde als wat tegenwoordig in alle DV camera's zit. Is 720x576 (PAL resolutie) en is loss-less (dus geen kwaliteitsverlies bij bewerken). Bij andere formaten zoals DivX, Huffyuv, MJpeg e.d. haal je die hoge kwaliteit niet.

Het nadeel van al die capture kaarten is dat je afhankelijk bent van die kaart (irq's, drivers ed) en soms zelfs van de capture software (niet alle capture software werkt met kaarten van een ander merk). Ik pleit dan ook voor onafhankelijke oplossingen. Bijvoorbeeld in de vorm van een externe analoog->DV converter a la de Canopus ADVC-100. Die vertaalt het analoge beeld/geluid signaal in een DV stream die je dan via je firewire poort met bijna elke capture software kan opnemen.

Over wat je zou kunnen kopen, kijk hier eens: 2500 euro video editing systeem

[ Voor 33% gewijzigd door Microkid op 10-03-2003 08:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Microkid schreef op 10 March 2003 @ 08:00:
Je geeft aan dat je goede kwaliteit wilt. Dan is er eigenlijk maar 1 video formaat dat daar aan voldoet: DV stream. Dit is het beste wat je momenteel kan krijgen. et is hetzelfde als wat tegenwoordig in alle DV camera's zit. Is 720x576 (PAL resolutie) en is loss-less (dus geen kwaliteitsverlies bij bewerken). Bij andere formaten zoals DivX, Huffyuv, MJpeg e.d. haal je die hoge kwaliteit niet.
analoge camera's hebben helaas geen DV
Huffyuv is een losless compressie (zoals bijv. zip, flac etc)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Met een Hauppauge TV kaart van 65 euro werkt het ook en dan heb je meteen een TV- en radiokaart erbij :)

Capturen gaat wel ongecomprimeerd en op 720x576 (PAL resolutie) is dat ruim 20 megabyte (nee, niet megaBIT >:) ) per seconde. Werkt dus alleen met een snelle HD!

Deze kaart gebruik ik en het werkt perfect. Als je VirtualDub gebruikt om te capturen, dan kan je de 2gb AVI barriere omzeilen door het bestand weg te schrijven in de OpenDML standaard (exacte naam weet ik ff niet) Je kan dan tot 4 gb capturen en da's ongeveer gelijk aan 3 minuten.

Een 'echte' capturekaart is natuurlijk altijd beter, maar ik had nu eenmaal al die TV-kaart :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Hier een dc10+ eigenaar, met de juiste software, en wat standalone proggies, ziet het beeld er subliem uit, en komt het er net zo uit als het erin ging, en das mooi.

Zelf zet ik veel vhs- , en svhs-, en analoog camcorder- tapes om naar s-vcd, en x-vcd, en soms divx, en x-vid

Ik ben uitermate tevreden over de kwali die het ding levert.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1