Ik heb een probleem. Ik heb vaak het geval dat mijn PC uit gaat (en dan niet via de orginele windows methode). Ik dacht eerst dat het hackers waren maar het gebeurde ook als ik helemaal geen internet opstart. Na een tijdje was het probleem weg maar nu begin ik er weer last van te krijgen dat de PC spontaan uit gaat. Ik heb dus een tijdje zitten nadenken en kwam tot de conclusie dat het door de warmte komt van mijn PC waarschijnlijk (auto shutdown bij bepaalde temperatuur is een van de instellingen in mijn bios. Wat me ook opviel is dat bij het opstarten altijd de fan een rotlawaai maakt maar als je een minuut of wat bezig bent doet hij dat niet meer. Maar de fan gaat helemaal niet meer draaien. Na een tijdje (lees enkele minuten) gaat de PC vervolgens net zo hard weer uit. Ik dacht eerst dat het een kapotte voeding was maar nu ik de kast open heb staan gaat hij niet meer uit. De fan is dus kapot. Wat is de beste oplossing voor een nieuwe fan of zijn er nog andere beter oplossingen. Heb overigens niet zoveel warmte producerende onderdelen. De warmste twee staan hieronder.
specs:
Pentium Celeron 400 Mhz
Voodoo 3 3000 PCI
Bij voorbaat dank!
specs:
Pentium Celeron 400 Mhz
Voodoo 3 3000 PCI
Bij voorbaat dank!