Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Hoe krijg ik airflow en wat vind men hiervan?

Pagina: 1
Acties:

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 22:02

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Hieronder een grove schets van de "mod" dat ik wil gaan bouwen. Van welk materiaal het gaat worden weet ik nog niet. Let ook nog niet op de verhoudinge, de hdŽs kunnen (en zullen waarschijnlijk ook) nog in de diepte achter de moboŽs komen en met de werkelijke afmetingen ben ik nu bezig.

Afbeeldingslocatie: http://www.lameeuw.nl/test1.gif

De 4 moboŽs zijn VIA EPIA bordjes, dus echt heel veel hitte komt daar niet vanaf (meestal dan ;)). Het probleem ligt bij de schijven (staan er 8, kunnen er ook meer/minder worden) aangezien zeker 4 hiervan 7200 rpm zijn. Waar laat ik nu het best de lucht inlaat ?? Heb ik daar 1, 2, 3, ...X fans voor nodig ?

Zoals je misschien ziet, wil ik alles in de kast bouwen, de toetsenbord/muis combinatie wordt dan ook draadloos :) en alle mobo's worden op EEN PSU aangesloten.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Crist......waar heb je dat voor nog men als ik het vragen mag??? euh tja over de flow?
Als dit je dwars doorsnede is wrom dan niet Fans in de zijkant van je kast precies voor je schrijven. Die zitten toch "maar" met twee stangen vast aan iedere kant. simpel toch...

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
ik zou voor elke HDD een fan hangen en dan ook de nodige fans die eruit blazen ter hoogte v/d PSU en router..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Koop er anders Seagate Baracudas 5 voor, die blijven lekker koel zonder koeling :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Crist......waar heb je dat voor nog men als ik het vragen mag???
dat zijn mijn 4 peecees in 1 kast :). Ik heb net wat de deur uitgewerkt en koop dus Via moboŽs. Bestemming? 1. Linux bak, 2 windows bak, 3 file-/printserver, 4 mp3 bak.
Koop er anders Seagate Baracudas 5 voor, die blijven lekker koel zonder koeling
Euhmmm, ik heb al 5 schijven, ik ga geen nieuwe schijven kopen als ik er (bijna) genoeg heb, dat geld heb ik niet namelijk

[ Voor 64% gewijzigd door lameeuw op 09-03-2003 16:21 ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
mmm , al je mijn Qube maar niet na maakt :) .... enuh ik zou gewoon voor elk setje (2) hd's een fan zetten aan de kant van de de monitor en aan de achterkant gewoon een out take maken ofzo

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

weet niet hoe snel de processoren worden enzo, maar anders is het misschien idee om alle HD's in aparte ruimte te maken, en daar gewoon paar fans in doen.

dan krijg je niet dat de rest van de pc warm word door de schijven.
is ook wat geluidsarmer denk ik. (denk dat je minder fans nodig heb als je alleen de schijven koelt)
over het algemeen kunnen schijven ook wel wat hebben qua warmte, dus om ze HEEL goed te koelen lijkt mij niet nodig.

ik zit meer te denken aan paar fans op 5 volt....
monitor moet je ook op letten, als je die in bouwt, moetttie wel luchtafvoer hebben.
ze worden namelijk ook warm.

hoe wil je 1 voeding gaan gebruiken voor 4 mobo's en 8 hardeschijven1!?!
dat gaat je echt niet lukken....
denk dat je beter wat stille goedkope 300 wattjes der in kan zetten.
anders heb je een 1000 watt voeding ofzo nodig...

anyway, succes dermee, en hou ons op de hoogte, ben heeel nieuwsgierig wat het uiteindelijk gaat worden!

Battle.net Spud#2543

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
ik zit meer te denken aan paar fans op 5 volt....
monitor moet je ook op letten, als je die in bouwt, moetttie wel luchtafvoer hebben.
ze worden namelijk ook warm.

hoe wil je 1 voeding gaan gebruiken voor 4 mobo's en 8 hardeschijven1!?!
dat gaat je echt niet lukken....
denk dat je beter wat stille goedkope 300 wattjes der in kan zetten.
anders heb je een 1000 watt voeding ofzo nodig...
De Mobo's worden dus VIA EPIA bordjes (laag stroom verbruik), vooral op deze manier denk ik power te besparen :) De processoren worden maximaal C3-933 MHz (passief te koelen). Het geheel denk ik op een 550 Watt voeding aan te kunnen sluiten, mocht dat toch te weinig zijn dan druk ik er waarschijnlijk nog een 235 Watt AT lownoise smartfan koeling in :+ :*) :Y) die ik hier nog heb liggen. De hd's in een min of meer aparte ruimte lijkt me idd wel een goed idee, zal m'n ontwerp proberen er op aan te passen. Binnenkort zijn er een aantal ontwerpen te zien op m'n site :)

Voor de monitor zal ik ook maar 1 of 2 aparte fans inbouwen, hetgeen ook binnen een week in ontwerp op m'n site zal staan.

edit:
het zal me lukken gloeiendegloeiendegloeilamp...hmmm, een lampje is ook wel wat :p

[ Voor 7% gewijzigd door lameeuw op 09-03-2003 21:31 ]

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 20:21
Bestaat er wel een voeding waar je 4 moederbordaansluitingen hebt ?

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

CaineTanathos schreef op 09 March 2003 @ 21:30:

Nee maar aangezien een Epiabordje maar weinig stroom verstookt kan je waarsch best met een 550 watt voeding af ofzo. En de echte tweaker knutselt wel wat extra stekkertjes en een truukje voor de power-on-draadjes ;)

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Door CaineTanathos - Sunday 09 March 2003 21:30

nee, die zijn er NIET, maar met wat soldeerwerk kun je een eind komen heb ik geleerd, zie: [rml][ EL] 2 VIA mobo's op 1 voeding mogelijk?[/rml]

Pagina: 1